Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 64 år, trener 3-4 g/uke, og vil gjerne ha mest mulig effekt (forbrenningsmessig! ) av treningen. Før trente jeg spinning 3 g/uke i tillegg til 1-2 g/uke styrke for overkroppen. Jeg syntes dette ble for ofte, og har begynt å legge styrketreningen til samme dag som spinningen. Har vanligvis tatt styrken etter spinningen, fordi jeg da allerede er god og varm. Men hva er lurest i forhold til forbrenning? Og hva bør jeg spise etterpå? Jeg sliter med å ta av med de "siste" 2-3 kiloene før jeg er fornøyd med matchvekta mi. (Er 164 cm høy og veier 64 kilo.) Har et særdeles sunt kosthold, og spiser 4-5 g/dag. Ikke så flink til å drikke vann utenom treningene...

ps. Lurer forresten også på om jeg bør trene like intenst på spinningen som mine "medspinnere"? ..Jeg kunne jo vært bestemor til de fleste.. ;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest fragment
Skrevet

Man blir normalt anbefalt å trene styrke først, og så ta kondisjonstreningen etterpå. For det første er man opplagt før styrketreningen, slik at øvelsene blir utført teknisk korrekt (mindre sjanser for å bli skadet). Det sies vel også at det lønner seg rent forbrenningsmessig å ta kondisjonstreningen til slutt, dersom man for eksempel ønsker å gå ned i vekt/fettprosent.

Det er naturligvis viktig å huske på å varme opp før styrketreningen, f.eks ved å jogge noen minutter på tredemølle etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...