Gå til innhold

Innbilt graviditet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skulle ta denne tråden, men håper det er her. Jeg sluttet med p-pillet midt i sist måned på grunn av jeg ble kvalmen av disse.. Jeg fikk mensen 19 september, og skulle jo fått mensen 19 oktober, men jeg har enda ikke fått den. Jeg hadde sex 12 oktober uten kondom, og tenkte ikke noe særlig over dette, hadde sex igjen noen dager senere (noe jeg frykter var i eggløsningsperioden) .(Ja, jeg vet det var utrolig dumt gjort, men nå er det allerede gjort, så) .

Kan det hende mensen uteblir på grunn av at jeg sluttet med p-pillene midt i sist måned? Eller? Skal ta graviditetstest tirsdag om jeg ikke har fått mensen til da.

Håper på seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggløsning inntreffer normalt ca 14 dager før neste forventede mens. Du kan ikke beregne neste forventede mens når du nettopp har sluttet på pillen.

Vær klar over at du kan få eggløsning kort tid etter at du sluttet med pillen, husk at det kan være nok å glemme èn enkelt pille i over 12 timer i aller verste fall. Den blødningen du hadde er ikke en vanlig mensblødning, den kommer bare fordi livmorslimhinnen mister p-pillehormonene og derfor blør. Et egg kan nok likevel modne i eggstokken og ta imot sædceller.

Forhåpentligvis er du bare i ulage av å ha sluttet på pillen, men du bør unngå alkohol i tilfelle, og hadde jeg vært deg ville jeg testet nå, og evt gjentatt testen om en uke hvis den er negativ. Lykke til :)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg har hørt (vet ikke helt om dette stemmer altså!) at kvinner som ønsker seg barn begynner på pillen for en liten stund, for så å slutte. Dette gjør at du blir mer motakelig for graviditet, så var jeg deg så hadde jeg nok tatt den testen ja!

ps: har vert i nesten samme situasjon selv, så jeg skjønner godt hvordan du har det nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...