Gå til innhold

Tappe tanken?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil jeg skal sende på dynga, men den kjipe saken er at jeg har full tank. Hadde vært greit å få den, liksom. ;)

Er det noen mulighet for å tappe ut bensinen til en kanne eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bil jeg skal sende på dynga, men den kjipe saken er at jeg har full tank. Hadde vært greit å få den, liksom. ;)

Er det noen mulighet for å tappe ut bensinen til en kanne eller noe sånt?

Kan du ikke bare bruke en hevert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du riktig heldig har tanken din en eller annen form for tappekran/tappeplugg, i så fall er det ikke verre enn å jekke opp bilen, sette en balje under og åpne.

Er du ikke så heldig må du lage hull på annen måte. Kun fantasien og behovet for å absolutt under ingen omstendighet lage gnist/varme setter grenser.

Husk at det er ganske mange liter, kjedelig å ha et hull du ikke kan stenge igjen, 60 liter bensin og balje som bare rommer 30 liter. Du bør også ha en bil du kan helle bensinen rett over på, for å oppbevare noen titalls liter bensin i improviserte beholdere i hus eller garasje over tid er en dårlig idé.

Med "sende på dynga" regner jeg med at du skal få bilen opp på en lastebil eller lignende og få den kjørt bort? Kjedelig å stikke hull i tanken først hvis du må kjøre vraket til hogging etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du riktig heldig har tanken din en eller annen form for tappekran/tappeplugg, i så fall er det ikke verre enn å jekke opp bilen, sette en balje under og åpne.

Er du ikke så heldig må du lage hull på annen måte. Kun fantasien og behovet for å absolutt under ingen omstendighet lage gnist/varme setter grenser.

Husk at det er ganske mange liter, kjedelig å ha et hull du ikke kan stenge igjen, 60 liter bensin og balje som bare rommer 30 liter. Du bør også ha en bil du kan helle bensinen rett over på, for å oppbevare noen titalls liter bensin i improviserte beholdere i hus eller garasje over tid er en dårlig idé.

Med "sende på dynga" regner jeg med at du skal få bilen opp på en lastebil eller lignende og få den kjørt bort? Kjedelig å stikke hull i tanken først hvis du må kjøre vraket til hogging etterpå.

Må da være enklere med hevert som en foreslår over.

Stikk en slange ned i tanken og sug til bensinen kommer. Så lenge du tapper til et nivå nedenfor tanken så kommer det som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hevert går an da. Den ene gangen jeg har prøvd å tappe en tank med hevert viste det seg at røret hadde en artig liten antityverimekanisme montert. Jeg vet ikke hvor utbredt slike mekanismer er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...