Gå til innhold

Skal bygge hus....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi må tenke litt økonomi også

- liker hvite panel vegger, regner med det blir huntonit plater siden mannen jobber der. (Hva betyr MDF? 5 -bord 6-bord og 4-bord og 3-bord? Hva er faspanel?) Hva er fint?

-kostemalt, trestruktur, glatt, perlestaff, skyggepanel?

- er fargen eggehvit s0502y fin i ei stue?

- kan man da ha hvite møbler, tenker da veggseksjoner/hyller/skap osv? sofa og andre ting blir vel i mørke farger.

-Når man har hvite vegger, hvilket gulv bør man velge da? liker ikke veldig gule og orange gulv kjenner jeg. ikke rødaktige heller og ikke så blanke.

Har barn, og hund. men er ikke så kresen på riper.

-tak/lister?

håper noen kan svare litt :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har eggehvit s0502y på mine vegger. Det passer kjempefint til mine møbler. Jeg har både hvitt, noe eik, og mørk brunt.

Skrevet

ok! Kan jeg spør åssen tak og lister du har til de eggehvite veggene da?

Skrevet
ok! Kan jeg spør åssen tak og lister du har til de eggehvite veggene da?

Vi har et ganske minimalistisk type hus så det er glatte vegger. Taket er også eggehvitt. Hvite lister mot gulv og ikke lister mot taket. Gulvet er eik parkett og store grå fliser på noen steder.

Skrevet

- liker hvite panel vegger, regner med det blir huntonit plater siden mannen jobber der. (Hva betyr MDF? 5 -bord 6-bord og 4-bord og 3-bord? Hva er faspanel?) Hva er fint?

Alt dette kan vel mannen din svare på, eller du kan se det på linken din.

Skrevet

Alt dette kan vel mannen din svare på, eller du kan se det på linken din.

jo har funnet ut av litt nå... hehe...

Nå grubler jeg over hvilken himling jeg skal ha til panel, blir det bra med takpanel?

Gjest Samme gjest
Skrevet
jo har funnet ut av litt nå... hehe...

Nå grubler jeg over hvilken himling jeg skal ha til panel, blir det bra med takpanel?

Ups, var nok litt sarkastisk. Men det jeg mente var jo at han må jo ha tilgang på en utstilling av desse platene.

Skrevet

Det kommer litt an på rommet. Panel er jo lunt da. Kanskje du da kan ha litt kontrast på fargene også da. En annen fin farge til panel er perlegrå. Den er lys, og varm uten å være gul. Såpass nøytral at den passer til det meste. Passer også godt til hvitt tak.

Skrevet

rommet bir jo hele stuen, en stor L stue. huntonitplatene kommer ikke i perlegrå ser jeg, noe annet, franskgrå. tror ikke vi orker male panelen, blir så mye når vi bygger, så mye annet også vi må styre med.

Syns det er fint med tak panelbord, men vet ikke om det blir for mye i hele stua... liker jo ikke disse platene da, som ser ut som store firkanter. Selv om det er nok mye enklere og billigere enn sånn glatt gipstak.

huff, ikke lett.

hehe joda, mannen jobber i fabrikken. men han har definitivt god tilgang på platene så jeg kan se. men jeg ser ikke for meg hva som er fint, elendig til sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...