Gå til innhold

Please kom med tips....

Fremhevede innlegg

Gjest LindaKristin
Skrevet (endret)

Jeg er så sinna...For en mnd siden sluttet jeg å røyke. BANG,så kom det på 4 kg!!Uten at jeg spiste en smuuule mer enn vanlig,for det var jeg bevisst på.

Nå har jeg slitt siden med å få de bort,men vekten står bom stille...

Jeg kødder ikke altså,skjer det ikke noe snart begynner jeg å røyke igjen!

Orker virkelig ikke mere av det her..Høres sikkert teit ut for mange av dere,men jeg får NOIA av å veie de kg for mye..

Er det noen som har opplevd det samme?Hva gjorde dere i så fall?

Er det noe jeg kan ta for å få samme effekten røyken har for vekten?

HVA som helst..PM hvis dere vil det.

Klem fra kjempeoppgitt.. :tristbla:

Endret av LindaKristin
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er så sinna...For en mnd siden sluttet jeg å røyke. BANG,så kom det på 4 kg!!Uten at jeg spiste en smuuule mer enn vanlig,for det var jeg bevisst på.

Nå har jeg slitt siden med å få de bort,men vekten står bom stille...

Jeg kødder ikke altså,skjer det ikke noe snart begynner jeg å røyke igjen!

Orker virkelig ikke mere av det her..Høres sikkert teit ut for mange av dere,men jeg får NOIA av å veie de kg for mye..

Er det noen som har opplevd det samme?Hva gjorde dere i så fall?

Er det noe jeg kan ta for å få samme effekten røyken har for vekten?

HVA som helst..PM hvis dere vil det.

Klem fra kjempeoppgitt.. :tristbla:

Det er bare en overgang...du vil etter hvert se hvor fantastisk det er å være ikke-røyker. De fire kiloene, selv om de er irriterendes nå, vil aldri gjøre kroppen din den skade som røyking gjør. Du har "vunnet" så utrolig mye mer enn de fire kiloene, tenk på det, neste gang du har tanker om røyk... :enig:

GudrunO

Gjest LindaKristin
Skrevet

Takk for svar:)

Vet det er bedre for kroppen min,men akkurat nå føles det ikke verdt det!Røyken er jeg helt ferdig med,tenker ikke pådet engang.Men siden det tydeligvis var den som holdt meg slank,så....

Gjest LindaKristin
Skrevet

Anyone?

Dere tenker sikkert at det ikke er det største problemet en kan ha,men for meg føles det fryktelig!

Veldig takknemlig om noen har et par gode råd :goodbye:

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt jeg - og det er blant annet en av grunnene til at jeg ikke tør å slutte å røyke. :sjenert: For jeg er redd jeg ikke ville takle å legge på meg flere kilo som jeg ikke har noen kontroll over selv.

Men ikke begynn å røyke igjen, du har kommet så langt, og du har vært kjempeflink :)

Det som skjer for mange er at forbreningen endrer seg når man slutter å røyke - altså at den blir litt lavere. Og at man derfor legger på seg selv om man lever helt likt som før.

Men det vil stabilisere seg etter en stund, jeg vet ikke hvor lang tid det tar da, det varierer sikkert fra person til person, men da forsvinner de ekstra kiloene og du er tilbake der du var. :)

Trening og sunt kosthold hjelper selvfølgelig det og.

Skrevet

Prøv sun-chlorella. Finnes på de fleste helsekostforretninger. jeg slutta å røyke for et år siden og prøvde denne rensekuren. Jeg gikk opp 5 kg etter at jeg slutta å røyke, men gikk den 12 etter å ha gått kuren. Kan være verdt et forsøk iallefall?

Skrevet

Skummelt å tenke på at folk fikserer seg så mye på så få kilo.. Se på gløden du vil få av å ikke røyke! tenk på de ekle munnrynkene du slipper! :)

Gjest LindaKristin
Skrevet

Tusen takk alle sammen!

Ja,det er ikke bra at jeg er så fokusert på kg'ene,men sånn er det bare...jeg er livredd for å legge på meg for da trives jeg IKKE med meg selv..

Tusen takk alle sammen :klemmer:

Gjest Løve66
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Jeg har alltid vært tynn som en strek - først da jeg sluttet å røyke for 5-6 år siden la jeg på meg. Ikke mye, men 2-3 kg. og det syntes faktisk ganske bra på meg. Egentlig hadde jeg satt pris på disse kiloene hvis de bare hadde spredd seg litt over det hele, men jeg føler det som om alle er plassert midt på magen og det liker jeg egentlig ganske dårlig.

Likevel; det er èn ting som gjør at jeg er kjempeglad for at jeg er ferdig med røyken - og heller lever med litt ekstra fett på magen. Det er rynkene rundt munnen og den dårlige huden mange voksne, røykende damer har. Jeg er 42 år og er dermed kommet opp i en alder hvor man må regne med at tiden setter spor. Når jeg ser meg rundt på mange jevnaldrende så tenker jeg at takk og lov at jeg slipper et sånt skrukkete rynkeansikt og magre armer - dessuten lukter de vondt :-/ Joa- jeg vet at rynker og skrukker innhenter meg etterhvert og, men vi trenger jo ikke se ut som skrukketroll rett etter å ha passert 40. Så når jeg kjenner at jeg blir litt irritert på de ekstra par kiloene mine så tenker jeg på de illeluktende skrukketrollene som står og hutrer ute på gata for å få i seg greiene sine.... ha-ha :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...