Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Hei hei Noen av dere jenter som går på p-pillen "Microgynon"? Jeg byttet til denne for ca. et halvt år siden. I det siste har jeg hoppet over en del mensperioder. Men aldri mer enn 3 om gangen. Denne gangen hopper jeg over første gang og nå kom mensen altfor tidlig. Skal ikke ha den før om en uke. Da blir det vel dobbelt opp:-/ Hadde problemer med dette forrige gang også. Andre som er plaget med dette? Grådig irriterende:-/ Eneste måten er vel bare å holde meg til de periodene som skulle kommet?
Envy Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg går på microgynon, og ja, holder med deg i at det er en noe ustabil pille. Jeg for min del får mensen når jeg skal, men kan ha den i alt fra 1 til 8-9 dager.. utrolig slitsomt at det skal gå sånn opp og ned.. men men, får liksom ikke gjort så mye med det. Jeg for min del vurderer p-pinne. har hørt mye bra om det, oxo slipper man mensen i hele 3 (!!) år
Anglofil Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Hei Jeg bruker dette merket og har aldri opplevd slike problemer. Personlig er jeg superfornøyd og det har vist seg å være det riktige merket for meg. Men nå er det jo slik at vi mennesker er ulike og reagerer ulikt. Kanskje det er på tide å bytte merke? Eventuelt snakke med legen, h*n kan kanskje gi deg råd? Mvh Yvonne Endret 30. oktober 2008 av Yvonne
ninuska_ Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er også kjempefornøyd! Jeg får mensen på den tredje dagen i uka og den varer til den femte dagen, hver eneste gang. Og jeg har hoppet over mensen mange ganger uten at den har kommet tidligere den neste gangen.
HellCat Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 hei! Jeg har brukt Microgynon i snart 3 år. den fungerer helt fint for meg, og har ikke opplevd de problemene du nevner, selv om jeg har hoppet over mensen et par ganger. men som nevnt ovenfor her, vi reagerer forskjellig:)
Vaarin Skrevet 30. oktober 2008 #6 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Jeg har brukt både Microgynon og Loette, og var veldig fornøyd med begge på alle mulige måter. Men hvis jeg skal begynne med p-piller igjen så blir det nok Loette (selv om den er litt dyrere) fordi den hjalp veldig på menssmertene mine. Envy: Ikke sett inn p-stav om du er lei av ustabile blødninger. Husker ikke helt nøyaktig prosent, men tror det var rundt 2/3 som kom tilbake for å ta den ut igjen etter et halvt år på grunn av blødninger. I tillegg til vanlig mens, mersom. Det var legen min som sa dette da jeg var innom for å forhøre meg - vurderte selv å sette inn en sånn. Og siden det er et ganske sort engangsbeløp ville jeg ikke ta sjangsen på å sette inn en, bruke enda flere lapper på tamponger fram til jeg hadde blitt dritlei, for så å bestille ny legetime for å få tatt den ut. Han anbefalte meg å prøve Nuvaring/p-ring istedet, og jeg kommer mest sannsynlig aldri til å gå over til noe annet prevensjonsmiddel <3 Kjempefornøyd! Koster en litt de òg (100,- pr mnd), men siden det er tryggere enn piller og fungerer fint for meg... Ja, skal ikke klage Ringen inneholder de samme hormonene som p-pillene, men man slipper å huske på den jævla pillen (hehe, unnskyld...) hver eneste dag Endret 30. oktober 2008 av Vaarin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå