Gå til innhold

Vil ikke leve mer

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trist_*
Skrevet

Hva gjør man når man ikke vil leve mer?

Jeg har det slik at jeg får tanker om at det ikke er noen vits i å leve. Jeg har venner, familie, jobb osv, men jeg klarer ikke å glede meg med det. Muligens har jeg en depresjon, men jeg har ingen klare tegn på akkurat det.

Hvordan motiverer man seg selv til å ville leve? I utgangspunktet skal det jo ikke være slik at man må ha hjelp til å ville velge livet.

Vet ikke helt hva jeg ønsker med dette innlegget, kanskje få noen andre sine tanker om dette. Kjennes i alle fall godt å få skrevet tankene mine ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg, vil bare si at du ikke er alene om å ha det sånn :klem: Jeg skal snart til psykolog, det burde du kanskje også vurdere?

Gjest Gjest_Trist_*
Skrevet
Kan ikke hjelpe deg, vil bare si at du ikke er alene om å ha det sånn :klem: Jeg skal snart til psykolog, det burde du kanskje også vurdere?

Psykolog er sikkert lurt ja. Men vet jo at det er noe ventetid på slikt. Har i utgangspunktet ikke lyst til å ha noe hjelp, føler ikke at det er noe jeg trenger. Ja, jeg har tanker om selvmord, men jeg har ikke noen åpenbar grunn til det. Derfor tror jeg at det skyldes negative tanker, tanker som jeg tror at jeg selv skal kunne fikse, eller?

Noen som vet hvordan man skal snu de vonde tankene til gode tanker?

Skrevet

Det er ikke så lett å snu sånne tanker selv, ofte trenger man litt hjelp. Kanskje du kan snakke med fastlegen din i første omgang? H*n kan forhåpentligvis gi deg gode råd, og du vil kanskje føle det godt å få lettet hjertet ditt. Ikke sitt med sånne tanker alene, da vokser de seg gjerne større og vondere. Lykke til! :)

Skrevet

Snakk med legen og fortell om situasjonen din, han eller hun vil sende en henvisning til en psykolog som du kan prate ut med.

Det er alltid hjelp å få, og ventetiden trenger ikke å være så lang heller.

Ta deg noe godt til kvelds og les en bok eller noe.

Ring legen i morgen.

Skrevet
Hva gjør man når man ikke vil leve mer?

Jeg har det slik at jeg får tanker om at det ikke er noen vits i å leve. Jeg har venner, familie, jobb osv, men jeg klarer ikke å glede meg med det. Muligens har jeg en depresjon, men jeg har ingen klare tegn på akkurat det.

Det å ha en følelse av at man ikke ønsker å leve er et klart tegn på en depresjon.

Jeg anbefaler også at du snakker med fastlegen din og får hevisning til psykolog. Det er mulig du føler du ikke trenger det, men har du egentlig noe å tape på å få snakket med noen profesjonelle om dette?

Ønsker deg lykke til og håper du søker hjelp. Det er ikke noe nederlag i det.

Skrevet

Ring en hjelpetelefon: mental helse sin hjelpetelefon har nummer: 810 30 030

Ikke vær for stolt til å skaffe deg hjelp, det trenger ikke være medisiner, men kan hjelpe å bare snakke med noen, noen som vet hvordan det er, noen som vet de riktige ordene å si.

Det er vondt å gå rundt med depresjoner og vonde tanker, hvorfor ikke bare snakke med noen, få hjelp og få et bedre liv der sola skinner enda litt klarere?

livet kan være så utrolig mye mer, vær så snill å ring..

Gjest Bolledeig
Skrevet

Kjære Gjest.

Selvmordstanker tillates ikke på Kvinnguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummer dit er 810 30 030, telefonen er døgnåpen. Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Lykke til.

Tråden stenges.

Mvh Bolledeig (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...