Gå til innhold

Sopp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ganske lenge vært plaget med underlivssopp og har nå gått på en 6-dagerskur fra canesten. Det er to dager siden jeg tok den siste stikkpillen, og nå får jeg noe gulaktig utflod og det er fremdeles litt hvitt oppi der. Er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skulle ta en tur til legen, det kan være en annen infeksjon som ikke reagerer på medisinene for denne vanlige underlivs soppen.

Håper det ordner seg, lykke til!

Gjest StockDama
Skrevet

Kan også ta et par dager før det stabiliserer seg, også et tips fra apoteket, bruk melkesyrepiller etter neste mens. Funka som fanden for meg.

Skrevet

Har du prøvd Diflucan? Men den er på resept så du må snakke med legen om denne. Det er kun en pille, og den skal svelges. Effektiv hvis du er veldig plaget.

Skrevet

Jeg har også blødd litt etter at jeg begynte på kuren. Jeg tok siste p-pillen for noen dager siden for å få mens, jeg har hørt at det stabiliserer, men jeg har blødd lenge før det også. Er det vanlig? Er om ikke annet mindre hvitt nå enn det det var før jeg gikk på kuren, men det er fremdeles noe strengete greier oppi der. Hvite stringete greier. men ikke like mye som før.

Skrevet

Du bør ta deg en tur til legen. Bare tull å gå og slite på den måten.

Skrevet

Var hos legen skjønner du, og beskrev utfloden, og hun sa bare at jeg skulle ta canesten-kuren. Nå har jeg fått normal mens i allefall. Skal prøve noe melkesyregreier etter at menstruasjonen er ferdig.

Skrevet

Noe jeg har hatt lenge er sånn eggehvite/strengete/noen ganger hvitt liknende greier oppi der. Alltid tenkt at det hadde noe med soppinfeksjonen å gjøre. Er det riktig?

Skrevet
Noe jeg har hatt lenge er sånn eggehvite/strengete/noen ganger hvitt liknende greier oppi der. Alltid tenkt at det hadde noe med soppinfeksjonen å gjøre. Er det riktig?

Ja. Det har med soppen å gjøre. Hvis du ikke blir bra med canesten så trenger du kanskje noe annet. Ikke la legen avspise deg hvis du er veldig plaget. Jeg hadde et langvarig problem med soppinfeksjon for noen år siden. Det blir veldig slitsomt. Jeg prøvde alt og kunne ha perioder der jeg var bedre, men det kom alltid tilbake. Canesten virket ikke godt nok for meg. Det var derfor jeg anbefalte Diflucan tidligere i tråden. Har hatt soppinfeksjon et par ganger etter at jeg brukte det, men nå er det flere år siden sist.

Skrevet

Da skal jeg forsøke å få tak i det dersom melkesyre og canesten nå ikke funker :). har hatt soppinfeksjon veldig lenge og endte med å bare vaske det bort hver dag, noe som forsåvidt forverrer problemet. bestemte meg for å gjøre noe med det nå.

Gjest Gjest_nelly_*
Skrevet

Vil bare si at jeg var veeeldig plaget med sopp i begynnelsen av forholdet jeg nå er i.

Sopp kan komme av for hyppige samleier uten tilstrekkelig spontan smøring

hos kvinnen. Så sørg for å bli våt før dere starter.(vi hadde ikke alltid tid :skratte: )

Ellers kan jeg med hånden på hjertet si at badekarbad m/såpe ol.har framkallt mang en soppinfeksjon her.

Sammeldes barbert/småpiggete underliv i full friksjon.

Så jeg sitter ikkje i badekar med såpe lenger,barberer meg ikke DER,bruker kun bomullstruser,bruker ikke varme i setet på bilen,krever at partneren gjør meg våt før vi setter i gang og dusjer ikke OPP i underlivet.

Alt dette hjelper . :enig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...