Sirilill Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Hei damer! Jeg og gubben skal til Ålesund i helga. Er det noen som kan tipse oss om et hyggelig sted med god mat og drikke som som ikke nødvendigvis koster skjorta? Takknemlig for svar.
venus_ Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Maki og Sjøbua er to kjemegode restauranter i Ålesund. Begge er fiskerestauranter. Ellers så skal XL og Hummer og kanari være bra.
Tillemor Skrevet 31. oktober 2008 #3 Skrevet 31. oktober 2008 Sjøbua er ikke en billig plass.. men maten er fantastisk:) Mye mat for pengene får du hos Kongens bar i enden av gågata!
Sirilill Skrevet 6. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2008 Tusen takk for svar. Jeg rakk ikke å lese svaret fra Tillemor før vi dro til Ålesund, så restauranten i Kongensgt. skal jeg prøve ved neste anledning. Vi startet på Sjøbua. Der var det smekke fullt, å vi hadde ikke bestilt bord. Men vi fikk ta en titt,- både på lokalet og menyen. Wow, for en flott atmosfære. Her oste det av stemning. Prisene på menyen var høye, å vi fikk intrykk av at dette er stedet ålesundere tar med sine forretningsforbindelser til en matopplevelse. Vi tuslet videre til Maki. Der var det også fullt! Begge stedene er sjømat-restauranter....tydelig at de har gode råvarer som folk setter pris på. Fikk titte på menyen, å de hadde nå ifbm 1-års jubileum en 3, 5 og 7-rettes meny. Pluss gratis sjampagne til gjestene! Prisene var også her i øverste skala, men sikker verdt det! Turen gikk videre til XL. Der var det akkurat ledig et lite bord for 2. Vi spiste reinsdyrkjøtt som var aldeles nydelig. Vi startet med en aperitiff,- deretter rett på hovedretten med en rørvinsflaske til ca. 300 kr på deling. Inkl. kaffe (70 kr for 2 små kaffekopper!),- så kom regningen på ca. 1300 inkl. ca 100 kr i tips. Vi hadde en herlig matopplevelse å koste oss grådig på XL,- ikke minst takket være den hyggelige betjeningen (inkl. kokken selv som var veldig opptatt av at gjestene hadde det bra). Neste dag skulle vi treffe noen venner med småbarn. Vi spiste derfor litt tidlig,- å gikk på Egon. Det var virkelig nedtur i forhold til XL. Ålesund er en nydelig by, å jeg storkoste meg sammen med mannen min. Hyggelige, å veldig servicebevisste folk både i forretninger og på restauranter. Vi fikk følelsen av å befinne oss litt lenger sør i Europa....Jugend-stilen gjør byen litt eksotisk og unorsk. Drar gjerne til Ålesund igjen...snart! Takk for tipsene!
venus_ Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Så bra du var fornøyd med XL. Ålesund er en fantastisk by ja
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Neste gang bare MÅ du spise klippfisk på XL. FINNES IKKE BEDRE!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå