Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 24 år og har alltid hatt problemer med magen. Verket mye, men ikke hatt problemer med avføringen. Legene har ikke funnet ut hva det er... Har tatt alle mulige prøver. (gastronomisk undersøkelse, blodprøver for å sjekke allergi, ultralyd osv...)

Nå for ca 3 mnd siden begynte jeg å å veldig mye luft i magen og diare. Så nå blir det nye undersøkelser....

Det jeg egentlig lurer på da er om dere kan ha noen ide hva det kan være?

Av og til kan det være greit å komme med forslag til legen, kanskje ting som ikke er så vanlige og legen ikke kommer på..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye luft, spiser du "riktig"? Kål, mais, brus osv kan gi mye luft plager. Kan du være forstoppet og at det er bare diare som kommer forbi proppen?

Er du sjekket for Ulcerøs colitt og Morbus Chron?

Skrevet

Du kan forresten lese mer om det på www.ibd.no

Skrevet

Jeg har også hatt veldig mye problemer med magen, uten at det har blitt funnet noen årsak. Diaré, oppblåsthet, smerter, oppstøt og kvalme.

Jeg har prøvd å sette det i system med hva jeg spiser, og skal nå sjekkes for matintoleranse. Selv om du har blitt sjekket for matallergi, vil ikke intoleranse for bestemte matvarer synes på slike tester. Cøliaki eller laktoseintoleranse er de mest vanlige i så måte.

Ikke gi deg før du har fått noen gode svar, og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...