Honey Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) ? Endret 30. oktober 2008 av Honey
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Vi skal ha 3 brudepiker, hvorav to er våre egne på 1 og 3 år. Hun siste er broren min sin og er da nesten 9 år. Hun har ønsket å være brudepike lenge, så hun skal få gleden av det. Siden vi ikke har verdens største budsjett så lurer jeg på om det er dumt å spørre broren min om å betale halvparten av kjolen som er ca 3-350 kr tilsammen, mot at hun får beholde kjolen og gjøre hva de vil med den? Hvis vi betaler hele vil jeg gjerne prøve å få solgt den igjen selv. Føler det er litt smålig, men vi har veldig stramt budsjett! Hei. Vi skal ha 5 brudepiker og vi skal betale for alle kjolene og tilbehør. Men de har mange veldig fine kjoler og billige på ebay.com. Se om du finner noen, så kan du få alle kjolene til 500:)
Aurela Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Vi skal ha 3 brudepiker, hvorav to er våre egne på 1 og 3 år. Hun siste er broren min sin og er da nesten 9 år. Hun har ønsket å være brudepike lenge, så hun skal få gleden av det. Siden vi ikke har verdens største budsjett så lurer jeg på om det er dumt å spørre broren min om å betale halvparten av kjolen som er ca 3-350 kr tilsammen, mot at hun får beholde kjolen og gjøre hva de vil med den? Hvis vi betaler hele vil jeg gjerne prøve å få solgt den igjen selv. Føler det er litt smålig, men vi har veldig stramt budsjett! Siden kjolen ikke koster så mye syntes jeg det kan være greit å spørre om dere kan dele utgiftene mot at de får beholde den. Bare forklar det slik som du gjorde her... Dette sett at kjolen kan brukes i andre anledninger da
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 å betale halvparten av kjolen som er ca 3-350 kr tilsammen, mot at hun får beholde kjolen og gjøre hva de vil med den? Hvis vi betaler hele vil jeg gjerne prøve å få solgt den igjen selv. Føler det er litt smålig, men vi har veldig stramt budsjett! Er litt usikker på om kjolen totalt koster kr 300-350, eller om det er den delen du håper din bror skal betale. Uansett er dette noe dere bør betale. Hun skal være brudepike i deres bryllup. Jeg ahr forståelse for at dere har ltie penger, men dere kan nok ganske sikkert spare inn på noe annet. Å be ei lita jente på 9-år å levere tilbake kjolen hun brukte som brudepike går rett og slett ikke an. Hvor mye tror du at du får for en brukt kjole da? Knus nå ikke jentas hjerte da. Som sagt, jeg har respekt for dårlig økonomi, men så lenge dere velger å bruke penger på bryllup, må det være andre steder dere kan spare inn. Din frisyre/sminke kan være et alternativ. har sett mange brude3r som i fortvilelse kaster seg i dusjen etter å ha vært hos frisøren. Hvis dere allerede ike ahr lovet henne å være brudepike, kan dere si til broren din at dere rett og slett ikke har råd til å kjøpe kjole til henne, og derfor kun kan bruke deres to barn som brudepiker. Så kan han selv velge om han vil betale. Men du kan rett og slett ikke komme i ettertid å be dem spleise.
Gjest Gjest_bolla pinnsvin_* Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Å be din egen bror betale 300 kr for kjole til hans egen datter er helt greit! Så lenge han selv ikke har veldig dårlig råd. Han vet nok at dere har et stramt budsjett. Så enge det ikke er sånn at dere bruker 100 tusen på bryllupet, har fri bar og kjøpt mye unødvendig dilldall så forstår han nok det! Mye bedre at han betaler halvparten av kjolen enn at jenta må gi fra seg kjolen igjen! Da blir hu kanskje lei seg. Og da har han jo fått pen kjole hun kan bruke i andre anledninger til halv pris.. Til lykke med bryllupet!
Amadea Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Det kan jo godt hende at de hadde tenkt å kjøpe kjole til dattera si selv. Å kjøpe en kjole til henne for så å selge den synes jeg er litt rart. Tror uansett ikke en får så mye for en brukt brudepikekjole. Vi hadde tre brudepiker og en brudesvenn og kjøpte kjoler til to av jentene. Den tredje var litt "selvpåmeldt" i siste liten, ellers hadde jeg kjøpt lik kjole til henne også. Brudesvennen hadde dress fra før, men trengte en skjorte, noe som mammaen hans kjøpte. Vi kunne sikkert ha betalt den skjorta for han, men det falt seg liksom ikke slik. Er jo uansett sånt de får bruk for og antagelig måtte ha kjøpt inn før eller senere da. Det er forresten masse fine og rimelige brudepikekjoler på www.butterflyxc.com. Anbefales!
Tropehus Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Kanskje dere kan betale heller og så kan hun heller få kjolen i bursdag/julegave eller noe? Dette kan kanskje avtales litt på forhånd? Eller det kan være en overraskelse.. Edit: Staveleif Endret 29. oktober 2008 av Tropehus
Rampolina Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Men helt ærlig.. hva er 350,- på et bryllupsbudsjett, da? Dette hadde ikke jeg brydd meg om. Hadde vi snakket om litt mer så, men ikke for den summen.
Glynis Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg synes det gjelder egne regler for søsken, så dette vet du bedre enn oss. Noen kunne sikkert sendt en sms og skrevet 'hei tulling, du må betale brudepikekjolen for jeg har ikke mer penger på konto', mens andre igjen sikkert kunne skapt en stor familiekrangel på bakgrunn av en diskret oppfordring om det samme. Generelt hadde jeg følt meg smålig siden det er såpass lite. Selv om de to minste er 'dine' så synes jeg det blir et litt rart skille. Hvis du føler du gjør henne en tjeneste ved å ha henne som brudepike så synes jeg det er feil innstilling. Endret 29. oktober 2008 av Glynis
Jade Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 Hvis brudepikene skulle ha like kjoler (altså ikke kjoler de evt. hadde fra før), så hadde jeg betalt de uavhengig om det var mine barn eller ikke. Jeg hadde aldri tatt fra brudepikene kjolene etterpå! Hva regner du med å få for en kjole til 3-350 kroner da? 150 kr? Hvis det seriøst er et problem, og dere ikke klarer å spare opp de 3-350kr før bryllupet, så er jeg sikker på at broren din er med på å betale så datra hans får være brudepike. Dere har vel sikkert et så greitt forhold at det går fint å spørre uten at noen blir fornærmet? Vi kjenner ikke broren din, så det er umulig for oss å vite.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg innrømmer glatt at jeg synes spørsmålet ditt var så spesielt at jeg leste litt i dagboka di for å forstå litt bedre. Eneste det førte til var at jeg sitter igjen med spørsmål på hvorfor du handler så voldsomt til deg selv når du skal knipe igjen ovenfor et lite barn? jeg synes rett og slett du virker skikkelig kjip.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #12 Skrevet 29. oktober 2008 Kan du ikke droppe å kjøpe det silkechiffon-sløret som koster 1100 kr da, og heller bruke det du allerede har kjøpt? Da sparer du jo inn kjolen til niesa di og mer til. Her er det snakk om prioritering. Å tenke på å selge brudepikekjolen hvis hennes foreldre ikke er med å betale for den, er helt absurd.
Honey Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. oktober 2008 Takk for både hyggelig og ikke fullt så hyggelig tilbakemeldinger. Jeg tåler det. Ville bare høre hva andre gjorde. Betalte alt eller om det var vanlig at foreldrene til brudepike/svenn betalte. Det er i stor sum i den store sammenhengen, det er jeg enig i, og det er derfor jeg også vurderer å faktisk droppe det sløret jeg tenkte på. Jeg mener absolutt ikke at det for å gjøre henne en tjeneste jeg har henne som brudepike. Hun er selvskreven og allerede lovet lenge før våre egne barn kom til verden. Jeg er veldig glad i jenta, og vi kommer til å betale hele kjolen for henne.
øyenstikker Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 Vi hadde 4 brudepiker, og betalte kjoler og hårpynt til dem. bestillte her:www.butterflyxc.com. Og fikk 4 kjoler med frakt for 1200 kr. syns ikke det var ille. Kjolene var i satin og kjempefine. Kjolene er blitt vasket i maskin etterpå (de hadde alle fått sjokolade på kjolene sine) Og de var akkurat like fine:-) De to yngste har også brukt kjolene sine på danseavslutning nå nettopp. Var såå søte så
Honey Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 30. oktober 2008 Vi hadde 4 brudepiker, og betalte kjoler og hårpynt til dem. bestillte her:www.butterflyxc.com. Og fikk 4 kjoler med frakt for 1200 kr. syns ikke det var ille. Kjolene var i satin og kjempefine. Kjolene er blitt vasket i maskin etterpå (de hadde alle fått sjokolade på kjolene sine) Og de var akkurat like fine:-) De to yngste har også brukt kjolene sine på danseavslutning nå nettopp. Var såå søte så Har sittet å tittet litt på de kjolene i dag og de ser veldig fine ut. Jeg tenker også på gjenbruk da det sikkert er vanskelig å selge og da er jo ikke prisen så ille. Har funnet ut at jeg betaler ca 550 kr hvis jeg velger to kjoler for 9,99 dollar og frakt. Er litt usikker på størrelsene. Hvis hun ene er en lang treåring og hun andre en litt rund niåring (bruker 140 i overdel og 146 i bukse nå), hvilke størrelser skal jeg da velge? Blir det riktig å velge 3/4 år og 11/12 år? 2 års størrelsen vil vel bli for stor for hun på 1 år?
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #16 Skrevet 30. oktober 2008 jeg syns også brudeparet skal betale for kjolene til brudepikene. det er jo tross alt et valg dere har tatt at dere ønsker brudepiker. vi vurderte også å ha brudepiker, men tror vi dropper det.
Christal Skrevet 30. oktober 2008 #17 Skrevet 30. oktober 2008 Vi skal bruke 3 tantebarn og 3 onkelbarn - så det blir 6 brudepiker til sammen og vi skal betale for hele hurven ..
Honey Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 30. oktober 2008 Vi skal bruke 3 tantebarn og 3 onkelbarn - så det blir 6 brudepiker til sammen og vi skal betale for hele hurven .. Oj! Tipper dere har et litt større budsjett enn våres da. Men det er jo koselig å gjøre stas på barna også da. Tror e-bay blir min beste venn fremover skal budsjettet holde.
øyenstikker Skrevet 30. oktober 2008 #19 Skrevet 30. oktober 2008 Har sittet å tittet litt på de kjolene i dag og de ser veldig fine ut. Jeg tenker også på gjenbruk da det sikkert er vanskelig å selge og da er jo ikke prisen så ille. Har funnet ut at jeg betaler ca 550 kr hvis jeg velger to kjoler for 9,99 dollar og frakt. Er litt usikker på størrelsene. Hvis hun ene er en lang treåring og hun andre en litt rund niåring (bruker 140 i overdel og 146 i bukse nå), hvilke størrelser skal jeg da velge? Blir det riktig å velge 3/4 år og 11/12 år? 2 års størrelsen vil vel bli for stor for hun på 1 år? Står det ikke mål på kjolene tro?? Jeg tok mål av brudepikene og bestillte kjoler som passet mest mulig til målene. ER nok lurere det, enn å satse på størrelser etter år. Har du ikke muligheten til å få målt tuppene da?
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #20 Skrevet 30. oktober 2008 Men du kjøper vel ikke kjole til ungene nå? Er jo nesten et år til dere skal gifte dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå