Gå til innhold

Somalier knivstakk 3


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg viser til en annen tråd her om emnet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=370020

En somalier knivstakk altså 3 mennesker i oslo i går.

Det er mange som mener at FRP vinner valget fordi det er så mange rasister i dette landet. Men det er jo ikke det det handler om!!! Det handler om at det ikke fungerer sånn som det er nå, og det er ingen andre partier som vil gjøre noe med det. Det kommer folk fra Somalia som har vært barnesoldater, som har sett mora si bli voldtatt og drept. Det er klart de har blitt ødelagt av det. Og disse bare slippes ut blant nordmenn??

Dette kaller ikke jeg demokrati. Folket har jo sagt i fra at de ikke vil ha det sånn, men allikevel skjer det... Flere og flere innvandrere, dårlig integrering og folk med psykiske problemer som vandrer rundt i gatene. De må vel snart se at dette ikke fungerer?? Når det er en ting som funker dårlig, så pleier jeg å tenke at da får vi finne på noe annet, men her i landet så lar vi det bare skure og gå.

Jeg er så lei jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kenneth
Dette kaller ikke jeg demokrati.
Hva, spesifikt, kaller du ikke demokrati?

Folket har jo sagt i fra at de ikke vil ha det sånn, men allikevel skjer det...
Hvem er folket, og hva har de sagt, og når? Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/10/29/551919.html

fin fremgangsmåte for å bli hørt da

Han var nok rimelig desperat, og jeg tipper han har forsøkt via de rette kanaler en god stund uten å få den hjelpen han har trengt.

Det er dette jeg blir så forbannet på. Vi skal skuffe mennesker inn i landet enten vi har noe å tilby dem eller ikke. Og så får vi sjokk når det ikke funker. Ære være den store, røde nisslua enkelte har tredd nedover ørene sine her i landet.

JA, jeg synes vi skal hjelpe, men da må vi for helvete sørge for å ha det apparatet som skal til da, for at det faktisk blir en hjelp, og at ikke Norge bare blir en oppbevaringsplass for folk som ikke kan bli i hjemlandet sitt.

Det snakkes om penger og bevilgninger, men hvor mye kan denne politikken komme til å koste på sikt? Det kan godt hende det blir mye dyrere å ikke sørge for et skikkelig opplegg i dag, enn det ville kostet å putte inn de pengene som trengs for at ting skal fungere. Eller: "kan godt hende".... det kommer til å skje. Mange bruker argumenter om mangel på fremtdig arbeidskraft som begrunnelse for hvorfor vi trenger innvandring, men så lenge systemet er som det er i dag, så kommer ikke denne innvandringen til å avhjelpe noe som helst på den fremtidige økonomien her i landet, heller tvert i mot. Hvor var det det stod at hele oljefondet kan være tomt innen 2015 eller deromkring?

Men så må det selvfølgelig heller ikke stikkes under en stol at store kulturforskjeller gjerne vil føre til problemer uansett forhåndsregler/forholdsregler (heter det forhåndsregler eller forholdsregler??)

Det er ikke alt som kan forebygges med bevilgninger og regelverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...