Gå til innhold

Hvor dyr gave?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sønnen min på 5 skal i bursdag til en "barnehagekompis" på fredag.

Hvor mye bør gaven koste? Høres 150 kr greit ut?

(Dette er en han aldri er sammen med på fritiden)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes egentlig 150 kr høres ganske mye ut når det ikke er en nær venn og de er såpass små også... Men det er sikkert store forskjeller fra miljø til miljø, kusina mi fikk Gucci-gaver av naboene i konfirmasjonen, liksom... J

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Maks 75 til 100kr. Ikke legg lista for høyt, han skal sikkert i bursdag til flere barnehagekompiser etterhvert. Eller kjøp noe på tilbud og slipp unna med mindre enn 100 kr.

Skrevet

Det hørtes litt mye ut siden det ikke er en han er med på fritiden.

Skrevet

Syns også 70-100 er passe. 150 var mye synes jeg.

Gjest Løve66
Skrevet

Mange år siden mine unger var i barneselskap - de er i dag 18 og 21 år gamle - men den gang var det vanlig med gaver for ca. 50,- kr. De som ga penger ga stort sett en 50,- lapp. Og befriende greit når alle la seg på samme nivå - både for den som gir og får. Jeg er derfor enig med de over om at 100-lappen eller litt under høres passe ut. Det blir mange barnebursdager og de fleste synes ikke det er noe all right å gi mindre enn de andre, så ved å gi "for mye" presser man nesten opp for de andre også (så er det sikkert noen nå som mener at "hver og en må få bestemme hva de selv vil gi.....).

Skrevet

Ville holdt meg under 100-lappen. Men ikke noe "boss" som går i stykker med en gang... Vi har 70-80-grense i klassen, og når vi skal finne gave, er det masse boss å velge mellom :( så det hender at vi jukser med en tier eller to.

Skrevet

Takk for alle svar!

Da har vi kjøpt en gave til 100 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...