Gå til innhold

Hette til å ehm ha over skuren...


laperla

Anbefalte innlegg

Ja, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slike "hetter" til å ha over skruene på skilta mine?

Har en Audi A3 hvis det skulle være nødvendig å vite.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Løve66

Aldri hørt om slike hetter, men hvis jeg var på jakt etter utstyr til bilen ville jeg startet i bilrekvisitaforretninger. F.eks. Torshov Bil, Mekonomen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du får tak i, men jeg lurer på hva som er hensikten med noe sånt?

Hensikten er å dekke over skruen i skiltet. Det er jo ikke pent. Og hettene skal være svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Hensikten er å dekke over skruen i skiltet. Det er jo ikke pent. Og hettene skal være svarte.

Hjelpe meg for noe jåleri! Mener du dette alvorlig? Det er jamen første gang i mitt "lange" liv jeg har hørt om skruer som må tildekkes. Neste gang det faller seg sånn, skal jeg observere biler i Audiklassen på en parkeringsplass og se om dette er vanlig :sjokkert: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis skruene virkelig plager deg slik kan du ta dem ut, gi dem en omgang med sprayboks eller neglelakk i den fargen du selv vil (svart eller hvitt er gjerne de mest aktuelle fargene?) og skru dem inn igjen. Eller du kan kjøpe skiltholder slik forhandlere utstyrer bilene sine med, men hvor skiltet holdes på plass ved å klemmes fast istedenfor å skrus fast. Skiltholderen kan også utstyres med personlig tekst, så istedenfor å drive gratisreklame for f.eks. Møller Ensjø kan du ha laperla eller andre korte tekster du bestemmer deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løve66
Hjelpe meg for noe jåleri! Mener du dette alvorlig? Det er jamen første gang i mitt "lange" liv jeg har hørt om skruer som må tildekkes. Neste gang det faller seg sånn, skal jeg observere biler i Audiklassen på en parkeringsplass og se om dette er vanlig :sjokkert: .

Jeg har også Audi (en A3 til og med!) så nå tror jeg at jeg må stikke ut i garasjen og se hvordan skruene på mine skilt ser ut :-) Jeg har aldri tenkt over hvordan disse ser ut, men registerer jo at de er der hver gang jeg vasker bilen.

Det jeg derimot faktisk har lagt merke til som "stygt" er boltene på felgene - de ser litt "rustne" ut og jeg har tenkt de kanskje burde vært blankere for å være mer lik selve felgen, men; har bare tenkt det da - ikke kommet dithen at jeg har giddet å sjekke hva nye koster, om jeg kan gjøre noe de som er der etc. men nå fikk jeg jammen et puff i baken til å gjøre noe med dem!! KG - make my day :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke heller gå å slenge drit om jåleri i bryllupstråden?

For interesserte er det ikke noe uvanlig å "pynte" på bilen sin.

Til TS: jeg hadde forhørt meg på biltema, eller som nevnt over, torshov bilrekvista eller mekonomen. Og pass på i samme slengen at du har rustfrie skruer, ellers kan de gi stygge flekker på skitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Kan dere ikke heller gå å slenge drit om jåleri i bryllupstråden?

For interesserte er det ikke noe uvanlig å "pynte" på bilen sin.

Til TS: jeg hadde forhørt meg på biltema, eller som nevnt over, torshov bilrekvista eller mekonomen. Og pass på i samme slengen at du har rustfrie skruer, ellers kan de gi stygge flekker på skitet.

Litt skit mer eller mindre :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt plasthetter i byggevareforretninger. De jeg har brukt selv var kun beregnet på spesialskruer med et hull i midten som tappen på pluggen festet seg i. Det enkleste er vel å dreie skruene noen tørn ut og gi hodene litt lakk med en fin pensel. Så tar du tærne på gassfoten i samme farge, og bilen vil ikke være til å kjenne igjen. Husk også evnt blanke knapper på kjørehanskene. Lykke til med prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis skruene virkelig plager deg slik kan du ta dem ut, gi dem en omgang med sprayboks eller neglelakk i den fargen du selv vil (svart eller hvitt er gjerne de mest aktuelle fargene?) og skru dem inn igjen. Eller du kan kjøpe skiltholder slik forhandlere utstyrer bilene sine med, men hvor skiltet holdes på plass ved å klemmes fast istedenfor å skrus fast. Skiltholderen kan også utstyres med personlig tekst, så istedenfor å drive gratisreklame for f.eks. Møller Ensjø kan du ha laperla eller andre korte tekster du bestemmer deg for.

Takk for svar:)

Nå har det seg slik at vedkommende som hadde bilen før meg ikke skjønte poenget med at skiltet kan klemmes på og ikke skures på som tilbake i tia. Og det er irriterende. Negllakk kommer ikke på tale, men sprayboks var ikke så dumt.

Men nå vet jeg at disse hettene finnes, men jeg aner ikke hvor en får kjøpt de...

Og en slik tekst du snakker om har jeg, da jeg fikk det der hadde bilen til soting av vinduer.

Endret av laperla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke heller gå å slenge drit om jåleri i bryllupstråden?

For interesserte er det ikke noe uvanlig å "pynte" på bilen sin.

Til TS: jeg hadde forhørt meg på biltema, eller som nevnt over, torshov bilrekvista eller mekonomen. Og pass på i samme slengen at du har rustfrie skruer, ellers kan de gi stygge flekker på skitet.

Takk for svar:)

Nå skal jeg ta å sjekke disse stedene du nevner. Er bare litt vemmelig å traske inn på disse bilsjappene og spørre etter ting når en er jente.

Og som du sier, er ikke uvanlig for interesserte å pynte litt på bilen sin. Hadde jeg vært mann og spurt om dette her hadde nok ingen brydd seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:)

Nå skal jeg ta å sjekke disse stedene du nevner. Er bare litt vemmelig å traske inn på disse bilsjappene og spørre etter ting når en er jente.

Og som du sier, er ikke uvanlig for interesserte å pynte litt på bilen sin. Hadde jeg vært mann og spurt om dette her hadde nok ingen brydd seg heller.

Jeg vet hva du mener, men de er som regel hyggelige mot jenter som ikke har peiling i bilforretninger;)

Merker også litt rare blikk fra andre jenter fordi jeg liker å pynte på og fikse bilen min, er den eneste jenta i veninnegjengen som vet hva en fastnøkkel er...

Og til Belladonna, det skulle stå skiltet, ikke skitet, skjønte du ikke det? Eller har du til vane å le av folks skrivefeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva du mener, men de er som regel hyggelige mot jenter som ikke har peiling i bilforretninger;)

Merker også litt rare blikk fra andre jenter fordi jeg liker å pynte på og fikse bilen min, er den eneste jenta i veninnegjengen som vet hva en fastnøkkel er...

Og til Belladonna, det skulle stå skiltet, ikke skitet, skjønte du ikke det? Eller har du til vane å le av folks skrivefeil?

Hehe, jada. Har bare opplevd å få god hjelp og utmerket service... Men likevel, det er litt ubehagelig.

Nå er jeg også alene om å ha litt sansen for bil i min venninnegjeng. Men tror ikke det er så uvanlig?

Så det er ingen som har en link eller noe til nettbutikk eller lignende som selger slike hetter?

F.eks. faren min, som har en Volvo, kjøpte sine i en Volvobutikk. Men de har selvfølgelig ikke med Audimerke eller ensfarget.

Ingen som har noen tips?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv med i en gatebilklubb og jeg har vært mye borti å pynte bilene sine, men jeg må helt ærlig si at dette har jeg aldri hørt om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Løve66
Hehe, jada. Har bare opplevd å få god hjelp og utmerket service... Men likevel, det er litt ubehagelig.

Nå er jeg også alene om å ha litt sansen for bil i min venninnegjeng. Men tror ikke det er så uvanlig?

Så det er ingen som har en link eller noe til nettbutikk eller lignende som selger slike hetter?

F.eks. faren min, som har en Volvo, kjøpte sine i en Volvobutikk. Men de har selvfølgelig ikke med Audimerke eller ensfarget.

Ingen som har noen tips?

Takk på forhånd.

Hvis de har slike med Volvo-logoer hos Volvoforhandlere så har de kanskje tilsvarende med Audi-logo hos Audiforhandlere...?? (men det har du selvsagt sjekket...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Og til Belladonna, det skulle stå skiltet, ikke skitet, skjønte du ikke det? Eller har du til vane å le av folks skrivefeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...