Markjordbær Skrevet 2. november 2008 #21 Skrevet 2. november 2008 Her er noen linker til oppskrifter på bloggen min av det jeg klassifiserer som hverdagsmiddager. Ikke så mye fisk, da, men.... here goes: Spaghetti med tomat og feta Pasta pesto Tacosuppe Halloumi med couscoussalat Fritatta (kan jo varieres i det uendelige) Pastaform m/ skinke Det er flere oppskrifter også på bloggen min, så bare ta en titt
Irmiel Skrevet 2. november 2008 #22 Skrevet 2. november 2008 Denne er utrolig god, og er en favoritt her i heimen! Ciderkokt fiskefilet 4 porsj: 600gr hvit fiskefilet (torsk/rødspette/sei) 1 purre 2 dl eplecider 2 tomater 1-2 epler 2 dl creme fraiche -- Skjær fiskefileten i passende stykker, og hakk og vask purren. Så har du purren oppi en vid kjele og legger på fisken og heller over cideren. Kok opp og la det koke på svak varme i 5-8 minutter til fisken er ferdig. Kutt tomatene og eplet i biter, og ha de i bollen du skal servere retten i. Så heller du av fiskekraften i en liten kjele. Rør inn creme fraiche og krydre med salt og pepper. La det koke i 3-4 minutter. Legg fiskefiletene på toppen av eplene og tomatene og hell over sausen, og så er det klart til servering! Poteter er veldig godt til dette, og om du skal ha de til så husk å sette de til koking før du starter på denne gryten
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #24 Skrevet 12. november 2008 Genial tråd!! Får vel kanskje bidra litt:) Veldig godt å smøre laksefileter inn med grov sennep, krydre med salt og pepper, ta litt olje og knust hvitløk (eller hvitløkskrydder) over. Inn i ovnen på 200 grader i ca 20 min (litt lengre hvis fisken er frossen) Tilbehør: Ris Valgfrie grønnsaker (jeg elsker å ha brokkoli og cherrytomater til) Saus: Stek bacon og sopp, ta creme fraiche over og la den smelte. Ha i litt kjøttbuljong. NAM NAM
Gjest Crow Skrevet 13. november 2008 #26 Skrevet 13. november 2008 Må bare feste denne tråden. Skal komme tilbake med middagstips på et senere tidspunkt
Sjefsbrtah Skrevet 18. november 2008 #27 Skrevet 18. november 2008 Så mye godt! Jeg bruker ofte www.matprat.no når jeg går tom for ideer, der er det masse god mat. Så hvis du ikke har vært innom å kikket ville jeg anbefalt deg det. Veldig oversiktlig og fin side, med illustrasjoner til alle rettene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå