Gjest vil vil vill Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke får mer støtte fra lånekassen ifjor og jeg vil gjerne studere igjen til neste høst...hvordan skal jeg greie det uten stipend+lån? :/
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke får mer støtte fra lånekassen ifjor og jeg vil gjerne studere igjen til neste høst...hvordan skal jeg greie det uten stipend+lån? :/ Det du ville fått fra Lånekassen = 6000 kr pr. mnd. Ved å jobbe 6-7 dager ila. en mnd. vil du komme opp i samme beløpet. Ingen studier er så tøffe at ikke dette går fint. Finner du en kveldsjobb i tillegg, slikat ikke du må jobbe på dagtid, er det i hvertfall ikke et problem. Jeg har til og med møtt leger som ikke har studielån fordi de gjorde det slik, og det skal visst være et tøft studie. Dvs. at hvis du finner deg en studenthybel, og en jobb, så har du nada problemos. Hva skal du studere?
Glynis Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Enten så jobber du så mye du klarer ved siden av at du får det til å gå rundt, eller så venter du et år. Enkelt og greit.
Gjest vil vil vill Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg skal studere teater. Jeg er 24 og har ikke videregående engang. Har et barn på snart 5 år.
Sekretæren Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg skal studere teater. Jeg er 24 og har ikke videregående engang. Har et barn på snart 5 år. Teaterhøgskolen, teatervitenskap eller drama/teater på høgskole?
Glynis Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Hvordan har du fått støtte fra Lånekassen uten å ha videregående engang? Hvorfor tar du ikke ferdig videregående før du studerer teater?
Gjest vil vil vill Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Hvordan har du fått støtte fra Lånekassen uten å ha videregående engang? Hvorfor tar du ikke ferdig videregående før du studerer teater? Hvorfor stiller du så mange spørsmål? Jeg fikk støtte fra lånekassen til to grunnkurs og et år på fhs, om du absolutt vil vite det.
Glynis Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Hvorfor stiller du så mange spørsmål? For å kunne hjelpe deg er det jo greit å vite bakgrunnshistorien.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Hvorfor stiller du så mange spørsmål? Jeg fikk støtte fra lånekassen til to grunnkurs og et år på fhs, om du absolutt vil vite det. Er du sikker på at du ikke får mer støtte da? Eller har du brukt lang tid og/eller ikke fullført? Hvis det er noe som ikke er fullført går det kanskje an å fullføre, og søke om støtte etter det. Ellers har du mulighet for å jobbe ved siden av og prøve å finne et billig sted å bo. Skal du studere i en av de større byene går det an å bo litt usentralt (men det må veies opp mot reiseutgifter). Det går an å studere på deltid også, da får du jobbet enda mer - og om du skulle ha krav på støtte fra Lånekassa kan du få det om du studerer 50% eller mer.
Gjest vil vil vill Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 Du jobber!!!! ikke verre enn d. Takk for et alldeles håpløst svar. Jeg har allerede vurdert slike ting, nå sjekker jeg ut om jeg kan få støtte andre steder slik at jeg slipper slite meg ut. Om det er greit for deg da? Det er? Så fint da!
mann23 Skrevet 29. oktober 2008 #12 Skrevet 29. oktober 2008 Hvorfor stiller du så mange spørsmål? Jeg fikk støtte fra lånekassen til to grunnkurs og et år på fhs, om du absolutt vil vite det. Du skal enda kunne få støtte til dette vel? Med mindre du droppa ut, eller ikke bestod noen av fagene eller eksamenene?
Rosalie Skrevet 29. oktober 2008 #13 Skrevet 29. oktober 2008 Takk for et alldeles håpløst svar. Jeg har allerede vurdert slike ting, nå sjekker jeg ut om jeg kan få støtte andre steder slik at jeg slipper slite meg ut. Om det er greit for deg da? Det er? Så fint da! Svar: Nei, med mindre foreldrene dine eller en sugar daddy vil forsørge deg.
Sekretæren Skrevet 29. oktober 2008 #14 Skrevet 29. oktober 2008 Hvorfor stiller du så mange spørsmål? Jeg fikk støtte fra lånekassen til to grunnkurs og et år på fhs, om du absolutt vil vite det. Som Glynis sier, det er greit å vite litt om bakgrunnen for å kunne svare deg så best som mulig. Tydelig at du ikke vet at det er flere regler og forholde seg til, ellers hadde du ikke svart som du gjør. Litt eplekjekt å være kvass når folk vil hjelpe deg. Når det er sagt: sjekk www.legathandboken.no og sjekk om det er noen fond som passer deg. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå