Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

E fersk i konsulentbransjen konsulentrådgivning/analyse/kundemøter innen finans og meier nå at arbeidsgiv har feilansatt: henger ikke med og har ikke rette bakagrunnen...er utdannet geograf fra universitetet og kan ingenting om tall/økonomi! Visste ikke helt hva eg gikk til i jobben.

Ka no? :sukk:

Har sagt i fra til sjefen men han meine eg berre må prøve og kanskje ta andre oppgava. Kas gjer ein?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forutsetning for å lære deg det du trenger for å kunne jobben? Altså mangler du bare bakgrunnskunnskaper? For om du raskt kan lære nye ting, sette deg inn i de tallene osv, bør du ikke gi opp med det første.

Selv om man har "riktig" bakgrunn er de første månedene et eneste stort spørsmålstegn... dersom de har ansatt deg har de trua på at du har "people skills" og et smart hode som kan plukke opp det du trenger. Selv om du ikke er den beste "tallknuseren" kan du ha andre personlighetstrekk de vil ha i bedriften (bra på å møte kunder og lese dem, evne til å tenke bredt, arbeidsvilje.)

Ikke gi opp :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Tror du dette er en jobb du kunne likt hvis du hadde mere kunnskap? I så fall bør du jo kanskje prøve å tillegne deg den kunnskapen som trengs.. Kanskje noen på jobben kan hjelpe deg og ta seg litt av deg? kanskje du kan spørre sjefen din om du kan bli med en av seniorene en liten stund for å lære mer?

Hvis du mistrives er det ksnakje bedre at du kikker deg om etter noe annet. Men det er jo hyggelig at sjefen din har tro på deg da :)

Skrevet

"Arbeidsgiver har feilansatt"?

Og ditt ansvar oppi dette...er underordnet arbeidsgivers ansvar?

Dagens ansvarsfraskrivelse...hva slags svar venter du deg? At du kan klage på ansettelsen av deg selv eller? Få erstatning? Haha moro :biggrin::biggrin:

Skrevet

Hei :) Ble i bedre humør av svar fra dere.

Svaret er ja, at jeg kan tilegne meg meir kunnskap gjennom litt etterutdanning/vidareutdanning i generelle økonomiske begrep. Vi får hold ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...