Gå til innhold

Wok-saus


Unni

Anbefalte innlegg

Er det noen som har oppskrift på noen gode sauser som jeg kan bruke i wok?? Synes det blir så tørt når jeg woker bare kjøtt og grønnsaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saus må du ha :-)

Stort sett har jeg sånne småpakker og glass med saus liggende - du finner forskjellige typer i butikken ved siden av nudler og alt annet asiatisk. Husker ikke hvilket merke de er :-) Noen er gode, og andre, tja.. ikke fult så gode..

Har jeg ikke saus, synes jeg det er godt å helle på litt buljong, krydre med chillipulver og tilsette maizena til det er passe konsistens på sausen. Første gang jeg spiste wok var hos ei jente fra Bangladesh, og hun lagde denne sausen supersterk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt Hoisin saus, den har de ivertfall på Ultra her, lages av Blue Dragon. Og så liker jeg godt asiatisk ketchup, hot and sweet chilli sauce, men den er mer for å ha ved bordet kanskje til dipping av grillspyd YAM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å blande mellom østersaus, chilli og hvitløksaus og soyasaus - alle fås ferdig på flaske :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sånne ferdige poser med saus (de har dem ihvertfall på Meny). Kjempeletthvint og godt. Det finnes veldig mange typer å velge mellom også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Prøv med en boks kokosmelk, litt soyasaus, og tilsett ca en spiseskje sambal oelek/ sambal manis (chilipasta). Må ikke kokes, for da blir det ufattelig sterkt. Smak deg fram til ønsket styrke for deg. Gjerne et dryss med friske korianderblader over.

Eller du kan tilsette litt vann, ingefær, hvitløk og soyasaus, og smake til med litt sukker og salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...