Gå til innhold

Tilberede laks og slikt i ovnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at i dag vil jeg ha ovnstekte laksefileter, rullet inn i folie og det hele, har til og med funnet enn oppskrift på det hehe.

Men jeg lurer på, kan man legge fileten sammen med fryste grønnsaker i folien og pensle med smør slik man kan med en hel fisk? Eller ødelegger jeg da filetene?

Skrevet

Det funker fint det - jeg vet ikke helt med fryste grønnsaker (det kan ta litt lenger tid før de er ferdige?), men jeg har pleid å lage dette etter samme framgangsmåte, men med friske grønnsaker (purre, paprika, sopp, løk o.l) og olje. Veldig godt :)

Skrevet
Det funker fint det - jeg vet ikke helt med fryste grønnsaker (det kan ta litt lenger tid før de er ferdige?), men jeg har pleid å lage dette etter samme framgangsmåte, men med friske grønnsaker (purre, paprika, sopp, løk o.l) og olje. Veldig godt :)

Kanskje det er bedre om jeg tiner grønnsakene først? Skulle gjerne hatt friske slik som du beskriver, NAM!! men dette er alt jeg har å ordne med i dag..

Skrevet

Jeg pleier å helle litt olivenolje på folien, for så å legge en sitronskive under laksen. Så bruker jeg purre, sitronpepper og hvitløkskrydder. NAM!

Men du kan jo bruke nesten alt mulig av grønnsaker :)

Skrevet
Jeg pleier å helle litt olivenolje på folien, for så å legge en sitronskive under laksen. Så bruker jeg purre, sitronpepper og hvitløkskrydder. NAM!

Men du kan jo bruke nesten alt mulig av grønnsaker :)

Akkurat slikt krydder fant jeg i hylla her, olivenolje også! Tusen takk for gode tips fra dere her, nå gleder jeg meg til middag :):)

Skrevet

En liten dæsj med balsamicoeddik er godt også. Og frosne grønnsaker funker kjempefint i en sånn pakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...