Gå til innhold

Kun menssmerter på den ene siden

Fremhevede innlegg

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Når jeg har mensen, har jeg kun smerter på høyre side, nærmere bestemt litt nedenfor magen, der jeg ser for meg at den ene eggstokken befinner seg. Smertene stråler nedover låret og mot høyre kne.

Tidligere hendte det jeg hadde noen menstruasjoner som ikke var så smertefulle, mens nå har jeg stort sett alltid kraftige smerter, og da på høyre side.

Noen som vet hva som kan være grunnen til at jeg kun har vondt på den ene siden? Kan det være noe galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg så mye om dette, men mine menssmerter forsvant helt da jeg begynte å trene, mens da jeg sluttet med treningen, og samtidig gikk opp i vekt så kom menssmertene tilbake. :|

Kanskje bare ene eggstokken virker? :O

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Ok, jeg har alltid hatt menssmerter de siste årene, uavhengig av treningsmengde.

Ja, det er det jeg er bekymret for da.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Har du lagt merke til om du har smerter bare annen hver måned? Eggløsningen og de etterførlgende blødningene er fra hver sin eggstokk, annenhver måned. Kanskje det er noe med den ene siden din?

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg mener at jeg hadde vondt annenhver måned tidligere, og da på høyre side.

Nå har jeg vondt på høyre side hver måned.

Skrevet

Det varierer hvor jeg har vondt. Enten på begge sider eller ene siden. Det veksler etter hver gang. Men jeg har fått beskjed om at det er normalt.

Men visst du bare har vondt på høyre siden burde du kanskje sjekket deg hos legen.

Skrevet

Jeg har også alltid vondt i venstre side på magen også strømmer det ned i venstre låret. Noen ganger kan jeg få vondt i korsryggen. Men det er alltid det samme, venstre lår.

Samtidig har jeg også vondt i underlivet jeg da, og har alltid følelsen av at jeg må på do for å (drite)... Ikke spesiellt digg.

Hvor kommer denne teorien om at bare den ene eggstokken fungerer? Har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Jeg har også mest vondt på høyre side, på samme måten som deg. Skal undersøke dette med laparaskopi i desember for å se om det er endometriose, muskelknute eller en cycte på den siden.

Eggløsningssmerter kan variere fra side til side, men ikke alltid, sa gynekologen til meg.

Ta deg en tur til legen du, det kan jo hende at det kan rettes på.

Skrevet

Det skal jo sies at jeg aldri har vært hos gynekolog...

Men jeg har alltid de samme symptomene, bare varierer hvor sterk smerten er. Med p-piller forsvant det helt.

Skrevet

Eggstokkene bytter jo på å slippe egg hver mnd... Så har man vondt på venstre side, har nok egget kommet fra venste eggstokk. Men iflg en gynekolog jeg var hos pga mine sterke menssmerter en gang, sa at hos noen kvinner er den ene eggstokken mer aktiv (slipper flere egg) enn den andre. Jeg hadde nemlig nesten alltid vondt på høyre side. Det var helt normalt iflg legen.

Skrevet (endret)

Når eg har/ventar mensen, har eg alltid kun vondt på høgre side i magen - akkurat som deg. Fekk påvist ein cyste på den venstre eggstokken for mellom 1 og 2 år sidan. Så eg tenker at pga cysten, så er det sannsynlegvis den høgre eggstokken som slepper ut egg kvar syklus.

Eg vart iallfall gravid mens eg fortsatt hadde cysten, så eg reknar med at det var den andre eggstokken som sleppte ut egget når eg vart gravid. Men så fort eg var gravid, forsvant cysten. Det var visst heilt vanleg, sa gynekologen min. Kryssar fingrane for at cysten ikkje kjem tilbake igjen når graviditeten er over.

Endret av Mirabella76
  • 2 år senere...
Skrevet

Når jeg har mensen, har jeg kun smerter på høyre side, nærmere bestemt litt nedenfor magen, der jeg ser for meg at den ene eggstokken befinner seg. Smertene stråler nedover låret og mot høyre kne.

Tidligere hendte det jeg hadde noen menstruasjoner som ikke var så smertefulle, mens nå har jeg stort sett alltid kraftige smerter, og da på høyre side.

Noen som vet hva som kan være grunnen til at jeg kun har vondt på den ene siden? Kan det være noe galt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...