Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fyller snart 22 år, har hatt fast partner i over 5 år og vi har regelmessig sex, emn ingen av oss har noen gang hatt noen kjønnssykdommer. Spørsmålet mitt er, jeg har aldri vært hos gynekolog, er det en uting? Selv om det virker som om alt er normalt, bør man ta en gynekologisk undersøkelse i ny og ne? Må innrømme at jeg ikke synes det frister sånn veldig. Og er det noen som vet hvordan en standard gynekologisk undersøkelse foregår?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første gang jeg var hos gynekolog så fikk jeg en eldre mann på rundt 55 år. og tro det eller ei, JA jeg var nervøs før jeg skulle dit, men med en gang jeg gikk inn på kontoret så fikk jeg en litt sånn upersonlig forhold til hele greia, litt sånn mekanisk, for det er jo en LEGE, på et hvitt kaldt legekontor, det kan ikke bli mindre seksuelt enn det. så det gjorde meg ikke noe å ta av buksa osv. for det var som om han skulle sjekke lungene mine eller et eller annet :)

det er jobben deres, og de har nok sett verre enn deg. tenk på alle de gamle damene de må undersøke. så det er ikke noe poeng å "ordne seg nedi der" som ei venninne av meg lurte på.

dette skjer:

- du kommer inn og han spørr deg litt om plager, sexpartnere, beskyttelse...litt sånn rutine snakk.

- han ber deg ta av buksa- HA PÅ DEG EN KJOLE ELLER LANG TOPP - for da blir det mindre ubehagelig å gå fra skifterommet og bort til stolen, for da kan du skjule deg litt.

- så må du oppi den fine stolen. han forteller fra punkt til prikken hva han gjør skal gjøre. og han gjør ALDRI noe før han sier ifra først (jeg har vært hos forskjellige og alle kjører samme info. rutinen)

- de smører glidemiddel på apparatene de bruker slik at det skal bli minst ubehagelig.

- de bruker en sånn klype for å åpne deg opp. men om du har hatt en penis inni deg så kommer du absolutt ikke til å merke klypa, for den er MYE mindre enn det vanlige du har inni der hehehe

- så skraper han litt....man kjenner NULL

- og kjenner kanskje på eggstokkene dine ... man kjenner litt men ikke noe vondt.

jeg hadde eggstokkbetennelse en gang på begge og DA gjorde det VONDT, men ikke ellers

- etter 3 min er du ferdig og du kler på deg.

så det er virkelig ikke noe vits å grue seg for 3 min!

jeg synes det er myyyyyyyyyyyyyyyyyyyye verre med blodprøver!

lykke til!

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Du burde nok ta deg en tur snart, for de sjekker jo bla celleforandringer (kreft) også. Jo tidligere slik oppdages jo bedre. Man får ikke innkallelse før man er 25 år, men når du har vært der første gangen vil du få innkallelse hvert 3. år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...