Atea Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Den såkalte mannen min sjekket seg daglig i starten av forholdet. Men etter par diskusjoner og heftige uenigheter, hadde vi sex som alle har i ett forhold... Etterpå sa han at han hadde utbrudd igjen dvs i munnen og vi hadde selvfølgelig som alle andre hatt munnsex. Så hva er risikoen for at jeg er smittet og hvorfor gjorde han det (jeg har selv herpes men har det sjelden og er alltid ærlig slik at jeg ikke smitter andre). I begynnelsen sa han at han burde tatt livet av den damen som smittet han, men i ettertid virker det som han hater alle damer og har null respekt. Hvor stor er sjansen for at jeg er blitt smittet? Og hvor lenge kan jeg vente før evt utbrudd vil skje? Og til dere som har kjønnsvorter, er det ulike arter (han har den verste varianten iflg han selv)??? Og kan man noen gang bli kvitt de? Hvor lenge tar det før man blir frisk eller er det en kronisk tilstand? Jeg kan jo ikke anmelde han men mener han påførte det med vilje eller så har han en sublim form for humor...
Atea Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har snakket med legevakta uten å få noe svar. Den ene mente at når vortene svis bort er de borte. Den andre rådet meg å gå til fastlegen. De spurte meg om jeg har evt problematikk mht underlivet og det har jeg hatt siden jeg er allergisk mot kondomer og det svir men ellers har jeg ikke merket noe. Jeg har ikke merket noe vortelignende saker, og sjansen for at han lyger er stor siden han først sa at det burde være straff for å smitte andre og siden brukte tungen og jeg vet at man kan ha kjønnsvorter i munnhulen også... Er det ingen som kan svare? Om det er kronisk osv?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Kondylomer er ikke farlig. Vorteviruset smitter ikke bare når det er utbrudd, sånn som med herpes. Sannsynligvis er du smittet for lengst. Man regner med at så mye som 80% av alle seksuelt aktive folk er smittet med HPV, men mage får aldri synlige utbrudd. Viruset har man for alltid. Noen får som sagt aldri utbrudd, andre får det en gang og aldri igjen, mens noen får utbrudd hyppigere igjen. Det sies at HPV kan være en av årsakene til livmorhalskreft. Derfor snakker man nå om å vaksinere unge jenter mot dette viruset før de blir seksuelt aktive.
Atea Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2008 Kondylomer er ikke farlig. Vorteviruset smitter ikke bare når det er utbrudd, sånn som med herpes. Sannsynligvis er du smittet for lengst. Man regner med at så mye som 80% av alle seksuelt aktive folk er smittet med HPV, men mage får aldri synlige utbrudd. Viruset har man for alltid. Noen får som sagt aldri utbrudd, andre får det en gang og aldri igjen, mens noen får utbrudd hyppigere igjen. Det sies at HPV kan være en av årsakene til livmorhalskreft. Derfor snakker man nå om å vaksinere unge jenter mot dette viruset før de blir seksuelt aktive. Tusen takk for svar men hvordan kan jeg vite om jeg har HPV? Jeg ble litt lettet (egostisk men) da jeg leste at 80 prosent er smittet men i følge han er det forskjellige virus ute og går og hans er visst av den sorten som er smittsom, plagsom og som aldri går ut av kroppen... Men nå har jeg tatt han i så mange usanneheter (blant annet at det er like sikkert å hoppe av i svingen som å bruke kondom eller annen prevensjon hvis man i følge han da gjør det på den riktige måten kommer det bare sædvæske ut og ikke sæd, men har aldri trodd han på det men laget likevel en tråd her ang tema) Jeg har brent bort EN kjønnsvorte en gang og har hatt flere partnere men har aldir hørt at man kan få dette i munnen også?
FruLuna Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Det er mulig å ha kjønnsvorter i munnen, men det er ganske sjelden. Det er ikke lett å undersøke om du har viruset i kroppen, da det ikke finnes en enkel test for dette. Siden du har hatt en kjønnsvorte før, er det en viss risiko for at du fortsatt har viruset i kroppen. Endret 28. oktober 2008 av FruLuna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå