Gjest lea Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Har fyrt i peisovnen for første gang, ble masse røyk inn og sot... men fikk det til etterhvert, men da var glasset blitt veldig møkkete. Hvordan rengjør man dette glasset?
FoxyFish Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har tidligere brukt sånn komfyr-rens og grov svamp, og det fungerte helt fint
Gjest LisaLou Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Enkleste er å bruke avispapir og asken som er i ovnen til å pusse glasset med =) billig er det også....ellers så kan man bruke Foam7, som du får brukt på byggevareforretninger( suppleringsprodukt til fugemasser som Tec7 o.l.) Den kan også brukes til å rengjøre glatte flater som vinduer/ stål o.l for organisk skitt.. kan også rengjøre stoff...
Kvist Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Det enkleste og beste er å ta litt avispapir eller kjøkkepapir med litt vann på å dyppe det i asken inne i ovnen, og så gni vekk soten med det. Tørk over etterpå med rent og tørt papir så det blir blankt. Kjemikalier er helt unødvendig til dette. (og husk å fyre med tørr ved og god trekk neste gang så slipper du så mye vasking )
Gjest Deception Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Avispapir rett på vinduet når ovnen er kald fungerer utmerket. Du trenger faktisk ingen spesielle midler til å fjerne asken.
The Kitten Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Bruk aske som er igjen etter at dere har fyrt i peisen. Tørk vekk med avispapir.
mzluze Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Her har jeg bare annen-hånds erfaring. Men. Faren min kjøpte seg slik ovn ifjor høst, og etter førstegangs bruk ble glasset sort og stygt og han klundret og vasket vinteren gjennom. Så på våren etter så fikk han tak i en snekker og byttet ut luftelukene. Og fikk satt inn en ekstra og. Og etter høstens første fyring ble ikke glasset på langt nær så skittent og sotete. Når jeg kommenterte det sa han at det var fordi det ikke hadde vært bra nok ventilasjon i huset før de nye luftelukene. Bare en tanke..
Gjest ts Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 så om jeg har vinduet på gløtt i starten så vil det gå bedre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå