Gå til innhold

Bakteriell Vaginose


Gjest Jente19 utlogga

Anbefalte innlegg

Gjest Jente19 utlogga

Jeg har i de siste ukene hatt virkelig illeluktende utflod, har søkt på nettet og fått flest treff på "bakteriell vaginose" og det står at man bør kontakte lege..

Kan jeg gå til helsesøster? Og hva vil skje der?

Er jo nødt til å ta en sjekk, hvis jeg sier at jeg e 99% sikker på at det er det jeg har? Og hvilke behandling får man?

Er det noen med erfaringer her, hadde jeg blitt kjempeglad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må til legen og ta en gynekologisk undersøkelse. Det er ikke vondt eller farlig eller flaut. Det bør man gjøre en gang i året om man er seksuelt aktiv.

Legen vil gi deg en resept på Flagyltabeletter, som du skal ta i 3-4 dager, og så går det over.

Men det er veldig viktig at legen stadfester at det faktisk er BV og ikke en kjønnssykdom.

Skulle du få det igjen og er hundre prosenr sikker på at det ikke er en kjønnssykdom kan du prøve å bli kvitt det på eneghånd.

Da dypper du en tampong i natuell yoghurt og setter den inn i skjeden. Så lenge du ikke har mensen så kan tampongen sitte i mye lenger enn ellers, så du trenger ikke drasse med deg tamponger og yoghurtbegre overalt. Bruk denne måten i etpar dager, så kan det hende utfloden og lukten forsvinner.

Men igjen; det er veldig viktig å finne ut av om det virkelig er BV og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle som har sex kan få BV. det er ikke noe farlig. jeg har hatt det. men ofte så er det første tegnet på en annen kjønnsykdom. for å være på den sikre siden så fikk jeg antibiotika, men det viste seg i ettertid at jeg ikke hadde noe annet enn BV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp gyn. undersøkelse. Jeg beskrev utfloden til legen og fikk resept på Flagyl og Diflucan. Da ble jeg helt fin igjen.

Gå til legen du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg trenger hjelp!!

Jeg har også trodd at jeg har BV, legen min trodde det og jeg gikk på flagyl i tre dager, det hjalp og jeg ble helt fin, men den illeluktende utfloden har kommet tilbake igjenn! etter kun to uker? Er det slik at når jeg først har fått det en gang kommer det tilbake igjenn ?

Jeg er 24 år, har aldri hatt noe liknende tidligere, jeg er veldig renslig og synes dette er utrolig flaut siden jeg nettop har fått ny kjæreste og ikke så veldig lysten på å fortelle dette til han, men det er jo også utrolig flaut at jeg ikke vil ligge med han når vi er så nyforesket!

Håper virkelig noen kan gi meg noen råd om hva jeg kan gjøre ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sommer hadde jeg BV 4-5 ganger (det kom alltid tilbake av seg selv). Ofte hender det at behandlingen ikke tar knekken på alle baktereiene og da kommer det jo tilbake.

Jeg brukte Dalacin (tror det het det) både i krem- og stikkpillevariant. Kanskje du kan prøve en av disse? Kremvarianten er visst litt mer effektiv enn stikkpillevarianten.

Legen tok bare prøve fra underlivet én gang. De andre gangene bare ringte jeg så fikk jeg fakset over resept til apoteket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...