Gå til innhold

Stiv i nakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og det blir værre når jeg kjører bil da når jeg i utgangspunktet er stiv i nakken... Andre som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Slet med det samme før - var mye stiv i nakken og fikk vondt i hodet av det, men det forsvant over natten når jeg begynte å trene regelmessig. Plagene kommer fort tilbake om jeg ikke får trent en uke, så det er ingen tvil om at trening hjelper!

Kanskje det er noe for deg?

Skrevet
Hei! Slet med det samme før - var mye stiv i nakken og fikk vondt i hodet av det, men det forsvant over natten når jeg begynte å trene regelmessig. Plagene kommer fort tilbake om jeg ikke får trent en uke, så det er ingen tvil om at trening hjelper!

Kanskje det er noe for deg?

Ja, det skal jeg jammen prøve :) Holder det å bare ut å gå?

Skrevet
Og det blir værre når jeg kjører bil da når jeg i utgangspunktet er stiv i nakken... Andre som sliter med det samme?

Turer i skog og mark er noe av den beste treningen en kan gjøre for rygg å nakke! Men bare det å gå en tur på asfalt kan gjøre godt. Det viktigste er å gå. Eller som foreslått trene. Anbefaler grus fremfor asfalt.

Gjest marihan
Skrevet

Jeg hadde vondt i nakken da jeg kom hjem fra jobb i dag, men etter at jeg hadde gått meg en tur, følte jeg meg mye bedre :)

Skrevet
Ja, det skal jeg jammen prøve :) Holder det å bare ut å gå?

Ja, det vil jeg tro. Vet ikke om det er den økte blodgjennomstrømningen eller hva det er som fjerner smertene, men effektivt er det i hvertfall. Gåturer er like effektivt som noe annet :)

Skrevet

Jeg har gått til naprapat pga stiv nakke og vonde skuldrer med muskelknuter, det var himmelskt!:) For første gang på flere år jeg kunne ha skuldrene ned! Jeg fikk beskjed om å ikke trene med vekter el, pga muskelaturen var så stram at det kunne gjøre det enda verre på sikt. Musklene måtte først strekkes ut og leges før de fikk en slik påkjenning.

Skrevet

Hvor mye kostet behandlingene hos naprapat?

Skrevet

Jeg betalte 450 kr pr gang :) Dyrt, men verdt det :) Får i tillegg gode øvelser som en kan bruke videre etter behandling.

Skrevet

Takk! Jeg har hørt mye bra om Naprapatibehandling, så det er sikkert verdt det. men foreløpig holder det med trening, og det er mye billigere, heldig vis :)

Skrevet
Takk! Jeg har hørt mye bra om Naprapatibehandling, så det er sikkert verdt det. men foreløpig holder det med trening, og det er mye billigere, heldig vis :)

Godt det hjelper med trening :) Hos meg ble det bare verre, men ble anbefalt av naprapaten å gå mye da, men ikke løfte vekter ol.

Har prøvd det meste, fysioterapeut, kiropraktor, men det var naprapaten som "fiksa" meg :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...