Eføy Skrevet 27. oktober 2008 #1 Del Skrevet 27. oktober 2008 Vi funderer på å kjøpe oss bil, og har sett litt på skoda fabia stasjonsvogn. Jeg har ikke peil på bil ( har ikke lappen engang..men skal ta den snart), men vi ser at fabiaen selges stort sett med 65 hk og noen med 75hk. Etter hva jeg har lest i tester og lignende, så er ikke dette noen sprek bil i så måte. Det er ikke det vi er ute etter heller, men jeg innbiller meg at det er "lurt" å kjøpe 75 hk isteden. Bilen blir da ca 2 år eldre enn en med 65 hk, grunnet prisen. Greia er..merker man stor forskjell på en 65 og 75 hk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Del Skrevet 27. oktober 2008 Vi funderer på å kjøpe oss bil, og har sett litt på skoda fabia stasjonsvogn. Jeg har ikke peil på bil ( har ikke lappen engang..men skal ta den snart), men vi ser at fabiaen selges stort sett med 65 hk og noen med 75hk. Etter hva jeg har lest i tester og lignende, så er ikke dette noen sprek bil i så måte. Det er ikke det vi er ute etter heller, men jeg innbiller meg at det er "lurt" å kjøpe 75 hk isteden. Bilen blir da ca 2 år eldre enn en med 65 hk, grunnet prisen. Greia er..merker man stor forskjell på en 65 og 75 hk? ååå!! ikke kjøp en med så liten motor som 65 eller 75 hester (nesten ikke merkbar forskjell, er så liten motor) har kjørt begge deler, og syns min på 65 hester dro bedre enn den på 75, pågrunn av min var friskere. også er det en stasjonsvogn i tillegg.. jeg har en liten polo med 65 hester, går greit når jeg kjører her i byen... selvom den bråker mye når jeg kjører på hovedveiene i 70 km.. den er ikke mye stilelgående.. men så fort jeg kjører på E6 bråker den innmarri og det høres ut som om motoren skal sprenge! og dere som skal ha såpass tung bil som en stasjonsvogn vil den ha mye mer å bære med seg.. føler at det er moped motor på 4 hjul! hehe.. men poloen min er liten og søt da så utseende kompenserer for den lille "væsse" motoren den har.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 28. oktober 2008 #3 Del Skrevet 28. oktober 2008 og dere som skal ha såpass tung bil som en stasjonsvogn vil den ha mye mer å bære med seg.. Har ikke tallene på forrige Fabia her, men for dagens Fabia er forskjellen på stasjonsvogn og kombi bare 20 kg, uvesentlig for en bil på ca 1100 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. oktober 2008 #4 Del Skrevet 28. oktober 2008 Vi har Skoda Fabia stasjonsvogn 1,4 l 75 hk fra 2005, og den føles på ingen måte som en moped. Det skal virkelig sies at jeg ikke har peiling på bil, og at mitt sammenligninsgrunnlag er min bestefars gamle Mercedes og min mors gamle Honda, men jeg er positivt overrasket over Fabiaen. Det er viktig å påpeke at det er en liten stasjonsvogn, og at den sånn sett gjerne ikke "trenger" like stor motor som de større bilene. Jeg har så langt kjørt rundt med to personer og litt last, og jeg syns den trekker helt fint. Men som sagt - det spørs hva man sammenligner med. Og hva man krever. For oss (to voksne) er det en fin bil ut fra hva vi har behov for. Vi bor i by, og det er sånn sett kjekt å ha en bil som ikke er alt for stor med tanke på parkering. Den har visst dessuten ikke så aller verst størrelse på bagasjerommet når man tar størrelsen på bilen i betraktning. En annen ting er jo at det er veldig mange Fabiaer med små motorer på bruktmarkedet, ser det ut til, så det spørs jo hva man har å velge i også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå