Gå til innhold

Leser dere KG-dagbøker?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser noen, og det er gjerne de som skrives av folk jeg syns virker interessante på en eller annen måte. Derfor blir hverdagslig prat i disse bøkene mer interessant enn i andre bøker.

Og så leser jeg mer enn jeg skriver i andres dagbøker. Men jeg pleier å gjøre meg kjent med jevne mellomrom. Jeg tror jeg ville føle det litt rart rart å følge fast med i en bok uten å si fra at jeg var der.

Skrevet

har forsøkt å lese i noen dagbøker, men blir gjerne veldig kjedelig etter de første 5-6 innleggene.

En dagbok som begynte med gode historier, og gode måter å skrive på blir overraskende fort dårlige, altså korte kjedelige setninger med lite liv.

også synes jeg det kan bli for mye koseprat.. men skulle gjerne visst hvilke dagbøker som er bra skrevet over lengre tid, altså klarer å være underholdende selv på side 10.

Jeg synes en god dagbok er en dagbok som setter ting litt i perspektiv, får meg til å le eller gråte.

har ikke sett noen av de her på KG enda.

noen som vil tipse om en dagbok som er sånn??

Skrevet

Ja, jeg leser dagbøker, og har egen dagbok :)

Synes det er kjempekoselig, man blir liksom "kjent" med de brukerne man leser hos.

Skrevet
Leser dere andres dagbøker her inne? Jeg har tittet innom noen, men jeg skjønner ikke helt underholdningsverdien siden jeg syns de fleste skriver om hva de hadde til middag og hva de har gjort av husarbeid. Syns dere andre at dette er spennende, altså?

Vel, dette syns jeg varierer.

Jeg har skrevet mye om ting jeg har opplevd, om livets vanskeligheter og problemer. Jeg bruker dagboka til å tømme meg for tanker.

Men noen har mer spennende dagbøker enn andre :)

Jeg syns det er mye koseligere å konversere med hyggelige mennesker på denne måten istedet for å krangle i samlivstrådene.

Dessuten er det lettere å bli kjent via dagbøkene. Man kan få venner for livet :)

Skrevet

Ja, jeg leser dagbøker - og mer enn gjerne dagbøker med middagsprat. :spise: Jeg synes nemlig ikke middagsprat er det minste kjedelig - jeg synes det er spennende, og jeg får masse inspirasjon her inne! Jeg tror jeg leser/skriver om mat i 6 - 7 dagbøker her inne....

Akkurat som mange av de andre registrerte brukerne som skriver her, har jeg også noen dagbøker her inne som jeg leser og skriver i daglig. De dagbøkene jeg leser, er folk jeg har noe til felles med, og som er opptatt av noen av de samme tingene som meg. Jeg pleier også å legge igjen spor etter meg i alle de dagbøkene jeg leser i. Noen skriver jeg i hver dag, andre litt sjeldnere.

Jeg synes dagbøkene er både morsomme og tankevekkende. Noen ganger er det tull og tøys, andre ganger er det alvorlige ting. Og jeg har fått noen veldig gode venner her inne, som jeg også har truffet i RL.

KG's dagbokverden er ganske mangfoldig, så det å skulle anbefale en god dagbok, er vanskelig. Det er avhengig av hva man er opptatt av. Folk skriver jo om bryllupsplanlegging, svangerskap/graviditet, trening, mat, musikk, litteratur, interiør, tull, tøys, alvor, været, barna sine, jobb, studier - det meste, faktisk.

Mange registrerte brukere har jo link til dagboken i signaturen sin, så hvis man treffer på noen ute i forumet som skriver morsomt/fornuftig om ting, kan det jo være en ide å sjekke ut dagboken til den personen...kanskje den kan vøre interessant? :)

Skrevet
har forsøkt å lese i noen dagbøker, men blir gjerne veldig kjedelig etter de første 5-6 innleggene.

En dagbok som begynte med gode historier, og gode måter å skrive på blir overraskende fort dårlige, altså korte kjedelige setninger med lite liv.

også synes jeg det kan bli for mye koseprat.. men skulle gjerne visst hvilke dagbøker som er bra skrevet over lengre tid, altså klarer å være underholdende selv på side 10.

Jeg synes en god dagbok er en dagbok som setter ting litt i perspektiv, får meg til å le eller gråte.

har ikke sett noen av de her på KG enda.

noen som vil tipse om en dagbok som er sånn??

Jeg har flere ganger fått høre at min dagbok gir inntrykk, det syns jeg er koselig å høre!

Skrevet

Har dagbok og leser og skriver i noen :) Har blitt kjent med mange koselige folk i alle aldre, og vi har det kjekt i dagbøkene våre iallefall. :)

Småprat om forskjellige ting som vi liker å snakke om. Middagsprat er en aktuelt tema og været likeså. Quiz og vitser, litt fotball og masse annet.

Tenker aldri på å skrive for å underholde slik at mange skal legge igjen hilsen. De som har lyst, de har lov og det er det som er vitsen for meg.

Enig med Lissi. Mye koseligere og bli kjent med folk på den måten enn å krangle i andre tråder. :jepp:

Skrevet
Leser dere andres dagbøker her inne? Jeg har tittet innom noen, men jeg skjønner ikke helt underholdningsverdien siden jeg syns de fleste skriver om hva de hadde til middag og hva de har gjort av husarbeid. Syns dere andre at dette er spennende, altså?

Jeg leser noen av dagbøkene av og til. Jeg gjør det fordi jeg er nysgjerrig.

Gjest K- ikke innlogget nå.
Skrevet

Jeg fulgte med i starten på en som virket interressant. Men ble bare skrevet om husvask, rydding og jobb etterhvert. Lite spennende...

Jeg leser fast i noen venninders dagbøker da og de leser fast i mine. En måte å holde seg oppdatert og i kontakt på! :):)

Skrevet

Jeg leser dagbøker! :)

Det er vel ingen på KG (eller i så tilfelle svært få) som skriver dagbok for å underholde massene og for å trekke til seg et stort publikum slik enkelte blogger ute på nettet er ment å skulle fungere. De fleste skriver dagbok for sin egen del, for eksempel for å sortere egne tanker, for å avreagere, for å holde kontakt med folk de "kjenner" her inne, eller som ren adspredelse.

De dagbøkene jeg leser i leser jeg enten fordi de er morsomme, fordi de har interessante tanker og refleksjoner, fordi de omhandler temaer jeg er interessert i, fordi jeg føler jeg har noe til felles med dagbokeieren, eller en kombinasjon av alt dette.

Jeg holder med pøbelsara: Begynn å lese dagbøkene til de ute i forumet som du tror du har noe til felles med og som du har sansen for (hvis de har dagbok da, selvfølgelig). Da er det ikke så usannsynlig at du vil like dagboken heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...