Gå til innhold

Pakke sendt i retur


Mischa

Anbefalte innlegg

Jeg er frustrert!

Jeg bestilte en pakke fra amazon.co.uk for ca 3 uker siden, forsøkte å følge med på hvor pakken var, men det stod bare at den var sendt fra amazon og at beregnet ankomst var 14.okt.

9.oktober får jeg en telefon fra en person som snakker ekstremt dårlig norsk, han spør om jeg bor på 'adresse X', og jeg sier at jeg ikke er hjemme da jeg antar at det er en pakke som er for stor for postkassen og derfor forsøkes levert på døren. Det eneste jeg får med meg er at han nevner noe om mitt lokale postkontor. Jeg tropper opp på postkontoret dagen etter og sier jeg har blitt oppringt og tror det gjelder en pakke.. De som jobber der ser ut som spørsmålstegn og kan ikke hjelpe meg.

Jeg går hjem og tror kanskje at det bare var et surrete postbud eller en misforståelse. Særlig fordi pakken da er kommet 5 dager før beregnet ankomst. Tenker at jeg får vente på hentelapp og plukke opp pakken senere når jeg har noe konkret å komme med. Dagene går, og ingen hentelapp.

Ringer kundeservice i dag og får vite at pakken ble sendt i retur i helgen!

Hva gjør jeg nå? Jeg blir så frustrert, det var umulig å skjønne noe av det postbudet sa og jeg fikk jo ikke noe hjelp på postkontoret. Burde de ikke ha sendt ut hentelapp/påminnelse før de sender pakken i retur?

Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visstnok har Posten registrert at den var forsøkt utlevert på ugyldig adresse..

har sjekket bestillingen min og jeg har registrert riktig adresse i bestilling og i innstillingene på kontoen.

Da må feilen ligge hos amazon eller posten.

Ville tro at amazon skriver ut adressen som er lagret på kunden, men posten tar jo ofte bare en kopi av pakken når de lager hentelapp?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ringt Amazon og forlart saken. Si at du er uten feil her, du har jo oppgitt riktig adresse. Si at du vil ha pakken, og be dem sende den på nytt, men at du ikke vil betale for porto igjen. Det er jo Amazons kontraktspartner Posten som har gjort en feil, så du kan be dem få refundert eventuelle ekstrautgifter hos Posten. Det er ikke sikkert de går med på det, men det skader ikke å prøve, de vil vel gjerne har fornøyde kunder. Eventuelt får du betale ekstrautgiftene, og ta diskusjonen med Posten selv i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg forsøkte å ringe til Posten på nytt og de sa at jeg måtte ta saken med amazon, og så kan amazon kreve refusjon fra Posten.

Da løser det seg sikkert :) Ble bare litt frustrert her ettersom alle jeg pratet med hos Posten har sagt "da er det ikke noe vi kan gjøre"..

Bare synd 2 av de 3 bøkene jeg skulle ha nå er utsolgt/utilgjengelig :snurt:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din pakke ble sendt i retur i helgen har de vel ikke rukket å få tilbake bøkene og legge dem ut for salg igjen? Trodde din pakke var din pakke en god stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visstnok har Posten registrert at den var forsøkt utlevert på ugyldig adresse..

har sjekket bestillingen min og jeg har registrert riktig adresse i bestilling og i innstillingene på kontoen.

Da må feilen ligge hos amazon eller posten.

Ville tro at amazon skriver ut adressen som er lagret på kunden, men posten tar jo ofte bare en kopi av pakken når de lager hentelapp?

:klø:

Heia,fikk du ikke en grønn lapp i posten hvor det stod:posten har været her...? Det SKAL de gjøre om de har vært på riktig adresse.Har du nylig flyttet og Amazon har din gamle adr så blir det ugyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff nå føler jeg meg veldig skyldig her.. Kan jeg spørre om du bor sør-,midt- eller i nord-norge?

Vi har fått en del feil post her vi bor fordi postmannen ikke leser hele adressen på brev og pakkelapper og bare leverer til noen hvor adressen stemmer pittelitt. Så den siste feilsendingen vi fikk var en pakkelappe som det tok år og dager før vi fikk levert til rett adresse.

Har noe med å først koble seg til å finne ut hvor man skal kjøre for å levere den, for så å faktisk gjøre det.

Vil tro at den kan være en god sjanse for at det er posten som har gjort feil i ditt tilfelle, både ved levering på døren og ved vanlig pakkelappe skal det komme en lapp i posten din, UAnsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din pakke ble sendt i retur i helgen har de vel ikke rukket å få tilbake bøkene og legge dem ut for salg igjen? Trodde din pakke var din pakke en god stund til.

Ja det ville jeg tro også, forsøkte å kontakte amazon men fikk bare et svar som virket veldig automatisk hvor de sa de ville anbefale at jeg fikk refundert beløpet for boken som nå er utsolgt hos leverandør.

Det er vel slik at de heller lager en ny forsendelse enn å plukke ut den returnerte pakken og sende den på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,fikk du ikke en grønn lapp i posten hvor det stod:posten har været her...? Det SKAL de gjøre om de har vært på riktig adresse.Har du nylig flyttet og Amazon har din gamle adr så blir det ugyldig.

Nei har ikke fått noen lapp! :fy_fy: Jeg har heller ikke flyttet og det står riktig adresse på bestillingen til amazon og i de registrerte opplysningene på kontoen hos amazon :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nå føler jeg meg veldig skyldig her.. Kan jeg spørre om du bor sør-,midt- eller i nord-norge?

Vi har fått en del feil post her vi bor fordi postmannen ikke leser hele adressen på brev og pakkelapper og bare leverer til noen hvor adressen stemmer pittelitt. Så den siste feilsendingen vi fikk var en pakkelappe som det tok år og dager før vi fikk levert til rett adresse.

Har noe med å først koble seg til å finne ut hvor man skal kjøre for å levere den, for så å faktisk gjøre det.

Vil tro at den kan være en god sjanse for at det er posten som har gjort feil i ditt tilfelle, både ved levering på døren og ved vanlig pakkelappe skal det komme en lapp i posten din, UAnsett!

Ingen fare :)

Jeg bor på Østlandet... og jeg fikk til slutt opplyst at pakken var sendt til riktig gate, men feil gatenummer. Og jeg vet hvem som bor på den adressen - det viser seg at det er en rimelig kjent person :fnise: - så jeg er ikke overrasket over at personen ikke har tatt seg bryet med å levere hentelappen til riktig mottager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare :)

Jeg bor på Østlandet... og jeg fikk til slutt opplyst at pakken var sendt til riktig gate, men feil gatenummer. Og jeg vet hvem som bor på den adressen - det viser seg at det er en rimelig kjent person :fnise: - så jeg er ikke overrasket over at personen ikke har tatt seg bryet med å levere hentelappen til riktig mottager!

Kjent person eller ikke...

Jeg bor midt i Oslo sentrum og om jeg personlig skulle levert tilbake all posten som blir levert feil så hadde jeg hatt over 50 prosent stilling i posten.

en ting er at postbud kan rote med oppganger (a,b,c osv) men når det eneste som stemmer er 3 av tallene på postnummeret og etternavnet som er et av norges vanligste (det står med dobbel konsonant på vår postkasse) og brevet som kom hadde enkel..

Ellers var det ingenting som var likt....(har hatt flere slike tilfeller med varierende grad av feil, alt fra at de bare har vært i feil oppgang til at de faktisk har levert brev som skulle til en annen by)

Jeg har også opplevd at jeg aldri har fått hentelapp og pakken har gått i retur. Var også heldig å få hentelapp, men da brukte de 3 dager på å finne pakken...

Når man da endelig er så heldig å få hente den bortkommede pakken får jeg brev etter flere måneder der det står at de "glemte" å belaste meg for gebyr osv osv så om jeg vennligst kan betale dette inn snarest.

Så at posten roter... DET er ikke noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...