Gå til innhold

Hovedrett som ikke er kjøtt.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ikke spesielt glad i kjøtt, og ønsker ikke å ha det til hovedrett i bryllupet vårt. Er det noen av dere som har noen ideer til andre retter som kan passe som bryllupsmiddag? Jeg er ikke vegetarianer, så det er ingen slike begrensninger :)

Endret av eleit
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig mye god fisk da. Var selv i bryllup i vår og fikk en nydelig rett med kveite til hovedrett.

Men, nå er det jo ganske mange som ikke spiser fisk dessverre. Så hvis du tenker at alle skal spise det samme og ikke gi gjestene valg om to retter ville jeg muligens prøvd meg med noe kylling i steden. Eller kanskje kalkun? Litt mer fest kanskje?

(hm. Når du skriver at du ikke vil ha kjøtt gjelder dette da fugl også forresten?)

Skrevet (endret)

Ja, det er mye god fisk, men som du sier så er det jo mange som ikke spiser det. Hummer kanskje ikke så dumt heller:)

Og, ja jeg spiser noe fugl. Kylling for eksempel, men det er vel ikke så mye til festmat..

Men takk for tispene. Er det noen flere som har ideer blir jeg glad:)

Det trenger jo egentlig ikke være noe tradisjonelt, bare det er litt fest over det!

Endret av eleit
Skrevet

Breiflabb svøpt i parmaskinke med balsamicosaus?

Skrevet

Vi hadde and! -og det var nydelig!

For jeg er heller ikke noe glad i kjøtt...

Skrevet
Vi hadde and! -og det var nydelig!

For jeg er heller ikke noe glad i kjøtt...

Skulle akkurat til å si det, har spist andebryst og villand i bryllup.Kjempegodt!

Gjest Grafica
Skrevet

Kalkun er jo fantastisk godt, uansett om det er kalkunfilèt eller hel ovnsstekt kalkun. Også litt uvanlig og spennende her i Norge fortsatt og :)

Gjest Gjest_marie_*
Skrevet

Spiste nydelig baconsurret kalkun i et bryllup i sommer! YUMMI!

Skrevet (endret)

Jeg har vært i to bryllup hvor vi fikk servert fisk. Kveite i det ene og grillet klippfisk og det var bare fantastisk nydelig. :spise:

I begge bryllupene var det også kamskjell til forrett. :biggrin:

Edit: leifer

Endret av Christal
Skrevet

Hvis man skal ha fugl som festmat er det jo en idé å tenke på andre fugler enn kylling, selv om god økologisk eller livechékylling er ganske så godt. And, perlehøne, viltfugl som rype, fasan, rapphøne e.l?

Ellers god fisk, kveite, breiflabb, steinbit, laks (f eks varmrøkt villaks), havabbor, sverdfisk (hvis det er mulig å få tak i fersk sverdfisk i Norge?), fersk tunfisk...

Et annet alternativ er å ha to alternativer eller koldtbord selvsagt.

Skrevet

Vi skal ha breiflabb som hovedrett i bryllupet vårt. Er ikke helt sikker på tilbereding enda, men det kommer kjapt bare vi får satt oss ned med kokken:)

Skrevet

Hva med å ha buffet som hovedrett? Med ulike retter på. Et annet alternativ er å ha to hovedretter, og la folk velge hva de vil ha. Skriv i invitasjonen at man kan velge mellom feks kjøttretten og fiskeretten (du skriver på invitasjonen at du vil ha svar sammen med su).

Kylling går an å lage noe godt ut av, kyllingbryst er jo lekkert. Hvis du ikke syns dette er fint nok er and et nydelig alternativ. Spør kokken om mulige alternativer.

Jeg personlig ville gått for koldtbord eller buffet i dette tilfellet. Ved koldtbord kan det passe med en varm forrett og dessert :)

Skrevet

Hva med strutsemedaljonger?

Eller det blir kanskje kjøtt igjen det? Det er hvertfall godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...