Gå til innhold

Dårlig service hos Dolly Dimple..

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har opplevd begge deler.

En gang jeg hadde bestilt Oreo-kake, kom servitøren med en annen slags kake. Jeg oppdaget det ikke med det samme, og tenkte at jeg like godt kunne spise den kaka jeg fikk. Sa fra etterpå, fordi kaka jeg fikk kostet litt mindre. Servitøren beklaget, og skulle ordne det. Jeg minnet om det da jeg skulle betale. Masse styr for å få betalt.

Sjekket kvitteringen etterpå - hadde betalt for den dyreste kaka, jeg...

Dolly-pizza er nam, da! :spise:

Endret av *Mim*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver gang jeg har vært på Dolly (ulike steder) så har de kommet bort til bordet for å ta bestlling. Jeg synes også at om man skal måtte bestille ved disken så bør man få opplyst om dette!

Da er det mye bedre service hos Peppes :)

Skrevet

Jeg har alltid uflaks på Dollys, servitørene har enten glemt meg ut, laget feil pizza eller brent den! Har blitt en del gratis nachos og brus på meg der opp gjennom årene.

Ikke brydd meg så mye om det faktisk, men jeg har ikke ord på hvor mye jeg hater å kjøpe et par pizzastykker på Dollys når jeg har dårlig tid. Har jobbet ved siden av en Dollys i årevis, og har jeg et kvarters pause og det står en eller to i kø der så må jeg rett og slett bare droppe det. De er alltid underbemannet, og servitørene er treige som snott. Det som ser mest idiotisk ut, er at de har en del på jobb som tydeligvis ikke har lov til å ekspedere kunder. De står bare der og lager pizza og gjør sitt beste for å overse meg fullstendig til kassadama kommer. Har også vært med på at når det endelig er min tur, så skal kassadama begynne å glo på kvitteringer hun har skrevet ut tidligere eller ta ut pizzaer av ovnen. Og dette skal selvsagt gjøres så utrolig sakte og ueffektivt som overhodet mulig. Smil, øyenkontakt og hyggelige fraser som "takk" er tydeligvis heller ikke noe som blir lagt vekt på i opplæringen.

Synd pizzaen er så forbanna god at jeg ikke alltid klarer å holde meg unna!

Gjest Gjest_nessi_*
Skrevet

Vi har begynt å gå på Peppes istedenfor Dolly (er ute og spiser pizza kanskje 4 ganger i året) pga dårlig service på resturantene nærmest der vi bor.

Skulle på en annen Dolly sammen med jobben forrige uke. Vi hadde bestilt bort til 30 personer. De hadde en servitør på jobb da vi kom, og hun klarte å ta imot bestilling fra et bord (vi ble sittende på flere småbord) om gangen. Tok jo kjempe lang tid før alle fikk bestillt og før alle fikk drikke. Det verste var at de roret så fælt med bestillingene at noen ventet 1.5 time før de fikk sin pizza (noen bestilte sammen noen enmanns pizza). Gjett om vi kommer til å gå dit igjen - NOT!

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg jobber selv på Dolly Dimple's og må egentlig si meg enig i innlegget ditt. Ofte tror jeg kunder forventer for mye (for eksempel spesialservice på kjøpesenter Dolly Dimple's), men som regel tror jeg kundene fanger opp kaoset som faktisk foregår bak disken.

Sjefene i Dolly mer opptatt av å ha minst mulig folk på jobb for å spare penger, enn å ha en eller to ekstra for at servicen skal bli bedre. Der jeg jobber er vi som regel 1 eller 2 på jobb. Jeg står ofte alene. Det betyr at jeg må stå i kassen, ta i mot betaling, finne stykker til de som kjøper det, lage pizzaen OG servere på en gang. Det sier seg selv at det blir kaos av det, spesielt hvis det blir rush med mange folk.

Man har dermed ikke tid til å yte så mye "ekstra" service. For meg blir det ofte til at jeg prøver å bli fortest mulig ferdig i kassen, fordi jeg må løpe og lage pizza og passe på at ingenting brenner seg.

Det man derimot bør tenke over er at det ikke nødvendigvis er de som står på jobb sin feil (det er lett å sjekke - om de står i ro og ikke gjør noe, så gjør de ikke jobben sin. Vasker de, lager mat etc så har de mye å gjøre). Det er de som eiger Dolly som burde endre fokus, og heller satse flere penger på service og effektivitet.

Skrevet

Hver ENESTE gang jeg har vært på Dolly har det skjedd ett eller anna feil. På Dollys på Karl Johan satt vi en gang en time skrubbsultne før vi engang fikk en meny. Da gikk vi bare. Ellers har jeg vært mer i Bergen, og den på Torgallmenningen klarer de alltid å glemme pizzaer eller komme med feil. Og det tar alltid uhorvelig lang tid.

Synd egentlig, for pizzaen (når den kommer) er alltid bedre enn på Peppes.

Skrevet

Har også hatt mange rare opplevelser hos DD.

Blant annet bestilte jeg Pepsi Max, og servitøren kom tilbake med Pepsi og regnet med at det var greit siden de var tomme for Pepsi Max (noe hun ikke opplyste om da jeg bestilte) - ingen stor greie, men hele poenget mitt var å drikke noe sukkerfritt.

Brusen vi fikk servert var daff og uten smak, servitøren innrømmet at "ja det kom bare noe rare greier ut av maskinen", men likevel valgte hun altså å servere det til oss uten å gi beskjed.

Vi bestilte pizza "half and half" og på samtlige manglet det vesentlige ingredienser, som vi heller ikke ble opplyst om ved bestilling. Må bare le, men synes mest synd på de stakkarene som må jobbe på et sted hvor ting ikke er på stell. Det er jo de som får kjeften, når det er sjefen som burde tatt tak i det!

• 2 uker senere...
Skrevet

dårlig service, og vond pizza.

peppes :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...