Gå til innhold

Dårlig service hos Dolly Dimple..

Gjest Gjest_Kiri_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kiri_*

Jeg var hos Dolly Dimple's en lørdagskveld sammen med en venninne. Når vi kom dit så var det ingen i restauranten, og i den tiden vi satt der kom det bare fire andre mennesker og satte seg ned. Det så ikke ut som om de hadde noe særlig med leveringer heller. Det kom ingen servitør bort til oss, selv om vi hilste på de bak kassen når vi kom inn. Vi måtte vinke på henne, men når hun da endelig kom bort, var hun veldig hyggelig. Vi fikk bestilt og ventet 40 minutter på maten(en stor pizza), noe vi syntes var litt lenge med tankte på hvor lite folk det var der. Vi etterlyste pizzaen og da kom den plutselig ut. Maten var veldig god, ingen problemer der, men etter dette så vi aldri servitøren igjen. Hun kom aldri og spurte om vi ville ha mer å drikke, eller om vi ville ha kaffe/dessert, og det ville vi faktisk.

Jeg prøvde mange ganger å få øyekontakt med henne, men hun stod for det meste bak "kassen" og pratet med en annen ansatt. Jeg måtte gå bort til henne for å be om regningen.

Etter denne opplevelsen så ble jeg jo litt skuffet. Siden jeg selv jobber i servicebransjen, og vet hvor viktig det er med mersalg av alle slags produkter, så skrev jeg en e-post til Dolly's og forklarte hva som skjedde. Men jeg sa også at servitøren var meget hyggelig, men ikke oppmerksom nok.

Jeg fikk aldri svar på den e-posten.. Men men. Var dette dårlig service? Eller er det bare jeg som har litt før høy standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg trodde dolly hadde det slik at du gikk til kassen og sier hva du vil ha, og at du betaler der? Eller varierer det fra restaurant til restaurant?

Jeg er ikke så glad i pizzaene til Dolly, og vi måtte betal 20 kr for hva vi trodde var rømmedressing, men det var faktisk bare et beger med rømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kiri_*

Det virket ikke som om man måtte gå til kassen for å bestille(men det er jo sånn hos Egon f.eks). Det kom nemlig inn et kjærestepar etter oss, og de hadde en annen servitør som gikk frem og tilbake med brus og øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at dolly har slik at man må komme til kassen å spørre om ting? Jeg har ikke hørt det før, trodde ikke det var slik på resturanter, de må da bli utrolig forvirrende med masse mennesker over alt og man ser jo da heller ikke hvor de sitter.

Har bare vært på dollys en gang, og det holdt for meg egentlig. Tror det var første eller andre uka de hadde opp og greit nok at det kanskje er mye å sette seg inn i, men det gikk 30 min før vi fikk en servitør, så tok det 20 minutter og en etterlysning før vi fikk drikke. Etter dette tok det en time før vi fikk pizza, da hadde også flere andre rundt oss fått mat (de kom etter oss). Vi måtte si ifra og de sa at det bare var masse å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig på Dolly Dimples at de kommer bort og tar bestilling. Det er heller ikke vanlig (i hvert fall ikke her hvor jeg bor) at de kommer bort og spør om maten er god. Ja, dere ventet lenge på pizzaen, men ellers var servicen som forventet fra Dolly Dimples.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå syntes jeg de burde annonsere med en lapp eller lignende at dette er nomalt hos dolly dimples. I det minste nevne det når man kommer inn og setter seg. Er det masse folk så er det jo utrolig slitsomt først å komme seg til plassene, så sette seg ned, så gå tilbake å bestille drikke, deretter finne ut hva man skal spise og så gå tilbake å bestille dette også. Og det er jo ikke nr på bordene, hvordan vet de hvor pizzaen skal da?

Det finnes tre andre pizzaresturanter her i drammen og ingen av de har bestilling ved kasse. Da er det ikke rart man blir forvirret.

Men om det er vanlig service å bruke nesten 1 1/2 time på pizza så ja, da er ikke dolly's verdt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjeste Blondie65

Her i Bergen har noen av Dolly restaurantene kasse man bestiller i og en egen restaurantavdeling der de tar bestilling ved kassen. Trådstarter var nok i en der det var kombinasjon.

Jeg synes servicen var sånn passe og er enig i at de burde vært mer oppmerksom.

Jeg synes imidlertid det er ENDA dårligere at de ikke en gang tar seg bryet med å svare på e-post!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65
Her i Bergen har noen av Dolly restaurantene kasse man bestiller i og en egen restaurantavdeling der de tar bestilling ved kassen.

Det skulle selvsagt være restaurantavdeling med bestilling ved bordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tema, opplevde nesten det samme selv for to uker siden. Vi kom inn i en nesten tom restaurant. Satt oss ned ved ett bord, men hentet selv menyer pga at ingen kom til bordet etter ca 10 min. Etter nye 10 min var vi leie av å vente og hentet derfor en servitør som kunne ta bestilling. Hun kom derfor til bordet vårt. Vi fikk drikke og etter hvert pizza, men måtte selv tilbake til kassa for å minne dem om de ekstra tingene vi hadde bestilt som f.eks rømme. De ryddet heller ikke bordet vårt, sto bare og pratet sammen bak kassa. (de var to på jobb). Vi satt derfor og diskuterte om det er meningen at vi skal bestille ved disken eller om de skal komme til bordene. Det sto ingen informasjon om dette noe sted i restauranten. Vi droppet derfor både kaffe og dessert.

Kan også legge til at bakgrunnen for diskusjonen var ett ungt par som satt seg ned ved bordet på siden av oss. Etter omtrent ett kvarter reiste de seg og gikk ut av lokalet igjen. Det var tydelig at de var misfornøyde med null service. De to jentene bak kassa sa hyggelig "ha det bra og ha en fin dag videre" da paret gikk uten å ha bestilt noen ting. Vi syntes dette var veldig rart og jeg skulle gjerne visst om det faktisk er meningen at vi skal bestille i kassa. I tilfelle oppfordrer jeg de ansatte til å sette opp informasjon om dette. Kan også legge til at denne restauranten ikke selger stykker med pizza, bare hele pizzaer. Derfor blir det naturlig å sette seg ved ett bord når man skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er 4 pizza resturanter i byen så velger jeg heller en hvor servitør kommer bort til bordet når pizzaene/drikke koster det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har spist på Dollys veldig mange ganger, og servitørene har alltid kommet bort til bordet vårt for å ta bestilling, med mindre vi har hatt så dårlig tid at vi selv bare har gått bort til kassa med en gang. Har ikke hatt noen problemer noen av stedene jeg har vært, men det kan jo godt hende det er noen restauranter der du må bestille ved kassa - og da er det i så fall utrolig dårlig hvis de ikke gir beskjed om det ved inngangen (som Egon f.eks gjør...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var på Dolly kom de da bort til bordet og tok bestilling. Da kom hun også flere ganger for å forsikre seg om at vi hadde alt vi trenger.

Er det meningen at man skal bestille med kassen så får de gi beskjed om dette synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har Dolly Dimples to forskjellige sorter "restaurant".

Den ene er som et vanlig pizzasted der du får en servitør som kommer bort til bordet og tar bestillingen osv.

Den andre er mer som en fastfoodsjappe der du kan kjøpe enkle forhåndslagede pizzastykker. Der får man ikke servering ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For også legge meg til rekken av missfornøyde kunder. Var på Dollys i mai iår. Det var bare oss og to andre bord det satt noen ved. Opplevde akkuratt det samme med at vi måtte vente leeeenge før noen kom, for så å vente leeenge før servitøren kom tilbake for å ta bestilling og pizzaen tok jo evigheter å få ( det har kanskje noe å gjøre med at de prioriterer utkjøring først...siden det gjerne skal skje innen en viss tid - hvis de har samme system som peppes) og betaling virket det ikke som om du var så intressert i . Hadde egentlig tenkt å ha kaffe og dessert, men det droppet vi siden de var så treige. Men pizza'n var grei- det skal de ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til de to Dolly delene, en der det staar skilt om aa bestille alt i kassen, og en restaurantdel der man tar alt ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det en dolly hvor man må gå til disken og bestille selv uansett. Dette står det oppslag om. Så er det en annen dolly hvor det i første etasje er slik at man må gå til disken og bestille selv, beregnet på enten take-away eller de som bare bestiller en slik meny med et par stykker. I andre etasje er det restaurant, hvor man må bestille hele pizzaer og spise dem ved bordet. Der kommer de bort og tar bestilling.

Men på alle dollyene jeg har vært, har det alltid tatt uhorvelig lang tid før man får maten, enten man nå bestiller den ved disken eller venter på en servitør (og disse tar alltid latterlig lang tid de også..).

Så det er ikke stedet for god service. Men pizzaene deres er så gode at jeg ser gjennom fingrene på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer fra Dolly til Dolly om det er bestilling ved bordene eller i kassa, som flere sier. Men såvidt jeg har sett står det da alltid skilt om det ene eller andre.

Er forøvrig enig i det flere sier her at service er ikke akkurat Dolly Dimples' sterkeste kort. Svært uoppmerksomme servitører. Men pizzaen er jo veldig god da...

Jeg skrev forøvrig en e-post til Dolly etter at jeg var meget misfornøyd med hjemleveringen en gang. Fikk raskt e-post tilbake, og dessuten gratis (eller var det halv pris?) pizza neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Nå vet jeg ikke hvilken Dolly's du var på, men her i oslo skjedde følgende:

Jeg var der med kjæresten min, og en veldig ung servitrise kom vimsende bort med en gang og ga oss menyer. So far so good. Kjæresten min gikk på toalettet og dama kom tilbake og spurte hva vi ville ha å drikke. Nå synes jeg dette var litt rart siden vi nettopp hadde fått menyene og kjæresten min satt ikke ved bordet.

Som om ikke det var nok, så satte hun seg ned på kjæresten min sin stol mens hun tok bestillingen. Yeye.

Så ventet vi leeeeenge, over 30 min på at hun skulle komme tilbake å ta pizzabestilling. Hun stod ved kassa og flørtet med en mannlig ansatt. Det var IKKE mange i restauranten og hun så bort på oss mange ganger men ignorerte oss totalt.

Til slutt spurte jeg en annen om vi kunne bestille, hun ble kjempeflau og ga oss gratis nachos mens vi venta på pizzaen og fikk etterpå dessert på huset.

Vi hadde god tid vi, og det var bra med gratis mat, men det får da være grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke så mye pizza, så jeg vet ikke så mye om servicen der.. Men jeg forstår at det er dårlig service.. Har hørt temmelig mye tull om Dolly som bedrift.. Varierende bruk av kontrakter, kontrakter med lav stillingsprosent selvom den ansatte er lovet å jobbe fulltid - bare så DD er sikret i tilfelle de ikke trenger den ansatte, hyppig bruk av standbyvakter uten at den ansatte får betalt, hovedkontoret nekter å informere om tariffavtale hvis den blir etterspurt.. Og litt av hvert av slike ting.. Jeg har ingen respekt for bedrifter som satser på unge ansatte som ikke kjenner rettighetene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til at man må gå til kassa for å bestille på DD. Man sier hvilket bord man sitter på, så det er ikke noe problem. Jeg kan heller ikke huske at de har kommet og spurt om maten smakte.

Når jeg har bestilt pizza hjem har jeg flere ganger opplevd at de ikke har med ekstra dressing, ekstra salat etc. En gang opplevde jeg også at de kom med en annen pizza en jeg hadde bestilt. Både når det har manglet ekstra ting og når jeg fikk feil pizza har jeg fått pizzaen til halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...