Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute på byen igår. Det er svært sjelden jeg er ute, men de gangene jeg er ute, så er det for å treffe folk jeg har lyst til å prate med. Hver gang blir det samme diskusjonen om hvor vi skal gå, et sted med både sitteplasser og mulighet til å prate sammen. Og hver gang blir vi nødt til å enten rope oss hese, eller gi opp samtalen, siden musikken er alt for høy. Mange steder har et akspetabelt nivå tidelig på kvelden, men skrur volumet stadig høyere, etterhvert som kvelden går.

Så mitt spørmsål er: Er det noen som liker at de spiller så høy musikk? Ingen jeg har pratet med gjør det. Og hvis ingen liker det, hvorfor fortsetter alle utesteder med det, enten det er nattklubb, sportsbar eller vanlig bar?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet
Og hvis ingen liker det, hvorfor fortsetter alle utesteder med det, enten det er nattklubb, sportsbar eller vanlig bar?
De selger mer øl når lyden er høy. :(
Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg prater på vors og danser på by'n.

Irriterer meg mer når lyden er så høy på vors at jeg blir sittende å brøle til sidemannen.

Skrevet

Irriterer meg over at lyden er høy når jeg er på "vanlige" barer der jeg helst vil snakke med kjente og ukjente. På nattklubb og andre steder med dansemulighet elsker jeg høy lyd. Det blir liksom en egen rus :)

Men er enig med LanaLane om at høy musikk på fors er grusomt. Uansett.

Skrevet

Jeg tror lydene r høy for at betjeningen skal slippe å høre på alt fyllepratet/skriket.

Skrevet

Jeg synes det ofte er for høy lyd på utestedene. Det er ikke så kjekt når det ikke går an å føre en samtale.

Skrevet

Jeg synes det er helt fint jeg. Hvis det er så viktig å føre meningsfylte samtaler kan man vel heller ta en tur på kafe ol på dagtid.

Skrevet

Jeg skjønner at det kan være høyt på et utested man kan danse, men det er flere steder i byen hvor det er trangt om plassene men fortsatt kjempehøy musikk.

Stedet jeg normalt pleier på er trangt, kjempetrangt, danse har man ikke sjangs til om man ikke skal oppå bordet (men er lavt under taket så det funker dårlig :fnise:) men de har sinnsykt høyt volum og flere velger å gå inn, kjøpe seg en øl og så heller dra..

Skrevet

Jeg kan være med på at det er deilig med litt høy musikk når man danser (men mange steder har så høy musikk at jeg får vondt i ørene). Jeg har heller ikke noe problem med at nattklubber gjerne har høy musikk. Men jeg synes det er veldig trist når det ikke finnes noen steder hvor man kan gå ut for å prate. Å si at folk som har lyst til å prate får holde seg hjemme blir bare for dumt.

Jeg kan heller ikke skjønne at de selger mer øl på den måten. På et hyggelig sted hvor man kan sitte og skravle blir vi ofte sittende lenge med den ene runden etter den andre. Når det ikke er mulig å prate, så går vi.

Skrevet
Jeg kan være med på at det er deilig med litt høy musikk når man danser (men mange steder har så høy musikk at jeg får vondt i ørene). Jeg har heller ikke noe problem med at nattklubber gjerne har høy musikk. Men jeg synes det er veldig trist når det ikke finnes noen steder hvor man kan gå ut for å prate. Å si at folk som har lyst til å prate får holde seg hjemme blir bare for dumt.

Jeg kan heller ikke skjønne at de selger mer øl på den måten. På et hyggelig sted hvor man kan sitte og skravle blir vi ofte sittende lenge med den ene runden etter den andre. Når det ikke er mulig å prate, så går vi.

Jeg tror tanken er at når folk ikke kan prate så drikker de istedet. Det må jo funke på noen, siden så mange har funnet ut at de tjener mer penger på å ha høy lyd.

Men jeg er helt enig med deg, Kara W. Jeg mistrives når lyden er så høy at man ikke kan prate. Derfor har jeg egentlig sluttet å gå ut på byen på nettene. Jeg foretrekker å gå ut i sju-åtte-tida, og så gå hjem i elleve-tida før det rekker å bli så altfor mye folk og altfor høy musikk.

Gjest Catwoman
Skrevet

Enig med deg Kara. Det er ok når jeg vil danse. Men jeg savner å kunne gå ut på en pub på kveldstid, ta seg noen glass vin og prate med gode venner, uten at man må hyle og skrike for å overdøve musikken.

Så jeg går stort sett bare ut hvis jeg vil danse - hvis ikke er det ikke så moro. Bare masse mennesker i klynger som skriker til hverandre.

Skrevet (endret)

Det er absolutt en av grunnene til at jeg ikke liker å gå på byen, når jeg en sjelden gang skal treffe venner på byen, går vi heller på restaurang, spiser god mat og prater.

Endret av ToveM
Skrevet

jeg jobber på bar, og hos oss er dette problemet: folk blir veldig høylytt når de drikker, roper og skriker, og da blir det også klager på at musikken er for lav og at vi må skru opp lyden.. lyden er aldri sykt høy, og det går an å kommuneisere, men det er absolutt et høyere volum enn på dagen..

Skrevet
Jeg var ute på byen igår. Det er svært sjelden jeg er ute, men de gangene jeg er ute, så er det for å treffe folk jeg har lyst til å prate med. Hver gang blir det samme diskusjonen om hvor vi skal gå, et sted med både sitteplasser og mulighet til å prate sammen. Og hver gang blir vi nødt til å enten rope oss hese, eller gi opp samtalen, siden musikken er alt for høy. Mange steder har et akspetabelt nivå tidelig på kvelden, men skrur volumet stadig høyere, etterhvert som kvelden går.

Så mitt spørmsål er: Er det noen som liker at de spiller så høy musikk? Ingen jeg har pratet med gjør det. Og hvis ingen liker det, hvorfor fortsetter alle utesteder med det, enten det er nattklubb, sportsbar eller vanlig bar?

Nei! En ting er nattklubber med bra clubbingstil og bra beats, da må det gjerne være høyt nok for min del (men ikke faretruende og irriterende høyt). På alt annet enn nattklubber for dansing bør musikken være lav nok slik at folk kan føre en samtale uten støyproblemer. Det er ille når resturanter spiller musikk på et så høyt volum at de som spiser ved samme bord må snakke veldig høyt for å bli hørt. Slitsomt.

Jeg tror kanskje at bareiere rett ogt slett ikke er klar over hva høyt volum gjør med folk som ønsker å prate. Kanskje de selv ikke liker å prate og bli hørt når de er ute?

Skrevet

Huff. Når dere er så sjeldent ute på byen, som dere sier. Da burde det vel ikke være noe stress og klage over?

Skrevet

Jeg kan tegnspråk!! veldig praktisk i en slik situasjon :P forutsetter jo så klart at den andre/de andre forstår :)

Skrevet

Så fordi jeg ikke går ut ofte skal jeg ikke få lov til å ønske meg hvordan jeg vil at utestedet skal være? Hva med at jeg ikke går ut ofte fordi jeg synes det er slitsomt og ville ha gått ut oftere dersom jeg fant steder hvor jeg trivdes? At det skal være forskjellige utesteder tilpasset forskjellige menneskers behov og ønsker var visst litt for mye forlangt.

Skrevet
Huff. Når dere er så sjeldent ute på byen, som dere sier. Da burde det vel ikke være noe stress og klage over?

Kanskje det nettopp er den høye lyden som er en av hovedårsakene til at enkelte går sjelden ut?

Det er i hvertfall det for min del. Jeg er ingen danseløve, så når jeg går ut så er det for å være sosial sammen med venner. For meg innebærer det å snakke med vennene mine, eventuelt snakke med fremmede. Men det er jo nesten umulig sånn som utebransjen er i dag. Det blir veldig amputerte samtaler der man skriker til hverandre over musikken.

En typisk samtale:

A: Se han flotte fyren borte ved bardisken, han i den blå T-skjorta.

B: Hæ???

A: (Hever stemmen) SE HAN FLOTTE FYREN BORTE VED BARDISKEN, HAN I DEN BLÅ T-SKJORTA!

B: HÆÆÆÆÆ??????

A: (SKRIKER) FLOTT FYR, BARDISK, BLÅ T-SKJORTE!!!!!

Er det rart vi har fått et barbert sms-språk?

Skrevet

Jeg kan ikke fordra at det er så høy lyd. Jeg merker det på hørselen i timesvis etterpå. Når jeg kommer ut, så må folk rope til meg for jeg er halvt døv. Veldig plagsomt. Å bruke ørepropper hjelper, men da hører jeg jo ikke hva folk sier til meg. Grrr...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...