Gjest Gjest_perle_* Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Hei alle sammen Jeg er en 18 år gammel jente som har lyst til å reise til utlandet å drive med hjelpearbeid etter videregående, men jeg trenger hjelp til å finne en god organisasjon å arbeide for! Og her kommer dere inn Jeg trenger hjelp til å finne et program eller en organisasjon som: Trenger unge mennesker uten spesiell utdannelse Ikke koster masse penger (Trenger ikke lønn for arbeidet heller) Lar meg jobbe fra et par måneder opp til et år Har lett rundt på internett, men synes det er vanskelig å finne noen gode alternativer. Håper virkelig dere kan hjelpe, for dette er noe jeg veldig gjerne vil
Belit Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Før i verden (ca 10 år siden) var det noe som het Internasjonal Dugnad. Der kunne folk uten spesielle kvalifikasjoner jobbe med hjelpearbeid, ulønnet, på oppdrag av varierende vaighet i flere forskjellige land. Latin-Amerikagruppen (LAG) hadde også et opplegg før hvor man uten spesielle kvalifikasjoner kunne jobbe på hjelpeprosjekter i 6 mnd, ulønnet. Jeg vet ikke om disse mulighetene finnes fortsatt. Generelt prøver de store internasjonale hjelpeorganisasjonene å ansette lokal arbeidskraft til oppgaver som ikke krever spesiell kompetanse, for å tilføre arbeidsplasser i tillegg til bistand. Internasjonalt personell må nesten alltid ha høy og spesialisert utdanning, feks innenfor medisin, jordbruks- og vannforvaltningsfag, ingeniører, mm. I fredsoperasjoner trenger de gjerne folk med bakgrunn fra forsvar, politi, internasjonal juss, menneskerettigheter og lokaldemokrati. Og fremmedspråk trengs som regel på toppen av dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå