Gå til innhold

Kraftig Hodeverk...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Halloen, Jeg er ny på dette forumet. Jeg lurer bare på om noen har opplevd samme hodesmerte som jeg har nå til dags.

- Det har seg slikt. Jeg har migrene, her en dag fikk jeg veldig vondt i hodet, da tenkte jeg Sikkert bare migrene så tok jeg 2 paracet og håpet det ville gå over, men neida. Jeg tok hele tabletter igår. Ingeting hjelper. Hodeverken er bak øyene/nesen (føler jeg) og det er akuratt som kraftige slag som kommer gang på gang.

Får spesielt vondt da jeg hoster, springer, går ned trapper osv osv

Er det noen som har hatt lignende?, noen som har gått til legen? ihvertfall, jeg setter pris på alle svar :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Du har ikke tette bihuler, da? Det kan nesten høres sånn ut. Har du vært forkjølet nylig? Jeg er nemlig selv forkjølet, og ikke tett i nesen, men derimot er tydeligvis bihulene tette, og det verker bare jeg skal bøye meg for å knytte skoene.

Skrevet

Når jeg har migrene, er det ingen vits i å ta paracet. Det blir akkurat som å spise sukkertøy, jeg må ha spesiell migrenemedisin.

Ta deg en tur til legen du, hvis det ikke gir seg. Eller kjøp deg et neseskyllehorn og nesespray. Det kan hjelpe på bihulebetennelse.

Skrevet

Jeg fikk klar beskjed av legen at det ikke var vits bruke noe annet paracet ellr ibux.

men du som sa det ar det gj;r vondt a knytte skoene, jeg har det samme som deg vil jeg tro. Det du sa kjente jeg meg igjen med...

Legen sa ogsa at jeg har noe skeivt i nasen, som gjor at jeg ikke kan snyte meg sa godt, osv. er litt forsjolet.

NB, skriver pa utenlansk tastatur xD

Skrevet

I følge læreboka mi er ibux mye bedre mot migrene enn paracet (bare et tips, vet ikke om det stemmer sånn i praksis), men som noen andre sier, det er ofte man trenger migrenemedisiner for å få hjelp til migreneanfall, og legen gir også forebyggende medisiner.

Akkurat nå høres det ut for med som det er noe med bihulene dine som forårsaker smerten, slik som andre sier her!

Skrevet
Halloen, Jeg er ny på dette forumet. Jeg lurer bare på om noen har opplevd samme hodesmerte som jeg har nå til dags.

- Det har seg slikt. Jeg har migrene, her en dag fikk jeg veldig vondt i hodet, da tenkte jeg Sikkert bare migrene så tok jeg 2 paracet og håpet det ville gå over, men neida. Jeg tok hele tabletter igår. Ingeting hjelper. Hodeverken er bak øyene/nesen (føler jeg) og det er akuratt som kraftige slag som kommer gang på gang.

Er det noen som har hatt lignende?, noen som har gått til legen? ihvertfall, jeg setter pris på alle svar :klemmer:

Nesedråper, nesedråper og nesedråper! Og en Paracet eller to hvis du har mye vondt. Tette bihuler er vondt, men så lenge du ikke har feber og blir sengeliggende, så går det over med..... jada, nesedråper :)

Skrevet

Har feber vil jeg tro... og føler at jeg ikke kan bevege meg mye/for da dunker det som et hestespark i hodet

Skrevet

Høres ut som bihulebetennelse. Ibux er vel ofte et bedre medikament mot slikt en paracet. Kan eventuelt tas med to paraceter.

Mange leger drøyer i det lengste med å gi migrenemedisin, og begynner ofte med vanlig smertelindrene. For noen har det effekt for andre ikke. Faren med det er at en blir for tolerant ovenfor slike medisiner, og derfor hele tiden krever høyere doser, eller kraftigere saker. Migrenemedisiner fungerer ikke helt på den måten, selv om høyt forbruk, kan gi mindre effekt her og.

Min sønn har blitt anbefalt å bruke naproksen med paracet for migrenen (er for ung til migrenemedisin).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...