Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vil slenge seg på en røykeslutt sammen med meg?

Jeg er en skikkelig smugrøyker, huff.

Slutta egentlig for 4 år siden, men etter ferien i fjor har jeg vært masse av og på.

Særlig når jeg er ute på byen eller tar en øl eller vin.

Røyker ikke så mye, men nok til at det er hardt å holde seg på hverdagene, og at jeg vet at etter en uke er suget borte.

Etter sommerferien i år har jeg røkt 3-4 sig hver kveld.

Noen som vil være med å slutte. Syns det er godt å ha noen som "følger" med.

Videoannonse
Annonse
Gjest TittTitt
Skrevet

Jeg er med :hoppe:

Selvom jeg har om 2 dager holdt meg i 3 uker :fnise:

Skrevet

oi, så flink du har vært. Da gjelder det bare å holde seg videre.

Jeg slutter på mandag. Begynner å glede meg.

Syns du det var tungt den første uken?

Gjest TittTitt
Skrevet

Nja, var jo på en måte det. Ihvertfall etter du hadde spist et godt måltid og sånt. Det jeg er flink med, er at jeg erstatter det med godterier :fnise: Så har lagt på seg litt. Du får myyyye mer appetitt, og har ofte lyst på noe søtt!

Men om man vil slutte, så kalrer alle det. Det suget du får etter røyk, er bare psykisk, og går egentlig over etter 5 minutter tror jeg det var. Vis det ikke var 3 minutter. Resten er bae psykisk.. Hjernen din lurer deg.

Skrevet

Ja, jeg vet.

Kjenner at jeg kommer til å måtte aktivisere meg litt på kveldstid denne uken.

Gotterisuget vet jeg at kommer til å komme, men kjenner at jeg ikke har lyst til å legge på meg. hmmm, men det er viktigere å få sluttet med dette tullet.

Skrevet

Du må komme innom tråden her i morra da, så jeg har noen å svare til. hehe

Skrevet

hmmmmm

Dag nummer to ser ut til å gå bra.

Ikke mange som ville være med å slutte å røyke gitt.

Jeg skal nok klare det alikevel jeg da.

Gjest Ms.GuineaPig
Skrevet

Hei, jenter!

Jeg vil også slutte å røyke. Har røyket siden jeg var 12 (!!!). Huff. Fæle greier =)

Men hvorfor skal det være så godt?! :)

Hmm, jeg tok den "siste" røyken for en time siden. Og vurderer å ta en kveldsrøyk.

Tror jeg skal bestemme meg for å kun røyke 5 hver dag den første uka, deretter 4, osv. Jeg har røyket i snitt 20 (!!!) hver DAG de siste ti årene. Herregud ..

Tror jeg vil sette opp på Excel hva jeg 'sparer' ved å 'bare' røyke x-antall røyk hver dag. Så kutte ned, og se 'pengene' vokse :)

Noen som har noen lure metoder kanskje? Er ikke så gjennomtenkt, men ble inspirert i farten nå (svigermor MÅ slutte å røyke pga. operasjon). Var innom nå, og hun har vært kjempeflink! Bare spurt meg om en smugrøyk én gang :)

Jeg håper vi klarer det!

Skrevet

Jeg slutta å røyke for over 2 år siden, hadde vel da røyka fast i over 15 år. Jeg ble egentlig overrasket over hvor lett det skulle vise seg å slutte, men så hadde jeg også forberedt meg. Jeg visste at første uka ville være hardest, det er da man får fysiske abstinenser når nikotinen skal ut av kroppen. Selv hadde jeg det værst dag 3 og 4, da måtte jeg bare gå og legge meg under dyna :)

Etter dette er det som nevnt i tidligere innlegg her, bare psykisk. Du sier kanskje til deg selv "å så godt det hadde vært med en røyk nå", eller "å som jeg savner røyken etter middagen". Når man tenker slike tanker, så er det nettopp det som gjør det vanskeligere å slutte. Alt man tenker lagres i hjernen, og følelsen av å få lyst på røyk vil da bare bli forsterket. Prøv å endre tankemønsteret til f.eks "så deilig det er å være røykfri", "å så mye penger jeg sparer på å ha sluttet å røyke osv. Tenk bare på fordelene du oppnår med å være røykfri, ikke savnet av røyken!

Jeg leste nettopp noe veldig interessant, om hva som vinner av viljestyrke og fantasi. Jeg som alle andre trodde det var viljen, men det viser seg at det er fantasien. Det man tenker på og visualiserer seg er fantasien, og viljen da drivkraften. De fleste som f.eks skal slutte å røyke ser ofte for seg at de tar seg en røyk, ergo man fantaserer om å ta en røyk. Disse bildene blir lagret i hjernen, og pga dette er det også mange som sprekker. Ved å endre dette til å visualisere at man IKKE røyker, f.eks hvis man er syk som følge av røyk så kan man visualisere seg alt man kan bli i fysisk stand til uten røyken. Hvis man bruker viljen OG fantasien sammen, og sørger for at fantasien brukes riktig, så får man sterkest kraft. Jeg syns dette var veldig interessant lesing ihvertfall, håper jeg klarte å formidle det riktig :)

Jeg holdt meg i tillegg bevisst unna situasjoner som jeg visste kunne få meg til å sprekke, f.eks fester o.l. Det tok ikke så veldig lang tid før luktesansen min kom tilbake, og hvor hyklersk det enn høres ut: jeg kan ikke fordra lukten av folk som røyker! Det ble nesten min største motivasjon da jeg innså hvor forferdelig det lukta av folk som røyka: "herregud, har jeg lukta sånn her i 15 år?"

Fysisk aktivitet/hobby er også veldig greit, jo mindre man har tid til å tenke på at man har lyst på røyk jo bedre :)

Syns dere er kjempeflinke som holder på å slutte :D :D

Skrevet

Hei Hvordan går det. Jeg vil gjerne høre fra dere.

Ikke back ut nå, dette mååå vi klare.

Jeg har røyka en røyk noen kvelder i desperasjon her. Har ikke røyka i dag og skal prøve å ha litt kortsiktige mål merker jeg.

I dag har jeg som mål å holde meg i dag :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...