Gå til innhold

Føle seg tilfreds

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har faktiskt aldri følt meg tilfreds... F.eks da jeg gikk på videregående så jeg frem til å starte på høyskole, mens da jeg gikk på høyskole så jeg fre til å begynne i jobb.

Nå har jeg startet i ny jobb og jeg ser da frem til å bytte jobb...

Altså jeg har alltid sett frem til "neste livsfase". Er det noen av dere andre som føler det slikt? Noen tips til hvordan jeg kan bli mer tilfreds i hverdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg vet hvordan du har det.. har det akkuratt slik selv. og når jeg gledet meg til å begynne å jobbe så var det "gæli" også.. trodde at da skulle jeg ha mye penger og kunne bruke det jeg har lært.. føler at det bare er jobb,jobb,jobb og dårlig betalt er det også..

nå som jeg har begynt å jobbe gleder jeg meg bare til å bli gravid. få en liten en og gå hjemme et år.. også tenker jeg at etter det, skal jeg ha redusert stilling.. vil ikke jobbe 100%, liker det ikke.. men lurer på åssen det skal gå med meg også, blir litt deppa av å tenke på å jobbe i 40 år til.. har tenkt på å sette meg på skolebenken igjen..

skjønner du? jeg blir aldri tilfreds jeg heller.. trodde alt skulle bli så mye bedre når jeg kom ut i jobb.. blæh! må vel bare lære å tenke i andre baner, og at det man gjør ikke er evigvarende.. det hjelper faktisk å tenke at man ikke trenger å være i en jobb hele livet.. liker forandringer jeg ;)

Skrevet (endret)

Men må man være tilfreds? Jeg synes det er viktig å holde seg gående, å se fram til de neste fasene i livet.

En ting er hvis du bare lever for forandringene og ikke kan leve med nåtiden, men det å ikke være helt tilfreds er ganske normalt, ville jeg tro.

Men det er da avhengig av hvor mye man legger i ordet 'tilfreds'? For meg er dette noe som betyr at man har oppnådd det man skulle - og da mister jo man litt av motivasjonen for noe mer. Så jeg vil faktisk ikke være tilfreds, fordi jeg vet at det finnes mer der ute!

PS - bare det er klart - jeg mener ikke at det å finne mer betyr flere ting, større hus eller mer penger. Men at man kan utvikle seg på forskjellige måter :)

Endret av mrs_bond
Skrevet

Det er vel sånn livet er. Man må jo se frem til noe! Det er jo det som driver en og motiverer til å oppnå noe her i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...