Gå til innhold

Er så forvirra..og sliten..

Fremhevede innlegg

Gjest Lille meg :/
Skrevet

Dette blir nok et lite syteinnlegg på en sen lørdagskveld...

Jobber nå i en matbutikk, sinnsykt mye mas og føler jeg løper rundt hele dagen uten og egentlig gjøre noen ting.. Når jeg kommer hjem ligger jeg rett ut på sofaen uten og orke noen ting.. Søppel og hybelkaniner hoper seg opp.. Tar meg sammen på fridager da, men det er så slitsomt og aldri orke noenting...

Og arbeidstidene tar nok litt pusten ut av meg for tiden, tidlig den ene dagen, så sent, så midtvakt.. hulter til bulter.. Og ingen faste lister pga treg sjef.. Altså kan jeg ikke planlegge mer enn 1 uke fram i tid av gangen.. Han sier det blir bedre om noen uker eller så, men blir det egentlig det? For det vil jo fremdeles ikke være noe tid utenom jobb.. Vet jo at jeg bare er der 8 timer om dagen, men jeg orker nesten aldri å gjøre noe annet enn å se på tv uansett..

Merker jeg ikke klarer å tenke positivt... Ser så og si ingen positive ting rundt meg for tiden.. Bare stress.. Nå er det endelig "helg", etter 2 veldig intense dager.. Beina verker og hodet slår.. På mandag morgen er det på'n igjen.. Mas.. kunder, stress.. Kunder er egentlig ikke problemet.. men vi har ikke tid til det! Har så mye annet å gjøre.. Men, igjen.. hadde de ikke vært der hadde vi jo ikke hatt noe å gjøre.. :)

Hva kan jeg gjøre for å få et litt bedre liv? Har ikke noe utdannelse annet enn vgs, og et super-mislykket år på høyskole bak meg.. Tør ikke begynne på skole igjen, er så redd for å ikke lykkes.. Vil så gjerne tenke positive tanker, men klarer ikke...

Unnskyld at jeg klagde sånn, måtte bare få det ut tror jeg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ulla_*
Skrevet

Hei!

Det høres ikke ut som om du har det så lett for tiden. Jeg anbefaler deg bare en ting, skjekk denne nettsiden www.silvaultramind.no

Det hjalp meg, ja det rett og slett berget livet mitt! Du lærer enormt mye om deg selv og om hvordan du kan ta fatt på livet ditt:-)

Lykke til!

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Det SKAL lages en forutsigbar arbeidsplan og at ting bedrer seg en gang om noen uker er ikke godt nok. Krev at det lages lengre planer med en gang.

Du finner dette kravet i arbeidsmiljøloven.

Skrevet

Jeg hadde det omtrent som deg, og ble til slutt så lei at jeg sa opp butikkjobben og meldte meg inn hos et vikarbyrå og ba om å få jobbe med noe innen kontor. Fikk jobb kanskje én uke senere, har hatt flere oppdrag, nå har jeg et fast og trives veldig godt! Slipper å være totalt utslitt og grue meg til jobb! Nå vet jeg ikke om du ønsker en sånn type jobb, da.

Eller så hadde kanskje barnehage eller sykehjem vært noe? Vet ikke om det er noe mindre stress akkurat, men. Hehe.

Skrevet

Heisann igjen!

Tusen takk for fine svar og oppmuntringer :)

Må nok finne meg noe nytt å gjøre ja, men det er ikke lett når man er litt over 20, og har faste utgifter som må betales.. Er faktisk litt redd for å prøve å få ny jobb, og jeg har jo aldri hatt mer enn den jobben her, så har egentlig lite erfaring..

Er så utrolig lei av alt maset og kjaset.. Har jobbet litt på sykehjem, som student, og stortrivdes.. Men, er vel vanskelig å få jobb der fast som assistent? Er nok mye å gjøre der og, men på en helt annen måte! For man gir faktisk noe av seg selv.. Og det sliter ikke på Hodet, hvis dere skjønner...Ingen andre enn butikkarbeidere som vet hvordan det er å være sliten i hjernen tror jeg.. Er det hver eneste dag... :)

Og du som jobber på kontor: Trenger man noe utdannelse/kurs etc. for å få jobb som det? Og hvordan var det å ta sjansen på å gå på vikarbyrå? Hva hadde du gjort om du ikke fikk noen jobber.. Regningene venter ikke akkurat.. Hehe.. Og, om jeg kan lure.. hvordan er lønna?

Klem Meg :)

Skrevet
Heisann igjen!

Tusen takk for fine svar og oppmuntringer :)

Må nok finne meg noe nytt å gjøre ja, men det er ikke lett når man er litt over 20, og har faste utgifter som må betales.. Er faktisk litt redd for å prøve å få ny jobb, og jeg har jo aldri hatt mer enn den jobben her, så har egentlig lite erfaring..

Er så utrolig lei av alt maset og kjaset.. Har jobbet litt på sykehjem, som student, og stortrivdes.. Men, er vel vanskelig å få jobb der fast som assistent? Er nok mye å gjøre der og, men på en helt annen måte! For man gir faktisk noe av seg selv.. Og det sliter ikke på Hodet, hvis dere skjønner...Ingen andre enn butikkarbeidere som vet hvordan det er å være sliten i hjernen tror jeg.. Er det hver eneste dag... :)

Og du som jobber på kontor: Trenger man noe utdannelse/kurs etc. for å få jobb som det? Og hvordan var det å ta sjansen på å gå på vikarbyrå? Hva hadde du gjort om du ikke fikk noen jobber.. Regningene venter ikke akkurat.. Hehe.. Og, om jeg kan lure.. hvordan er lønna?

Klem Meg :)

Jeg hadde bare jobbet i butikk tidligere, og har ingen relevant utdanning eller kurs, men har begynt på det nå. Det er jo så klart en fordel å kunne litt PC (spesielt Office-pakken da), og å være rask til å skrive på PC.

Jeg har 135,- i timen nå, og det er ganske enkelt kontorarbeid som består av mest punching (kunne sikkert fått mer lønn også, men jeg er utrolig dårlig på å forhandle :fnise:). Man får jo også gjerne høyere lønn dersom det er snakk om et fast oppdrag.

Du trenger jo forsåvidt ikke si opp jobben din før du melder deg opp hos vikarbyrå heller da, selv om de jobbene gjerne er jobber der de trenger folk med én gang, og da er det ikke sikkert du kommer først i køen dersom du har oppsigelsestid..

Heldigvis har jeg en samboer som tjener greit nok, så om jeg hadde vært uten jobb en liten stund, så hadde det gått greit det også.

Ang. sykehjem så tror jeg ikke det er vanskelig å få nok jobb der, i og med at de alltid mangler folk virker det som!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...