Gå til innhold

Timeglassets opp og ned

Timeglasset

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure

Jeg tror kvinner skal ligge mellom 20 og 30 % men er ikke sikker.

Vi skal gifte oss om noen mnd, så det blir nok barn innen et par år tenker jeg :)

Jeg er utdannet hudpleier, men jobber ikke som det. Har tatt noen muskelstimulatorbehandlinger o.l. men syntes ikke det hjalp noe særlig. Er det lenge til du er ferdig utdannet? :)

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fortsatt på meg svangerskapskiloene fra andre svangerskapet.. og dattern min fyller 4 år nå snart, uff.. det er tiltak å komme i gang etterpå.

Så koselig med bryllup! Hadde det ikke vært for alt styret rundt skulle jeg gjerne gjort det en gang til.. vi giftet oss i fjord sommer.

Jeg er ferdig med utdannelsen til våren. Har en eksamen rett rundt hjørnet og gruer meg veldig.. ernæring, spa, kropp, elektrisitet og makeup. Spent på hvordan det kommer til å gå. Jeg har tro på at muskelstimulatorer fungerer, tror også den typen med microcurrent er mer effektiv enn faradisk. Jeg har en liten Ultratone maskin, men jeg syntes det er litt vanskelig å få det til på meg selv. Hvorfor bruker du ikke utdannelsen din? Var det ikke noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Vi gleder oss veldig til å bli gift :) Gifter oss i Paris, og skal ha bryllupsreise på den franske riviera.

Jeg har jobbet litt, og også drevet selvstendig, men det var ikke noe for meg. Vil ikke si for mye negativt, siden du holder på med utdannelsen.... :sjenert: Nå jobber jeg med noe annet, og trives veldig godt med det. Det er 4 år siden jeg var ferdig utdannet hudpleier, og jeg merker allerede at jeg har begynt å glemme ting. Men er fortsatt nøye med min egen hud da :) Og jeg vokser mine egne legger, farger vipper og bryn, og tar vippebøy på meg selv :) Så føler at jeg har fått litt igjen for utdannelsen allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup i Paris.. så romantisk! Litt misunnelig kjenner jeg.. :P

Jeg har en tante og andre bekjente i bransjen som har prøvd å overtale meg til å velge et annet yrke og lagt ut om diverse ting. Jeg har jo allerede begynt å merke at jeg vil bli utsatt for endel ekle ting, men det tåler jeg. Eneste jeg syntes har vært ordentlig vemmelig så langt har vært menn i 50 åra som skal ha massasje, de stønner, lukter og er rare etterpå. Er man alene da så kan en jo bli redd. Å ta en braziliansk da er bare barnemat i forhold :P Men jeg var forberedt på det før jeg startet på utdannelsen.. vonde lukter, vorter.. kjønnsvorter, kjønnsykdommer, hemoroider, sopp og sånt. Er mye en skal oppleve ja.. hehe. Er heller ikke så veldig begeistret for andres føtter.. med diverse problemer. Har skjønt at noen syntes det blir for intimt, at de får nok av å ta på andres kropper og vokse andres rumper. Hehe. Det har i hvertfall gått greit så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Jeg er fotterapeut også, så sure føtter har jeg sett mange av ;) Men har ikke noe imot det jeg altså.

Har bare opplevd en ekkel kunde, og det var en mann som så mitt fulle navn på skiltet mitt, og deretter sendte meg sms. Men har hørt endel historier om flekker på lakenet osv :forvirret:

Brasiliansk lærte vi ikke, så det har jeg aldri gjort. Ei venninne har bedt meg være modell for henne i det, men det gjør jeg ikke! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ekkelt å bli kontaktet sånn. Ikke alle kunder som er like hyggelige.

Vi har ikke lært brasiliansk vi heller, kun teori, men jeg har tatt eget kurs i det utenom studiet. Er en del penger å tjene på det nå som det har blitt så populært, men er usikker på om jeg vil. Etter at jeg var ferdig med kurset så gjorde jeg det på en av de ansatte på skolen (jobber på lageret, så ikke en lærer.. hehe) og det var veldig rart å se henne etterpå og jeg tenker på det hver gang jeg ser henne. Ville absolutt ikke gjort det på noen jeg kjente som familie eller venner. En bekjent av meg som droppet hudpleieryrket fortalte skrekkhistorier om voksing av svigermoren sitt rumpehull.. blæh. Nei. Det blir sikkert en vanesak etterhvert også, men jeg må nok i tenkeboksen før jeg skal begynne å jobbe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det ikke trening, heller ikke i morgen eller søndag.. sukk. Har ikke tid.

I dag er det planleggingsdag i barnehagen, så dattern min er hjemme sammen med meg. Og om et par timer så kommer det en kunde for dyprens. Så er det jo halloween og barna vil jo at vi ordner litt til det, har også en skoleoppgave jeg må bli ferdig med iløpet av kvelden. Bah.. mye å gjøre og jeg har mest lyst til å bare gå å legge meg.

I morgen kommer mamma hit for å få bursdagsgaven sin. Har laget et opplegg for henne med skrubb, innpakning, massasje, lunsj, farging av vipper og bryn, napping av bryn, ansiktsbehandling (med innslusing av ampuller, ekstra til leppe og øye, askepottmaske.. hva enn hun måtte ønske), spa pedicure og spa manicure. Avslutter dagen med middag ute bare oss to på hennes favoritt restaurant i Oslo. Tror det blir bra.. hun blir fornøyd og jeg blir sliten (og får øvd litt). Hehe.

Søndag er det høsttur med skolen til sønnen min. Hvis jeg orker så drar jeg å trener på kvelden, men etter denne helga så spørs det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en fæl helg.. jeg har spist så masse jeg ikke burde og rutinene jeg ellers har hatt gikk rett vest.

På fredagen var det jo halloween og det var en del sjokolade igjen etter at barna hadde vært her, så da ble det litt sjokolade på meg og. På lørdagen spiste jeg en meget kaloririk lunsj og tok med mamma ut for å spise etterpå. Da ble det potato skins med rømme, pommes frites, fritert kylling, ostekake og mange cola. I tillegg spiste jeg litt lørdagssnop på kvelden; ostepop, noen twist sjokolader og litt mer sjokolade.. og cola. Søndagen lagde jeg muffins, spiste to av de.. litt flere twist sjokolader og litt annen sjokolade. :S Skammer meg!

I morgen skal jeg veie meg og dersom vekta har rikka seg, så er det nok oppover. Sukk. Jeg som har vært så flink.

Prøver å komme inn i rutinene igjen og har tvunget meg til å spise frokost selvom jeg slett ikke hadde lyst på det eller følte meg sulten. Skal trene i kveld, usikker på hva. Og i dag har jeg ikke lyst egentlig :S Men jeg har jo ikke fått til å trene siden torsdagen, så jeg må. Jeg har også lovet datteren min at hun skal få bli med meg og hun gleder seg veldig, så da må jeg jo bare.

Jeg har skjønt at disse kiloene mine sitter litt godt og at dette ikke er bare bare, jeg trenger mer motivasjon.. eneste jeg tenker på akkurat nå er den sjokoladen som jeg vet ligger i skuffen, så jeg må få fokuset over på noe annet. Belønning for strevet.

Neste kilo jeg går ned skal jeg kjøpe meg en ny treningsbukse.

En kilo til, ny treningsbag.

Neste kilo, ny treningsbh.

Hadde egentlig tenkt til å kjøpe alt dette i dag, men da får jeg jobbe litt mer for å få det jeg har lyst på.

Bortsett fra denne fråtsingen så har jeg det bra :P

Jeg fikk tilbake to av skoleoppgavene mine og det gikk så bra, fikk beste karakter på begge to. Moro! Dette var i spa og kroppspleie. :D Dette gjør jo at jeg føler meg mye sikrere på eksamen som er i morgen. Er litt bekymret for at det blir litt lite tid, men pensum kan jeg i hvertfall. Har skriftlig eksamen i ernæring, spa, kroppspleie, elektrisitet og makeup. Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud som jeg gruer meg til i morgen, kommer ikke til å få sove i natt og kjenner jeg blir stressa bare av å tenke på det. Fikk tilbake makeup oppgaven min i dag også, veldig fornøyd. Ut ifra tilbakemeldingene mine på oppgavene burde dette gå lett som bare det, men jeg er såååå nervøs. Åh.. kom nå på at jeg ikke aner hvor ernæringsboka mi er, krise! Hjelp. Må nok lete litt før jeg legger meg da, ellers får jeg i hvertfall ikke sove.

Planen for i morgen er å ha begge barna avgårde i barnehage og sfo til klokka 07:30. Det bør jeg klare selvom jeg ikke er vant med å stå opp før da. Det er jo veie/måledag i morgen også, og det har jeg tenkt til å prioritere så jeg skal på vekta før eksamen starter i morgen tidlig (så jeg får veid meg til samme tid). Eksamen starter klokka ni, så jeg håper jeg får tid til å ordne meg litt mat først også siden jeg ikke har tid til å ta noen pauser. Etter eksamen er ferdig skal jeg slappe av, kanskje meditere. På kvelden skal jeg på en time Flyt&Pilates, det gleder jeg meg til. Treningen i dag ble dårlig gitt, dattern min var ikke helt grei å ha med å gjøre så det ble bare 30 minutter. Jeg skal ta det igjen senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen gikk greit.. håper jeg :S

Veie og måledag i dag og resultatet var i grunn som ventet. Vekta hadde krabbet bittelittegranne opp igjen, men men.

Start vekt og mål fra den 21/10/08 står i parantes:

04/11/08

Vekt: 61,9 (62,3)

Cm mage: 89 (103)

Cm hofte: 95 (99)

Cm lår: 60 (60)

Cm rumpe: 102 (105)

Cm arm: 29 (29)

Cm legg: 33 (33)

Foreløbig resultat:

400 g ned i vekt (stusselig!! Håper det er fordi jeg har lagt på meg i form av muskler.. lov å håpe :P)

14 cm mindre midje (veldig fornøyd!)

4 cm mindre hofter

3 cm mindre rumpe

Jeg SKAL klare 1 kg til neste tirsdag! Jeg MÅ! Snufs.

Blir en del aktivitet uken som kommer, skal prøve å få trent så mye som mulig, men jeg har også en del hudpleiebehandlinger, jobb, time hos psykolog, time hos frisør og en time til tarmskylling (ugg.. skjønner ikke at jeg har latt meg overtale til det).

Vurderer å melde meg på et kurs hos Grete Roede også, men har litt tvil på om jeg vil lære noe av det. Jeg vet jo hvordan jeg skal gå ned i vekt.. det er disiplin som er problemet. Og da snakker jeg om matinntak, ikke trening.. det er som regel gøy. Må tenke litt mer på det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut dette med midjemål, hva som er for mye. Verdens helseorganisasjon anbefaler maks 80 cm i livvidde for å ha en sunn fettfordeling rundt magen. Så da har jeg 9 cm igjen før jeg er innenfor det som er helsemessig bra. Det skal jeg klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure
Da har jeg funnet ut dette med midjemål, hva som er for mye. Verdens helseorganisasjon anbefaler maks 80 cm i livvidde for å ha en sunn fettfordeling rundt magen. Så da har jeg 9 cm igjen før jeg er innenfor det som er helsemessig bra. Det skal jeg klare :)

Jeg syntes det er litt lite jeg altså :sjenert: Jeg har ca 88, og jeg er absolutt ikke overvektig :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er hvordan en føler seg! Syntes ikke du at du er overvektig, så er du ikke det. :)

Jeg ser at jeg er det, magemålet mitt sier det og bmi'en er nesten enig. Er bare en ting å gjøre det.. gjøre noe med det, fordi jeg fortjener det. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg min første time hos psykolog.. det var hardt, vondt, vanskelig og litt rart. Jeg gruer meg allerede til neste time.. er faktisk ikke sikker på om jeg kommer til å klare det.

Det var på ingen måte godt å snakke om noe av det som ble tatt opp, jeg er helt utslitt. Måtte gå å legge meg når jeg kom hjem og sov i flere timer etterpå. Det svir i øynene, jeg er hoven og har vondt i hodet.

Hun mente det var mulig å jobbe med disse tingene da, men jeg ser ikke akkurat lyset i tunnelen. Føler heller ikke at det hjalp noe den timen jeg hadde i dag. Men det er vel kanskje sånn med første timen. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en stund siden jeg har vært her å skrevet.. har ikke hatt tid til å titte innom kg i det hele tatt på noen dager. Er så mye som skjer. Blir nok ikke tid til å komme innom her resten av uken heller :S Har så mye med jobb, skole og litt annet som opptar min tid. Er helt utslitt når kvelden kommer.. er straks natta nå, og klokka er ikke åtte engang. Uff.

Har også skippet veie og måledag i dag. Fikk ikke tid til morgen i dag, og vet jeg ikke kommer til å få tid til det resten av uken heller.. så jeg hopper over denne og veier og måler neste tirsdag isteden. Det betyr IKKE at jeg har tenkt til stappe i meg en masse usunn dritt og slutte å trene altså. Jeg holder det gående selv på travle dager/uker som dette! Gikk kjapt på vekten i dag MED klær på og da sto den på 63 kg. Hadde ganske mye klær på meg, så jeg regner i grunn med at jeg har stått stille på 61 kg. Og jeg hadde ikke hatt tid til å dra å kjøpe meg "belønning for strevet" denne uken likevel.

Skriver mer til helga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk. Det er måle og veiedag i morgen og jeg VET at jeg står helt på stedet hvil. Tror ikke kroppen min skjønner hva jeg vil :P Hadde en så sur følelse at jeg fant frem målebåndet nå for å sjekke, målte kun magen og den var kun 1 cm mindre enn for 2 uker siden. 1 faens cm på 2 uker. Det er til å grine av. Jeg regner med det er en kombinasjon av at jeg spiser for lite og at jeg har bygget magemuskler. Har ikke kjent at jeg har hatt magemuskler siden jeg ble gravid med mitt første barn for 7 år siden. Og nå er de virkelig der! Jeg klarte ikke å stramme magemusklene overhodet før jeg begynte med treningen og nå kan jeg stramme de og låse de for hvor lenge som helst uten problem og det er jo deilig da, selvom jeg gjerne skulle vips blitt litt smalere litt fortere.

Dette med at jeg har problem med å få i meg nok mat er fordi jeg ikke er sulten. Jeg lager meg gjerne to knekkebrød til frokost og ender opp med å kun spise det ene fordi jeg ikke orker mer, jeg er mett og var i grunn mett før jeg tok første biten av frokosten også. Det samme skjer som regel til lunsj, jeg lager den mengden jeg mener jeg bør spise og ender opp med å spise kun halvparten. Når middagstid kommer så er jeg plutselig mye mer sulten enn jeg var tidligere på dagen, så jeg spiser for store porsjoner med middag og for mye til kvelds.. mat jeg ikke rekker å bruke før jeg går å legger meg og forbrenningen min siger. Blir kanskje ikke riktig å si at jeg ikke får i meg nok mat, maten blir bare ikke riktig fordelt utover dagen og at jeg da spiser for mye av feil type mat. Jeg er jo fortsatt mett etter kveldsmaten når jeg våkner på morgen og skal spise frokost. Er en ond sirkel dette, så jeg må vel bare prøve litt hardere å tvinge i meg den maten til frokost og lunsj så jeg ikke er så sulten senere, eventuelt ikke spise meg mett til middag og kvelds. Er ikke bare bare.

Ting jeg gjør for å få figuren jeg ønsker meg..

- spiser sunn mat, spiser litt godteri eller dessert på lørdag.

- trener så ofte jeg har mulighet, 3-5 ganger i uka.

- bruker tights med massasje effekt på natten

- muskelstimulator på problemområdene (mage, rumpe, lår) tre ganger daglig (er blitt litt hekta).

- diverse spa behandlinger som virker oppstrammende, slankende og drenerende, 1 behandling i uken.

- kremer til daglig bruk for oppfølging av spabehandling, morgen og kveld.

- måltidserstatter når jeg ikke har tid til å spise eller har mat tilgjengelig.

- kosttilskudd; Mivi total pluss.

- også mitt rare slankeprodukt (har ikke brukt det de siste to ukene, men er i gang igjen i dag).

- vanlig fysisk aktivitet i hverdagen.. bena istedenfor bilen, bena istedenfor heisen osv.

Når jeg ser listen her så syntes jeg i grunn jeg gjør forbaska mye for å bli kvitt disse kiloene (..og for andre ting da) uten noe særlig resultat. Jeg er jo blitt kvitt mange cm fra midjen da, 14 cm.. det er jo endel. Men buksene mine er fortsatt litt trange, det er ikke fult så ille som det var før når jeg var nødt til å legge meg ned for å få opp glidlåsen og alt fettet hang på utsiden. Det er jo forskjell, jeg vet det.. men. En annen positiv ting er jo at jeg har fått en fantastisk glød i huden min, flere som har sett det og lurt på om jeg har byttet til et annet makeup merke :P (prøver å se det positive i dette....)

Jaja. Blir "spennende" å gå på vekta i morgen. Har fått meg ny vekt også, en sånn som måler fettprosenten. Bare håper jeg skjønner den, pappa som har kjøpt den til meg mens han var i utlandet og alt står på et språk jeg ikke kan. Så vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måle og veiedag! Har også testet vekten min så tar med noen andre tall også. Start tall står i parantes.

Vekt: 61,4 (62,3)

Cm mage: 88 (103)

Cm hofte: 95 (99)

Cm lår: 59 (60)

Cm rumpe: 99 (105)

Cm arm: 27 (29)

Cm legg: 33 (33)

Fettprosent: 32,7 (hjelp)

Muskelmasse: 35,2

Ben: 6,4 kg

Vannprosent: 49,2

*klør seg i hodet* vet ikke helt hva jeg skal med de tallene der gitt. Jeg skjønner at fettprosenten min (dersom denne er korrekt.. veide 5 ganger med samme tall) er altfor høy, og når jeg ser på kroppen min så skjønner jeg jo at det godt kan stemme.. er jo dekket av store klumper med fett på store deler av kroppen. Uff. Jaja, er bare å fortsette å spise sunt og trene det. Kan vel ikke forvente at prosenten er noe lavere når jeg har hatt et sånt kosthold som jeg har tidligere. Den tid er forbi.... moving on. De andre tallene der sier meg i grunn ingenting, vet ikke om det er bra eller dårlig noe av det. Vet jo ikke om det er målt riktig engang, eller om jeg har tydet det riktig (ikke bare bare med utenlands vekt).

Og så til de tallene jeg skjønner noe av :P

Den vekta syntes jeg har brukt noe forferdelig lang tid på å krype nedover? Det er jo 4 uker siden jeg startet å legge om og jeg har jo bare gått ned 900 gram GRAM!! Forbanna dritt. Jaja. Jeg gir ikke opp av den grunn. Resten av tallene er jo koselige, og jeg vet at jeg ennå kan gå ned masse i cm uten at vekta trenger å rikke på seg. Har gått ned 15 cm fra midjen, 4 cm fra hoftene, 1 cm fra hvert lår, 6 cm fra rumpa og 2 cm fra hver arm.

Så totalt blir det 900 gram og 31 cm som er borte så langt.

Endret av Timeglasset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg blitt litt klokere!

Fettprosent:

For damer i alderen 20-39 år så er det sunt med en fettprosent som ligger mellom 21 og 33 %. Under 21% er undervektig og over 33% er overvektig. Over 39% er kraftig overvektig.

Så da ligger jeg akkurat på grensen til overvektig, akkurat det samme som jeg gjør i forhold til BMI, så da regner jeg med at den prosenten er riktig.

Vannprosent:

45-60% er anbefalt for kvinner. Så da ligger jeg innenfor det. Og ettersom fettprosenten min synker så vil jo vannprosenten øke.

Muskelmasse:

Når denne blir målt så taes det med organer, sener, blod, vev og vann, så denne kommer jeg ikke til å fokusere på.

Ben:

Dette er jo bare estimert i forhold til høyde og vekt, så dette kan jo ikke brukes til noe.

Kommer til å ta med fettprosenten og vannprosenten på veiedagene fremover for å følge med på endringene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg inn i vektklubben til Grete Roede nå og har tenkt til å begynne på kurs i januar. Da har jeg litt mer press på meg.

Ellers så står jeg på og trener når jeg har mulighet. Har vært på en time Flyt og Pilates i dag, og 20 minutter på tredemøllen. Fornøyd med meg selv. Har også vært flink til å spise i dag. En frukt til nå og litt mer vann så har jeg fått i meg det jeg bør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...