Gå til innhold

Vaskemaskin og tørketrommel


Gjest kaffedama

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama

Hva slags vaskemaskin og tørketrommel har dere? (Merke, modell.)

Hva betalte dere, og er dere fornøyd?

Vi har nå en liten vaskemaskin og vurderer innkjøp av ny vaskemaskin + tørketrommel før familieforøkning i februar.

Har liksom tenkt at de bør være samme merke, fordi det ser ryddigst ut? Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags vaskemaskin og tørketrommel har dere? (Merke, modell.)

Hva betalte dere, og er dere fornøyd?

Vi har nå en liten vaskemaskin og vurderer innkjøp av ny vaskemaskin + tørketrommel før familieforøkning i februar.

Har liksom tenkt at de bør være samme merke, fordi det ser ryddigst ut? Er det vanlig?

Sjekk hva du trenger. Tørketrommelen bør være så stor som mulig for å unngå skrukker på tøyet, og bråke så lite som mulig for å unngå utmattelse av støyproblemene (mulig bestemmes av økonomi og tilgjengelighet). end of story. Alle jeg kjenner som kjøpte trommel i fjor, kjøpte Hoover. Billig, svær, bråker litt - men bare problem når den plasseres midt i leiligheten. I år kan det være andre merker som er blitt bedre.

Vaskemaskin er smakssak.

noen liker program som bare spør om de skal vaske bomull eller syntetisk, mens andre foretrekker å bestemme selv om de skal vaske ved 40, 60 el 70 grader, og om det skal være med eller uten forvask.

uansett vil du sikkert gjerne ha en vaskemaskin som sentrifugerer så raskt som du har råd til - sparer masse tid på tørking - og du vil ha et hurtigprogram så du kan vaske et plagg på en halv time; f.eks.

Da må du finen maskiner som har de funksjonene som du vil ha - flott om tørketrommel og vaskemaskin kan kjøpes samem sted, men du oftrer vel ikke funksjonalitet for at merket skal være ens?

Bygg inn hele greia;

miele er oppskrytt! omtrent som å kjøpe merz C-klasse.

signaliserer mer penger enn selvstendig tenkeevne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestem deg for om du vil ha kondestørketrommel eller ikke. om du må ha den oppå vaskemaskina, husk å kjøp med støtbrikker for å legge mellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,ja enig med deg å ha samme merke,ser mer "ryddig" ut.Jeg kjører for Zanussi men det er pga tørketrommelen er veldig god i forhold til andre.Du må for all del kjøpe kondenstrommel!!Den slangen er ett irritasjonsmoment,tro meg!Det ser iallefall rotete ut.Over til saken,jeg var kjempefornøyd med Z..men tenkte gøy med nytt merke og kjøpte da ett annnet.Problemet var det at tøyet sveiv jo halve dagen før det ble tørt så mitt tips il deg:spør på butikken og lenge det sviver etter den liksom er ferdig på antikrøll/kaldt prog.Jeg syntes dt er unødvendig med en time.Og er du ikke hjemme så kan du ikke kontrollere detta.Derfor lev jeg min etter en med, og fikk Z..igjen som brukte bare en halv time på det og tøyet var tørt på halve tiden!!Så tørketiden er veldig viktig for jeg tenker det må jo gå mye mere strøm når den sviver 4 timer istedenfor 2 som Z..min gjorde.Så nå er jeg fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Miele er bra jeg, men vår er kjøpt brukt og billig (og har fungert feilfritt i fire år hos oss, den var sikkert noen år fra før også). Har bodd steder med fellesvaskeri hvor de også har Miele som har vært veldig bra, men klart det er forskjell på industrimaskiner og de vi har hjemme uansett merke.

Men det viktigste er nok deres spesifikke behov, om dere har barn, småbarn osv blir maskinen brukt mye oftere enn hos oss som bare er to voksne. Og da er kanskje energieffektivitet, tid på å kjøre ferdig programmer og slitestyrke enda viktigere.

(Og vi kjøpte billigere støvsuger enn Miele, i hvert fall - de koster gjerne endel mer enn andre merker med samme ytelse... Og enda en digresjon, da jeg bodde i Canada hadde vi en sånn stor, rund amerikansk maskin med åpning oppå, som vasket kjempefort og i andre temperaturer enn her. Så alt er mulig :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...