Gjest rhs91 Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 (endret) . Endret 28. oktober 2008 av rhs91
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Har vært sammen med kjæresten min i over 1 år nå Når vi begynte å ha sex, var det ikke noe problem. Men etter 4 - 5 mnd begynte jeg å få vondt under og etter samleiet (spesielt når jeg tisset.) Var hos gynekologen i august, og han sa at dette var helt normalt for unge jenter som ikke har hatt mye sex før. Og at det går over... Men det jeg ikke fikk et skikkelig svart på, var hvor lang tid kan det ta før det ikke er vondt lenger... Noen som har/har hatt samme problem?? Tok det lang tid før det ble bedre?? Har selv hatt det i 7- 8 mnd, og begynner å bli veldig lei Du ble ikke testet for kjønnsykdommer?
Hinata Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Syns det høres rart ut at du har vondt så lenge etterpå. Ta en ny tur til gynekologen, be om å bli testet for kjønnssykdommer, og kanskje spørre om det kan være noe som kalles vestibulitt. Her er en tråd om emnet, se om du kan kjenne deg igjen i noe av det.. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 I minste fall kan du sjekke om du har fått en rift eller liknende. Det vil svi når du tisser og gjøre vondt når du har sex. Muligens urinveisinfeksjon, og da skader det ikke å drikke mye appelsinjuice og tranebær. I verste fall er det en kjønnsykdom, så jeg synes det første du bør gjøre er å dra til legen igjen. Bare si du fremdeles har vondt, og om han kan sjekke deg for alt. Klamydiatest er også gratis å ta, hvis du tror du er smittet.
Gjest rhs91 Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 (endret) . Endret 28. oktober 2008 av rhs91
Gjest rhs91 Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 (endret) . Endret 28. oktober 2008 av rhs91
Hinata Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Har ikke hatt sex med kjæresten min på leeenge. flere mnd... Så ville ikke rifter grodd på så langtid? Jo, sår i underlivet gror fortere enn andre steder på kroppen, så tviler på at det er en rift.
Gjest Wind Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Hvis det er en stund siden jeg har hatt sex, og særlig i spesielle stillinger blir jeg skikkelig sår, og det varer gjerne i minst 24 timer. Det er ikke bare noe slikt, da?
Gjest rhs91 Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) . Endret 28. oktober 2008 av rhs91
Gjest Wind Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Nei, er nok ikke det. Er til og med vondt når jeg setter inn en tampong... Er du veldig trang? Prøv en annen gynekolog, kanskje?
Trampe Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Hormonell ubalanse? Det kan gjøre at man har så vondt som du beskriver. Jeg ville også dratt til en annen gynekolog.
MaryJ Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har hatt noe som høres ut som det du beskriver. En dag begynte det bare å gjøre vondt å ha sex, før var det helt normalt. Slik var det i 2 år eller noe slikt, var hos flere forskjellige leger og gynekologer men ingen fant ut hva det var.. Men fant til slutt en virkelig flink gynekolog som konstaterte at jeg hadde ubalanse i i Miljøet der nede (PH og slikt) hun ga meg resept på noen piller og navnet på ett middel jeg burde prøve, og etter det er det blitt mye bedre. Du burde gå til en gynekolog igjen, ikke gå å ha det slik ihvertfall.. Det ødela nesten forholdet mellom kjæresten min og meg..
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 Pass på at du er skikkelig kåt før dere begynner, for kanskje det kan komme av at du ikke er skikkelig våt før dere begynner. Da kan man bli sår. Evt bruk glidekrem i tillegg...
covergrl Skrevet 26. oktober 2008 #14 Skrevet 26. oktober 2008 jeg er enig med flere her, sjekk deg for vestibulitt.. jeg er nesten sikker på at du har det, selv etter det lille du forteller.. vestibulitt kan ofte være vanskelig å oppdage, og jeg har hørt om flere som har gått til gynekolog flere ganger før de virkelig har funnet problemet..
anoucha Skrevet 27. oktober 2008 #15 Skrevet 27. oktober 2008 jeg plagdes med det samme problemet i ca 2 år, ingen leger kunne finne noe galt med meg. jeg og samboeren min begynte å gå til en sexolog, der man hovedsaklig prater om problemet, både sammen og hver for seg. jeg er sikker på at dette ble redningen for oss. gikk til sexologen i ca 9 mnd, og lærte mye om forholdet vårt og meg selv, da sexologen gikk "grundigere" til verks. bare pass på at du evt går til en utdannet sexolog (eks. sykepleier med spes. sexologi). som noen lengre opp sa, kan jeg anbefale å bruke lang tid på vorspill slik at du blir våt, da skal det ikke svi like mye. ikke glem å snakke sammen heller..
Gjest rhs91 Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 (endret) - Endret 28. oktober 2008 av rhs91
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #17 Skrevet 28. oktober 2008 Bruker du p-piller el? Dette er en ganske standard bivirkning, desverre. (Men det gjør jo pillene mer effektive da...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå