Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har med tungt hjerte bestemt meg for å avbryte bachelorgraden min innen ingeniør. Jeg er egentlig på siste året, men har slitt utrolig mye med fagene, og har gjort det dårlig/strøket på alle, utenom to. Det er flaut, og jeg føler meg som verdens dummeste person. Jeg har øvd, prøvd og feilet. Jeg har jobbet mye, men ikke fått noe igjen for det. Det har vært "slag i trynet" gang på gang, og jeg er dessverre ikke så sterk at jeg klarer å takle såpass mange nedganger. Hadde jeg i hvertfall fått noe igjen (dvs. gode/brukbare karakterer) kunne jeg ha holdt ut, men det er ikke tilfelle her. Noen som har vært borti det samme, å avslutte et studie? Jeg er ikke skolelei, og kommer til å søke på nytt til neste høst. Da gjerne noe innen økonomi og administrasjon. Liker nemlig tall, men håndterer ikke fysikk og kjemi.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Det var leit å høre. Men det kan jo hende du gjorde det rette, hvis fagene uansett ikke passet for deg? Tenk deg hvordan det ville vært å jobbe med de fagene resten av livet? (Er jo ikke alltid dette er situasjonen, men..) Ja, jeg har også sluttet med flere prosjekter, blant annet et profesjonsstudium i psykologi (som det var SÅÅÅÅ mange som ville inn på, det henger ganske høyt). Folk skjønte liksom ikke helt hvorfor jeg sluttet når jeg først hadde kommet inn, men jeg gjorde det fordi jeg selv slet psykisk (depresjon og tvang, er det ikke en klisjé? ), slik at det å studere noe som helst fortonte seg som helt uoverkommelig. Det medførte at jeg unnlot å levere en hjemmeeksamen og unngikk å møte opp på eksamen.. ble sykmeldt og gikk i terapi en lang stund, deretter jobbet jeg i noen år, og så valgte jeg å studere noe helt annet. Det har jeg gjort i fire år nå, og er snart ferdig! Poenget mitt er at ting kan virke svart og håpløst og kan gå rett i dass, men likevel ordne seg etterhvert. Du kommer forhåpentligvis også frem til det riktige, eller det riktige kommer til deg. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Det høres ut som en god ide og slutte og finne på noe annet hvor du har bedre samvittighet for det du presterer. Ikke noe godt å ha det sånn som du har det nå, du fortjener å trives!
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har med tungt hjerte bestemt meg for å avbryte bachelorgraden min innen ingeniør. Jeg er egentlig på siste året, men har slitt utrolig mye med fagene, og har gjort det dårlig/strøket på alle, utenom to. Det er flaut, og jeg føler meg som verdens dummeste person. Jeg har øvd, prøvd og feilet. Jeg har jobbet mye, men ikke fått noe igjen for det. Det har vært "slag i trynet" gang på gang, og jeg er dessverre ikke så sterk at jeg klarer å takle såpass mange nedganger. Hadde jeg i hvertfall fått noe igjen (dvs. gode/brukbare karakterer) kunne jeg ha holdt ut, men det er ikke tilfelle her. Noen som har vært borti det samme, å avslutte et studie? Jeg er ikke skolelei, og kommer til å søke på nytt til neste høst. Da gjerne noe innen økonomi og administrasjon. Liker nemlig tall, men håndterer ikke fysikk og kjemi. Jeg synes ikke det er noe nederlag å gi seg, det er ditt liv, og ikke finn på noe du ikke trives med! Det er godt jobba uansett Snakker av erfaring, jeg gjennomførte en hel mastergrad jeg ikke likte..eh..så får se hva jeg finner på. Så lenge du kan stå inne for valget ditt, så er ikke det noe problem. Ikke alle som er så tøffe at de slutter "i tide", jf. meg selv, skulle ønske jeg hadde gjort det. Klem
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har med tungt hjerte bestemt meg for å avbryte bachelorgraden min innen ingeniør. Jeg er egentlig på siste året, men har slitt utrolig mye med fagene, og har gjort det dårlig/strøket på alle, utenom to. Det er flaut, og jeg føler meg som verdens dummeste person. Jeg har øvd, prøvd og feilet. Jeg har jobbet mye, men ikke fått noe igjen for det. Det har vært "slag i trynet" gang på gang, og jeg er dessverre ikke så sterk at jeg klarer å takle såpass mange nedganger. Hadde jeg i hvertfall fått noe igjen (dvs. gode/brukbare karakterer) kunne jeg ha holdt ut, men det er ikke tilfelle her. Noen som har vært borti det samme, å avslutte et studie? Jeg er ikke skolelei, og kommer til å søke på nytt til neste høst. Da gjerne noe innen økonomi og administrasjon. Liker nemlig tall, men håndterer ikke fysikk og kjemi. Du skulle gitt deg tidligere. Lykke til videre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå