lillya Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Er det noen som har erfaringer med å bruke cipralex? Jeg er blitt anbefalt å prøve d mot panikkanfall. Noen som har erfaringer? Blir litt kvalm av tanken på piller, synes det er litt skummelt, men føler samtidig at jeg trenger den hjelpen. Uff, blir så rådvill. Noen som har opplevelser knyttet til dette?? Endret 26. oktober 2008 av lillya
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har gått på Cipralex i ett og et halvt år nå, mot nettopp panikkangst. Det var iallefall det som var hovedproblemet, selvom psykiateren min mener jeg har både generell angst og depresjon i tillegg. Jeg har bare positive erfaringer med Cipralex, synes angsten har blitt lettere å takle, selvom den ikke er helt borte ennå. Har fått beskjed på å bruke medisin i ett halvt år etter at angsten er borte.
lillya Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har gått på Cipralex i ett og et halvt år nå, mot nettopp panikkangst. Det var iallefall det som var hovedproblemet, selvom psykiateren min mener jeg har både generell angst og depresjon i tillegg. Jeg har bare positive erfaringer med Cipralex, synes angsten har blitt lettere å takle, selvom den ikke er helt borte ennå. Har fått beskjed på å bruke medisin i ett halvt år etter at angsten er borte. Godt å høre : ) Har du noen bivirkninger? Har du prøvd forskjellige mg- styrker eller bare en type? Hva gjør du når panikkangsten kommer? Takk for svar : )
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg går på zoloft og det har hjulpet veldig bra. Men, det var mere generalisert angst pluss noen større annfall heller enn ekstrem panikkangst som plaget meg. Har ikke hatt noen bivirkninger annet enn helt i starten.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Hjalp ikke idet hele tatt mot panikkangsten min. Gikk alikevel på dette i 7 år før jeg dreit i alt som het leger og sluttet. Bruker nå ingen medisiner til vanlig, men har vival som jeg tar dersom jeg får panikkanfall. Det hjelper bare å ha den i lomma.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Hei, gjest nr 1 her. Jeg har prøvd forskjellige styrker, ja. %, 10 og 20. Syntes ikke det ble noen endring, så jeg sluttet. Var da uten i 14 dager, og hadde det ille. Begynte da igjen, og har nå 7,5 mg. Nå går det stort sett bra.Har ikke vært plaget av bivirkninger, bortsett fra trøtthet, men det kan jo komme av depresjonen og. Hva jeg gjør når angsten kommer? Godt spørsmål. Først prøver jeg fortvilet å overbevise meg selv om at dette BARE er angst, og at jeg faktisk ikke er syk. Prøverå tenke på noe annet osv. Hvis jeg klarer dette, går anfallet over. Klarer jeg det ikke, ja da kan det vare i timer. Av og til må jeg legge meg, for sovner jeg forsvinner tankene, heldigvis. Jeg har ingen strategi som virker likt hver gang, så det er vanskelig å gi noen eksakte råd. Som gjesten over har også jeg en Vival i lommen, og der gjør den god nytte. Du må ha lykke til!
SnuppiLuppi Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Er det noen som har erfaringer med å bruke cipralex? Jeg er blitt anbefalt å prøve d mot panikkanfall. Noen som har erfaringer? Blir litt kvalm av tanken på piller, synes det er litt skummelt, men føler samtidig at jeg trenger den hjelpen. Uff, blir så rådvill. Noen som har opplevelser knyttet til dette? hei kjære deg! Broren min har panikkangst og bruker antidepressiva mot det, jeg vet ikke typen. Til han har det hjulpet litt slik at han klarer å takle anfallene bedre! Strategien hans når det kommer et anfall er å bare godta at det kommer og vite at det ikke er farlig, i tillegg til å fokusere på noe annet. Gjennom behandling er han blitt tvunget til å oppsøke og fremprovosere anfall...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå