Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har andre opplevd det samme som meg - at enkelte mennesker utpreger seg ved å påstå de ikke har mottatt en sms som ligger i din utboks? Mens andre igjen ikke har opplevd dette.

Rent generelt og mer teknisk. Er det mulig at en sms bare forsvinner? Hvor vanlig er dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min påstår at hun sender sms og ringer, men det merker ikke jeg noe til. Så enten er det noe med at de forsvinner underveis, eller så må hun begynne å bli senil. Hun pleier sjelden være så påståelig, og hun lyver heller ikke, så :klø:

Skrevet

Folk har innimellom sendt meg SMS som jeg aldri har mottatt, så det later til at de av og til forsvinner. Riktignok er jeg distré, men et par av de påståtte SMS'ene burde jeg virkelig ha husket dersom jeg faktisk hadde fått dem. Og jeg er rimelig sikker på at de faktisk er blitt sendt, for avsenderene er ikke personer som tuller med slikt.

Men neimen om jeg har noen teknisk forklaring på hvorfor/hvordan det kan skje.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har også opplevd dette, både som sender og mottaker, uten at jeg har en teknisk forklaring på det.

Det hender også at sms'er blir veldig forsinket, av en eller annen grunn, og da sier jeg jo ofte at jeg ikke har fått meldinga.

Skrevet

Selv om SMS som regel kommer frem, så kan de forsvinne mange steder i nettverket på vei til mottaker, det er mange ledd og det kan gå feil de fleste av stedene. Om man vil være sikker på at en SMS har kommet frem bør man skru på leveringsbekreftelse. Denne muligheten finnes i de fleste telefoner, men det koster ekstra, så jeg pleier bare å skru det på når jeg sender til utlandet, eller når jeg vil være helt sikker på at noe har kommet frem.

Skrevet

Et par ganger har jeg trodd at jeg har sendt SMS, men så har jeg oppdaget ved en senere anledning at jeg ikke har gjort det allikevel. Det som har skjedd, er at jeg, i stedet for å velge "send" den siste gangen har valgt "avbryt", helt uten å være klar over det, noe som lett kan skje om man holder på med andre ting samtidig, og at telefonen dessuten er ganske ny slik at ikke alt ligger i fingrene ennå.

Måten jeg har oppdaget at dette har skjedd, er at jeg senere har funnet SMSene som jeg trodde jeg hadde sendt i Utkast-mappen.

Skrevet

Jeg har en uvane. I gamle dager så kunne ikke telefonen lagre så mange mottatte sms. Så da ble det en vane at jeg slettet meldinger etterhvert. Det har jeg dratt med meg vidre, og jeg vet at dersom det kommer meldinger når jeg sover, så sletter jeg dem automatisk og har ingen erindring om innholdet. Eller at jeg har glemt helt at jeg har lest dem, og dermed ligger de i innboksen uten at jeg "vet" det..

Litt kjipt etter at jeg har vært den påståelige som insisterer på at jeg ikke har mottatt meldingen, og så har jeg det likevel..

Skrevet

Sms'er kan rote seg bort, akkurat som brev kan bli rotet bort i posten. Det er ikke merkeligere enn det.

Grunnen til at det skjer med enkelte oftere enn andre, er at enkelte mobiloperatører rett og slett er veldig dårlige. Systemene deres er rotete og dårlige, og kundene deres opplever derfor oftere enn andre at sms'er blir rotet bort, og folk som ringer får ikke kontakt. De som opplever dette ofte, bør derfor skifte leverandør. Jeg hadde kjempeproblemer med en av disse billigoperatørene for noen år siden. Men så byttet jeg til en av de større (og også dyrere...) leverandørene, og vips var problemet løst. Jeg har en kamerat som fremdeles holder seg hos en av disse som suller vekk sms'er til stadighet. Det er utrolig irriterende. Man er nesten nødt til å ringe eller be om bekreftelsessms'er fra ham for å vite om han har fått en beskjeden.

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg har en sms i innboksen min som kom frem tre måneder etter at den ble sendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...