lillya Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg vil gjerne komme i gang med trening, men vil det kanskje ikke nok... Når jeg kommer hjem fra jobb, er jeg så sliten at jeg føler ikke jeg har sjanse til noen treningsøkt. Ikke til å gå en tur engang. Hvordan skal man komme i gang da???
yoga Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Det kan være lurt å ta med seg treningstøy på jobben, slik at du kan dra rett å trene etter jobb. Da slipper du sofafellen hjemme, og får masse energi til å ta i et tak hjemme senere
Gjest Marlo Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Trene litt før jobb er jo også en mulighet.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg tror det blir en ond sirkel. Etter litt trening får man jo som regel mer energi. Synes du kan prøve å starte med turgåing, det trenger jo ikke være lange turen egentlig, bare gå litt og få litt frisk luft i begynnelsen. Hva gjør du da resten av kvelden etter jobb hvis du har så lite energi? For øvrig er jo helgene også en god begynnelse hvis du har fri da.
Gjest -Maggie- Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg vil gjerne komme i gang med trening, men vil det kanskje ikke nok... Når jeg kommer hjem fra jobb, er jeg så sliten at jeg føler ikke jeg har sjanse til noen treningsøkt. Ikke til å gå en tur engang. Hvordan skal man komme i gang da??? Jeg føler meg utrolig sliten etter jobb hvis jeg drar hjem og lar meg føle på det. Derfor har jeg begynt med å dra rett etter jobb, dvs pakke med treningsklær og nok mat på jobb. Det er utrolig deilig å være helt ferdig med alt tidlig på ettermiddagen, og ha hele kvelden til disp. Men det viktigste er nok å ikke tenke etter så altfor mye. Bare gå ut døra, ikke tenk over hvor sliten du er eller om du har noen alternativer. Bare gjør det. Etterhvert blir det en rutine, og du får mer energi. Det er egentlig utrolig hvor mye man får gjort om man ikke begynner å fundere over om man egentlig har lyst, orker, gidder osv.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Du kan også vente til senere på kvelden med å trene. Når jeg er ferdig på jobb er jeg skrubbsulten, og vil ha ordentlig middag. Det holder ikke med bare et par skiver. Jeg kunne aldri trent i stedet for å dra hjem og spise. Det hadde isåfall blitt veldig dårlig kvalitet på treningen. Jeg drar hjem, spiser middag, lar maten synke et par timer mens jeg slapper av og leser en bok/ser tv/gjør hva som helst. Så trener jeg i 7-8-9-tiden. Så drar jeg rett hjem og dusjer og spiser kvelds og slapper av. Men det er viktig at selv om jeg føler meg litt trøtt selv etter å ha spist og slappet av, så går jeg ut og trener. For da er jeg egentlig ikke fysisk trøtt. Det er bare psykisk latskap Jeg har fått nok mat og næring i meg, og jeg har fått hvilt hodet litt. Altså skal jeg være i stand til å trene. Det er jeg da også når jeg først får satt i gang, selv om det er tungt i starten. Lag rutiner. Du kan starte med at du SKAL gå en tur, f.eks. Du kan også gå tur på vei til butikken. Det gjør jeg når jeg handler. Tar med meg ryggsekk, går på tur halvannen times tid, og handler på hjemveien.
Gjest -Maggie- Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg kunne aldri trent i stedet for å dra hjem og spise. Det hadde isåfall blitt veldig dårlig kvalitet på treningen. Ikke isteden, men hvis man har en jobb som gjør det mulig, går det fint an å ta med seg ekstra mat på jobb og spise der. Men det er viktig at selv om jeg føler meg litt trøtt selv etter å ha spist og slappet av, så går jeg ut og trener. For da er jeg egentlig ikke fysisk trøtt. Det er bare psykisk latskap Jeg har fått nok mat og næring i meg, og jeg har fått hvilt hodet litt. Altså skal jeg være i stand til å trene. Jepp, enig. Det er det jeg skrev litt om over, at man ikke må kjenne så mye på denne psykiske latskapen som egentlig ikke har så mye å si.
Gjest rhs91 Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg vil gjerne komme i gang med trening, men vil det kanskje ikke nok... Når jeg kommer hjem fra jobb, er jeg så sliten at jeg føler ikke jeg har sjanse til noen treningsøkt. Ikke til å gå en tur engang. Hvordan skal man komme i gang da??? Det jeg gjorde for å komme meg igang med treningen var å kjøpe meg årskort på et treningssenter Da må jeg liksom dra å trene for og ikke kaste bort pengene Er ikke sikkert dette funker på alle,men det funker for meg som går skole og ikke har all verden med penger
Mokkon83 Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Hei! skriver for å si at jeg er i akkurat samme situasjon som deg... dessverre:( Jeg har det slik i perioden, og det er motivasjonen som bare forsvinner. lufta går ut av dekket men nå er det jo kjent at du får masse energi etter trening, men det er det siste puffet ut av døra som jeg, og sikkert mange andre, sliter med... eneste jeg kan si er: personlig tvang! si til deg selv at dette er det beste for deg, og slep deg ut! ellers så er Wii fitness en motivasjon for meg kanskje ikke akkurat rett etter sydenturen da kurven for vekt gikk rett til vers.... men etter at jeg rørte på meg og spiste sunnere her så har det gått litt ned, og det motiverer. ellers så er det masse treningsøvelser på den. kjempemoro lykke til! (nå kjente jeg at jeg begynte å føle litt motivasjon her skal ikke spise mer av min stratos kosepose som står på bordet her nå! hehe) GOD HELG!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå