Gå til innhold

kraftig sildring i radiator rør?


Gjest jskfgn

Anbefalte innlegg

hva er feilen?

det sildrer noe helt vilt i rørene, og den avgir ganske mye varme selv om den er skrudd av(av typen jeg må ha oppe alle vinduene og da er det fortsatt passe varmt...). hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyd i radiatoren er ofte tegn på luft i systemet. Er det en ventil du kan skru opp øverst på siden? Pass på at du holder noe under om/når lufta er ute og vannet når opp.

På en annen side skal luft i systemet gjøre radiatoren mindre varm og ikke mer, men jeg ville forsøkt med lufting først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

ja, det prøvde jeg, og da kom en hææælsikes vannlekkasje utover hele rommet.

etter mye om og men fikk man byttet "knotten"(gammel radiator), men det er der fortsatt........og forsvinner ikke for å si det sånn.

spørsmålet er jo kanskje også om det er rørene eller selve radiatoren det kan være noe galt med? hm........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med vaktmester evnt. styret der du bor .

Trodde det skulle hjelpe å lufte på din egen radiator. Men der jeg bodde før prøvde vaktmesteren å få alle til å lufte samtidig og da skulle han justere litt sentralt, så det er kanskje noe han kan gjøre også. Hvis ikke de har jevnlig vedlikehold så er det kanskje på tide å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke har skrudd på varmen ennå har nok vaktmestern gjort det ;) Lyden du hører er luft i anlegget som nok har vært avslått i sommer. Med en radiatornøkkel skal du lufte alle ovnene dine til det renner vann ut. Men det hjelper lite om du er den eneste i bygget som gjør det. Det er jo samme lufta og vannet som beveger seg gjennom alle leilighetene. Men om et par uker har nok flere luftet, og da blir lyden borte.

Endret av Snuppelure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...