Gå til innhold

tisser blod!

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er så utrolig bekymret for tiden... min samboer tisser blod... eller det er urin med blod i.. så mye at det er rød stråle og blod levringer. og når vi har hatt sex har det kommet blod ut fra meg også... virker som om det også kan være i spermen hans også.. for det har som regelt kommet blod ut fra meg (siden spermen hans har vært i meg) og hans urin når han tisser etter vi har hatt sex. men han kan også bare ha tissa blod uten at vi har hatt sex.

da dette begynte ringte jeg legevakten, og han lå på sykehuset i flere dager. der tok de røntgen av og urin prøver.. samt gikk inn med sånn kamera i urinveiene.. de så sprukne blodårer langt inne, og trodde dette kunne være årsaken.. men tilslutt sendte de han hjem fordi de ikke viste hva dette kunne komme av.. han hadde verken løftet tung eller fått slag mot mage området.. de ba han ta kontakt med fastlegen sin hvis det skjedde igjen..

så gikk det noen dager også kom det igjen... vi ringte legen, han fikk time, og de ga han antibiotika i tilfelle det kunne være urinveisinnfeksjon eller lignende..

så trodde jeg det var enden på den visa..

dette var for kanskje et halvt år siden..

i går fikk jeg greie på at det har fortsatt å skje i ettertid. men han syntes at det har vært så pinlig å si og håpet på at det skulle ha vært siste gang, siden det har vært i tide og utide.. jeg sa da at neste gang det skjer så ringer JEG legen kjappere enn kjappest.. nå er jeg lei av at de sier at de ikke vet, og bare lar det være med det..

han har ingen smerter noe sted, og det er vel kanskje det som skremmer meg litt.. hadde han hatt vondt når han tissa (urinveis innfeksjon) eller vondt i korsryggen ( nyre problemer) men neida.. ingen smerter noe sted...

noen som har peiling på hva dette kan være??? absolutt alle tanker mottas med utrolig stor takknemlighet!!!! da vi er desperate etter å kunne vite hva det er...

kjenner jeg er sterkt fortvila og ingen hjelp fra verken lege eller sykehuset.. de sender han bare hjem og konstanterer med at de ikke vet, ta kontakt hvis det skjer igjen.. men hva hjelper det når han får den beskjeden hver gang han tar kontakt.. de vet fortsatt ikke..

og jeg slår meg ikke til ro med dette.. livredd for at over tid kan dette urtarte seg til en farlig sykdom som kunne være forhindret ved riktig hjelp i tide... jeg tenker på dette hver dag, og hele tiden.. vi blir begge så fortvila og deprimerte..

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ikke legen kan stille diagnose, er det ganske usannsynlig at noen her inne kan vite hva som er galt.

Vil uansett anbefale dere å snakke med legen om det. Om ikke annet kan dere få litt informasjon om dette er noe å bekymre seg for osv.

Håper det ordner seg!

Gjest Alabama
Skrevet

Gå til fastlegen og få henvisning til urolog.

Gjest Alabama
Skrevet
hva er en urolog?

Spesialist i urinveier og det mannlige kjønnsorgan.

Skrevet
Spesialist i urinveier og det mannlige kjønnsorgan.

aha! tusen takk for tipset. dette skal jeg gjøre :)

Skrevet

Håper dere får hjelp neste gang dere kontakter legen. Skjønner godt at dere er engstelige!

Skrevet

Ikke gi dere, få kontaktet en spesialist som kan gi dere et svar. Slik skal det da ikke være.

Skrevet
og jeg slår meg ikke til ro med dette.. livredd for at over tid kan dette urtarte seg til en farlig sykdom som kunne være forhindret ved riktig hjelp i tide... jeg tenker på dette hver dag, og hele tiden.. vi blir begge så fortvila og deprimerte..

:tristbla:

Det er ikke alltid legene finner ut av det. Måten de jobber på er å utelukke alvorlige sykdommer/skader. Hvis ingen prøver eller undersøkelser viser noe så pleier man å vente og se det an. Han har ihvertfall blitt grundig undersøkt, og det er bra.

Siden det fortsetter synes jeg dere skal kontakte fastlegen igjen. Og som noen her foreslo få en henvisning til urolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...