Gå til innhold

Regelmessig menstruasjon

Fremhevede innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Jeg har sluttet med p-piller etter 7-8 år, og nå lurer jeg på noe... hvordan regner man ut når menstruasjonen skal komme, for å vite om den er regelmessig? Jeg vet det er noe med 28 dager, men rett og slett ikke sikker.... 28 dager siden første dag av siste mensperiode, stemmer det?

Huff, tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har gått så lenge på p-piller så kan det hende det tar litt tid før du får regelmessig mens.

En menstrasjonssyklus kan variere fra 21 til 35 dager (det er hva som ansees som normalt, men en kan også ha lengre og kortere sykluser enn dette).

Menstrasjonens første dag regnes som dag 1 i sykusen din. Så da er det bare å notere ned når du fikk mensen og se tilbake på det neste gang mensen din kommer.

Skrevet

Det vanligste er 4 uker, +- et par-tre dager. Du begynner å telle fra første dagen av mensen. Jeg får som regel min nøyaktig etter 4 uker, men det hender den er noen dager for tidlig eller for sent. Det kommer også an på stress og slikt.

Men du må regne med det tar en god stund før ting blir "normalt" etter pilleslutt.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Ok, takk skal dere ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...