Gjest Lotte27 Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Hei og hopp!! Går nå siste året av en utdannelse på 3 år. Det jeg lurer veldig på, som jeg håper noen kan svare meg på er; kan man tjene ubegrenset siste halvåret av en utdanning og ikke få stipendet omgjort til lån av den grunn? Er jo en grense fra år til år hva man kan tjene inntil... noen som vet? Skal jo ut i jobb fra i Juni, så det blir jo bare snakk om noen mnd.... Hvordan er det når man får barn i slutten av det året ? dvs. i Juli/August og er ferdig på skolen da i Juni..... jobber fast helgestilling.. Håper noen kan svare på dette
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Hei og hopp!! Går nå siste året av en utdannelse på 3 år. Det jeg lurer veldig på, som jeg håper noen kan svare meg på er; kan man tjene ubegrenset siste halvåret av en utdanning og ikke få stipendet omgjort til lån av den grunn? Er jo en grense fra år til år hva man kan tjene inntil... noen som vet? Skal jo ut i jobb fra i Juni, så det blir jo bare snakk om noen mnd.... Hvordan er det når man får barn i slutten av det året ? dvs. i Juli/August og er ferdig på skolen da i Juni..... jobber fast helgestilling.. Håper noen kan svare på dette Du skal i jobb fra juni måned, og går siste året nå? Du vil med andre ord være ferdig når du har mottatt siste utbetaling fra Lånekassen og tror ikke du trenger bekymre deg om at de vil gjrøe det om til lån.
Rosalie Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Siste (og første) året man studerer, er det inntektsgrensa som stønadsmottaker 7 måneder eller mindre som teller, dvs. man kan i 2009 da tjene kr 320 899 kr uten å miste stipend. http://www.lanekassen.no/templates/Page____5562.aspx Får du barn etter at du er ferdig med studiene, vil du ikke motta noe fra Lånekassen, men få foreldrepenger utregnet etter deltidsjobben, evt. engangsstønaden dersom du har tjent under 1/2 G (?) eller hatt jobben mindre enn 6 av de 10 siste månedene før permisjonsstart.
Gjest Lotte27 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Takk og takk nå ble jeg litt klokere her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå