Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal legge fliser på kjøkkenet, men sliter hardt med å finne noen som passer.

Har hvit kjøkkeninnredning, gråsvart benkeplate(ikea) og eikeparkett.

Noen forslag? Har en haug med prøver hjemme, men finner liksom ingen som klikker ordentlig for meg. Det er jo enkelt å legge dem, men har stooooor betydning for helheten til kjøkkenet:)

Blir mest sannsynlig relativt store fliser(6*6/10*10) da mosaikk trolig blir for dyrt.

Lurer litt på noen skifergrå fliser, men usikker på om dette blir for mørkt i forhold til benkeplaten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har likt kjøkken i fargene som deg, og jeg har nettopp lagt mørkegrå (koks) krystallmosaikk. Er superfornøyd med det. Rommet fikk en karakter det ikke hadde før. Flisene kostet ca 1000 per kvm, men det er jo sjelden man trenger veldig mange kvadratmeter.

Skrevet

Takk for svaret. Har kikket litt på 10*10 fliser men synes de fleste blir litt kjedelig. Har du bilde av disse mosaikkflisene, evt. link til produsent?

Skrevet

Nei, men de ble kjøpt på Maxbo.

Gjest Lotte27
Skrevet

Jeg ville lagt en gråtone på flisene som passer til benkeplaten... selv har jeg mosaikkfliser i forskjellige gråtoner, fra lys til ganske mørk... ganske mye liv i det og det gjør seg på et hvitt kjøkken! Helt mørke syns jeg blir for hardt. spsielt når man har en mørk benkeplate i tilegg...

Gjest Gjest_konemor_*
Skrevet

Vi har tilsvarende kjøkken og har valgt fargerike (orange, krem, sjøgrønn, gul) fliser fra Fired Earth -og er godt fornøyd med det. Har også sett turkisfarga fliser på lignende kjøkken; spenstig!

Skrevet
Jeg ville lagt en gråtone på flisene som passer til benkeplaten... selv har jeg mosaikkfliser i forskjellige gråtoner, fra lys til ganske mørk... ganske mye liv i det og det gjør seg på et hvitt kjøkken! Helt mørke syns jeg blir for hardt. spsielt når man har en mørk benkeplate i tilegg...

Sånne skal vi ha. Venter bare på tilbud. De koster vanligvis 1000 kr per kvm, men har sett de til halv pris av og til. Det er glassmosaikk i forskjellige gråtoner, sikkert samme type som Ciara har.

Skrevet
Sånne skal vi ha. Venter bare på tilbud. De koster vanligvis 1000 kr per kvm, men har sett de til halv pris av og til. Det er glassmosaikk i forskjellige gråtoner, sikkert samme type som Ciara har.

Bortsett fra at jeg ikke har i forskjellige nyanser, alle flisene har samme farge :)

Skrevet

Og helt off-topic: Det er en utrolig sjarmerende baby du har, Umuriel :)

Gjest Elastica
Skrevet

Med kombinasjonen hvitt kjøkken, mørkgrå benkeplate og eikeparkett på gulvet, kan man nesten ha hvilken farge som helst på veggen. Jeg synes det hørtes fint ut både det Ciara har og det gjest skrev hun hadde (med ulike nyanser av grått.) Men dersom man liker farger er det ingenting i veien for å ha dette heller.

Jeg synes mosaikkfliser er kjempefint, og hadde nok heller lagt litt ekstra i det. Som sagt trenger man ikke så mye.

Skrevet
Og helt off-topic: Det er en utrolig sjarmerende baby du har, Umuriel :)

Takk :)

Angående flisene: Jeg så at du skrev ensfargede grå, bare uttrykte meg litt feil. De finnes i hvitt også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...