angie Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg lurer på om daglig leder bare kan endre på vaktlistene, sånn uten videre? Det er nedskjæringer på jobben, og i dag fikk jeg vite at f. o. m. neste uke vil vaktlista endres. Det vil si at jeg mister noen timer, og i løpet av en mnd blir det litt penger... Jeg sa til ham at jeg trodde han ikke kunne gjøre det, men det bare avfeide han. Grrr... Vi hadde personalmøte denne uka hvor vi ble forberedt på dette, men vi trodde han mente f. o. m. neste vaktliste =( Det er fremdeles 3-4 uker igjen av denne vaktlista. Jeg bør vel nevne at jeg ikke går ned i stilling.
Gjest Siv Anita Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg lurer på om daglig leder bare kan endre på vaktlistene, sånn uten videre? Det er nedskjæringer på jobben, og i dag fikk jeg vite at f. o. m. neste uke vil vaktlista endres. Det vil si at jeg mister noen timer, og i løpet av en mnd blir det litt penger... Jeg sa til ham at jeg trodde han ikke kunne gjøre det, men det bare avfeide han. Grrr... Vi hadde personalmøte denne uka hvor vi ble forberedt på dette, men vi trodde han mente f. o. m. neste vaktliste =( Det er fremdeles 3-4 uker igjen av denne vaktlista. Jeg bør vel nevne at jeg ikke går ned i stilling. Du seier det er 3-4 veker igjen av denne vaktlista, altså antar eg at alle har fått utdelt vaktliste som det endå er meir igjen av. Eg kan ikkje alle reglement og slikt, men på min gamle jobb blei vi alltid fortalt at sjefen aldri kunne ta frå oss tima som allerede var komt opp på vaktlista, og at skulle det bli endringar så måtte dei gjerast på den nye. Men i tillegg, har du ikkje kontrakt? Står det ikkje der kor mange timar du skal ha i veka? Skal du ned i timar blir det jo mindre lønn, og isåfall må han skrive ny kontrakt med deg, ellers har han ikkje lov til dette.
Noli Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Midlertidige endringer MÅ varsles minst 2 uker - 14 dager før. Permanente endringer MÅ varsles minst 4 uker - 28 dager før. Du skal ha kontrakt der det skal stå antall timer du har kontrakt på i uken, eller mnd. Om leder gir deg færre timer enn dette, må h*n likevel betale deg som om du jobbet så mange timer du har kontrakt på.
kaprifolen Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Midlertidige endringer MÅ varsles minst 2 uker - 14 dager før. Permanente endringer MÅ varsles minst 4 uker - 28 dager før. Støtter denne! Var det jeg fikk beskjed om via LO, i alle fall.. den gang jeg hadde likt problem!
angie Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2008 Takker for svar Lurer på en liten ting til.... Fulltidsstilling, hva innebærer det? Det er vel 100 %? I kontrakten min står det at jeg har det, men at jeg skal jobbe maks 37,5 timer pr. uke. Blir jo litt forvirret...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Midlertidige endringer MÅ varsles minst 2 uker - 14 dager før. Permanente endringer MÅ varsles minst 4 uker - 28 dager før. Du skal ha kontrakt der det skal stå antall timer du har kontrakt på i uken, eller mnd. Om leder gir deg færre timer enn dette, må h*n likevel betale deg som om du jobbet så mange timer du har kontrakt på. Dette skjedde nettopp med meg! var ikke klar over dette før du sa det! Jeg har kontrakt på 27.5 timer i uka. Men denne uka jobbet jeg kun 22.5 timer på grunn av at det er lite og gjøre om dagen. Har fått beskjed på dagen at jeg må slutte tidligere. Og kan ikke si at jeg syns dette er så gøy, selv om de sikkert tror jeg syns det er godt å få slippe å jobbe full dag. Har de rett på dette da? Skal jammen ta meg en prat med sjefen i morgen om dette, og si at jeg har krav på betaling av 27.5. eller hva? Har du noen link til hvor dette står, sånn at jeg har dokumentasjon på dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå